sÄLJARE V KÖPARE

4-fun

Vem jag ??
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
-98 Gixxer 750 i fighter kostym
Det jag är så neg på är att om man är intresserad av en hoj så skall man väl inte döma ut den för att den bytt ägare en par ggr. det jag är intresserad av när jag skall köpa hoj av er är om hojen är klotad tippad servad mil och i övrigt i bra skick eller ej. Jag är trevlig mot alla som ringer även om dom vill byta mot skoter eller bil eller vad det nu må vara. Dömer ingen för att dom vill pruta även om man kan tycka att vissa är bra blåsta och hoppas och tror att man är i akut behov av pengar och prutar 8-10 000 Då blir det bara tack men nej tack.
Rätt eller fel ??

Felstavning eller fel formulering kan bero på mitt lite för tillfället berusade tillstånd förlåt alla ordpoliser :fyllisar

Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Min RD500 hade haft 17 ägare när jag köpte den. Men vad spelar det för roll, den skulle ju rivas ner i molekyler ändå.

Jag irriterar mig inte så mycket på köpare som frågar en massa eller har olika bytesförslag som på de säljare som skriver något av följande: "inget prut, inga snackare, inga mejlkompisar, inget mejlsvar(på en internetannons), inga pengar inga samtal"
Det enda jag kan tänka mig när jag ser dessa annonser är att personerna som skrivit dom antagligen inte vill sälja sin vara. Hur dum får man vara om man förolämpar säljaren innan man ens har pratat med honom?

När jag ringer eller mejlar på en annons så ställer jag alltid en massa frågor. Och får jag inte dom svaren jag vill ha så köper jag nåt annat. De enda köpare som jag själv inte vill ha nåt med att göra är de som ringer och ger ett skambud utan att ens frågat en fråga om det jag vill sälja. Eller de som sysslar med bilförmedling, vilket oftast bara är lurendrejeri ändå.

Och jag skulle aldrig låta nån som kom ensam och kollade på min hoj eller bil köra iväg med den utan pengar i näven. För några år sen kanske, men inte idag med alla dessa lurendrejare som går lösa. Kommer de två eller fler är det skillnad för man kan alltid hålla den andre personen/erna som gisslan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om en hoj har haft 17 ägare är sannorlikheten ganska stor att en av dom har kört som ett pucko, ÅAS om en hoj har haft två ägare kanske det är mindre risk att den är pucko körd, varför skulle inte antalet ägare spela roll på en MC när det gör det på en bil?

Sen att folk skensäljer av försäkringsskäl gör ju att ofta har en hoj haft många ägare, det är en helt annan femma.
En hoj som har bytt ägare ofta kan ju innebära att det är något dyrt dolt fel, som folk har upptäckt och därför sålt iväg skiten.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
4-fun skrev:
Dömer ingen för att dom vill pruta även om man kan tycka att vissa är bra blåsta och hoppas och tror att man är i akut behov av pengar och prutar 8-10 000 Då blir det bara tack men nej tack.
Rätt eller fel ??

Är man blåst för att man prutar? snarare tvärtom va...

Vill du inte gå ner 10 papp så vill du inte, köparen går vidare och hittar förmodligen en som går ner så mycket förr eller senare (på en likvärdig hoj såklart). Min första prutade jag 7 papp på via mail även om priset redan var relativt bra, killen bodde utomlands och ville få den såld. Han blev nöjd, och jag ännu nöjdare när jag sen sålde den för samma pris 1000 mil senare och 2 år äldre.

Så att säga att någon som prutar är blåst, är väl mest bara att idiotförklara sig själv tycker jag.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
GuW skrev:
Om en hoj har haft 17 ägare är sannorlikheten ganska stor att en av dom har kört som ett pucko, ÅAS om en hoj har haft två ägare kanske det är mindre risk att den är pucko körd, varför skulle inte antalet ägare spela roll på en MC när det gör det på en bil?

Sen att folk skensäljer av försäkringsskäl gör ju att ofta har en hoj haft många ägare, det är en helt annan femma.
En hoj som har bytt ägare ofta kan ju innebära att det är något dyrt dolt fel, som folk har upptäckt och därför sålt iväg skiten.
Tänk om en båge har haft två ägare på 10 år (5 år var) och en av de har blåkört med skiten då ;)...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...