Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
Lägg nu genast blöjkontot på att skaffa ett ISR-grepp!Mattias skrev:Goodstuff, du har ett honda-bromsgrepp. Hur känns det?
Lägg nu genast blöjkontot på att skaffa ett ISR-grepp!Mattias skrev:Goodstuff, du har ett honda-bromsgrepp. Hur känns det?
Ett sådant finns på säljesforumetTorkel skrev:Lägg nu genast blöjkontot på att skaffa ett ISR-grepp!
Var mer skraj än snabb när jag provade den..., viss skillnad mot en standard CBR från -96abstruse skrev:OT:
Tusan Stavis, du ser ju snabb ut på din nya raket!
Nordgren skrev:Grattis nu gäller det bara att få dig att köra många race. Glöm inte att det var jag som förmedlade kontakten, men visst nu har du ju hojen och kan vara spydig va... (Skulle vilja vända på det: Nordgren tycker att man ska köra alla race när man har så fin hoj)
Nu finns det ingen ursäkt för att inte komma på tävlingarna när du har bästa rookie hojen.
Själv ser jag fram emot mitt flak finöl...
Predika nu racerandan så ska jag se om det går att skaka fram fler hojar. Ska till Holland om två veckor.
Mattias skrev:Goodstuff, du har ett honda-bromsgrepp. Hur känns det?
Goodstuff skrev:Ska du säga. Ringa Robert Ek.
Jag fick igång hojen själv på första försöket så jag kan en del i varje fall.
Nr:18 skrev:Ett sådant finns på säljesforumet
Goodstuff skrev:Det är för liten kolv till mina ok, tyvärr.
Nyteknik skrev:Nåja. Lite hjälp har jag fått. Men grovjobbet gör jag ju själv. Ska ta motorn ur --snip --
spela in lite samtidigt, lägga upp på www och bjuda på lite underhållning.
Goodstuff skrev:Åkte ner till Freddes verkstad i helgen och fick en bra och mycket informativ genomgång av hojen tack vare Freddan och Racerpelle som var med och visade ett stort pedagogiskt kunnande mellan alla sköna roadracinghistorier som berättades.
Hojen verkar klart lovande och verkar vara korrekt ihopskruvad och bitarna stämmer bra med varandra så den går bra utan stora vibrationer eller misständningar. Behöver synka fuggarna en del men det ska göras vid tillfälle.
En hel del av reservdelarna var mycket bra eller helt nya vilket ju var trevligt. Den nyrenoverade vevaxeln var dock inte helt korrekt ihopskruvad, toleranserna var för stora så Fredde ska titta på den. Fick även reda på att en del av cylindrarna är från Gällros gamla monstertvåtaktsfyra så de är ganska extrema.
Är ruskigt sugen nu!
Stort tack till Pelle och Fredde!
1. Spela förgasare. Ljuv musik.
2. Blundar som lovat.
Nyteknik skrev:Ja, visst är det spännande!
EDIT: Vad är det för blankt som sitter på motorns vänstra sida?
Nyteknik skrev:Men på kylarfronten ligger jag i lä. Men tejpa kylaren gör man väl inte om den är bristfällig?
oFFkeFF skrev:Jo, man vill inte att motorn går för kallt heller. Dock inget du kommer råka ut för i någon större utsträckning.
Men som på mantorp 02 fick jag täcka hela kylaren med silvertejp, trots det kom vattentempen inte över 35 grader..
Nyteknik skrev:Men för kallt går ju inte en motor med bristfällig kylning...
Nyteknik skrev:Angående guldlådan slår jag dig faktiskt på fingrarna. Jag fick med ett etui med "Mikuni" präglat på locket. Insidan klädd med mörkblå plycsch och full av munstycken prydligt försänkta i formgjutna hål.
Men på kylarfronten ligger jag i lä. Men tejpa kylaren gör man väl inte om den är bristfällig?
oFFkeFF skrev:Jo, om det typ är 4 grader i luften och det är snöblandat hagel och regn..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |