Säcken dras åt - Turbobiker44

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Mogens frost, aka turbobiker44 är nu dömd för bedrägeri:banana:banana

Påföljden blev Villkorlig dom och dagsböter 40 å 50kr

Samt skadestånd till mig.

Så nu börjar nästa process, att driva in pengarna.

Hoppas du tackade ja till hjälp att driva in pengarna, gjorde du inte det och han inte betalar så blir det jobbigt för dig igen i onödan!:tummenupp

Nu har jag skickat fogden på han:tummenupp, vi får se om han har några pengar....

Såg nu att du tog hjälpen!! BRA JOBBAT!!!!! :banana
Men straffet är som oftast i Sverige, helt skratt retande! :huvet

Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Gubben har inga pengar. Men äger några fordon

PFC886
LPM408
EWR287
DNK096

Det är fritt fram att skriva något trevligt i hans gästbok

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
I tur och ordning en enligt transportstyrelsen.

SUZUKI RGV250P (Avställd sedan 1993)
YAMAHA RD 350 31K (Avställd sedan 2004)
SAAB LANCIA 600 GLS (Avställd sedan 2009)
HONDA CB 900 F2 SC09 (Avställd sedan 1993)

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
I tur och ordning en enligt transportstyrelsen.

SUZUKI RGV250P (Avställd sedan 1993)
YAMAHA RD 350 31K (Avställd sedan 2004)
SAAB LANCIA 600 GLS (Avställd sedan 2009)
HONDA CB 900 F2 SC09 (Avställd sedan 1993)

AAhhhh. en som orkade..... Ska vi åka och hämta en RGV250P?!
Kan dom inte utmäta hans egendomar och ta pengar därifrån?!:confused:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Lite om mer.

Tilltalad
MOGENS Vissing Frost, 590419-2555
Sakförarevägen 30
226 57 Lund
Medborgare i Danmark

DOMSLUT

Begångna brott:
Bedrägeri

DOMSKÄL
Mogens Frost har under förundersökningen erkänt bedrägeri.
Tingsrätten har på åklagarens begäran hört Fredrik Steen som målsägande. Denne
har uppgett: Han fick kontakt med Mogens Frost via Internet. Frost erbjöd sig att
sälja vissa motorcykeldelar till honom för 1 175 kr inklusive frakt. Fredrik Steen
betalade in pengarna men fick aldrig några mc-delar fastän han flera gånger ringde
till Frost och påminde om den uteblivna leveransen. Flera månader senare uppmärksammade
han att Frost på nytt annonserat ut samma mc-delar på nätet. Han ringde
upp Frost och ställde frågor om godset utan att avslöja sin identitet. Efter det att han
försäkrat sig om att det var samma mc-delar som han själv köpt berättade han vem
han var och påminde Frost om att han redan betalat för de delar som nu på nytt var
till salu. Mogens Frost blev klart besvärad av situationen och påstod att han genast
skulle betala tillbaka pengarna. Det gjorde han likväl inte och inte heller skickade
han några mc-delar.
Tingsrätten anser att det genom Fredrik Steens uppgifter blivit klarlagt att Mogens
Frost fått betalt i förskott för delar till en motorcykel men inte ens ett drygt år senare
levererat några mc-delar och detta fastän han flera gånger påmints om sitt dröjsmål.
Med hänsyn till den långa tid som gått och till vad Fredrik Steen uppgett om
Mogens Frosts uppenbara försök att hitta en ny köpare måste det vidare anses vara
styrkt att Mogens Frost aldrig haft för avsikt att leverera mc-delarna till Fredrik Steen. Gärningen bör med hänsyn till den förslagenhet som Mogens Frost visat
rubriceras som bedrägeri.

Påföljd:
Villkorlig dom
Dagsböter 40 å 50 kr

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle tagit lancian, måste vara den sista av sitt slag.

Det är nog bara två regskyltar och en hög med rost emellan ska du se.

Det var inga höjdarbilar ens när dom var nya, men visst, hade det funnits ett rostfritt exemplar hade jag velat ha en jag med.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det är nog bara två regskyltar och en hög med rost emellan ska du se.

Det var inga höjdarbilar ens när dom var nya, men visst, hade det funnits ett rostfritt exemplar hade jag velat ha en jag med.

Den var ju i trafik 2009 så redan då var den ett unikt exemplar.:D

Men även om den är tokrostig så har den klarat sig förvånansvärt länge, släktingarna är ju borta sen minst 10år.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den var ju i trafik 2009 så redan då var den ett unikt exemplar.:D

Men även om den är tokrostig så har den klarat sig förvånansvärt länge, släktingarna är ju borta sen minst 10år.

Jo, fast det gick en här i stan med Lancias Rally-dekaler så sent som för något år sedan, det var nog IOFS bara dekalerna som höll ihop den :D

Nu kan man ju köpa sig en nytillverkad Stratos istället, den blir dock inte billig eftersom man utgår från en Ferarri 430 och bygger om den utseendemässigt, men snygg är den:
Lancia-Stratos-3.jpg

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jo, fast det gick en här i stan med Lancias Rally-dekaler så sent som för något år sedan, det var nog IOFS bara dekalerna som höll ihop den :D

Nu kan man ju köpa sig en nytillverkad Stratos istället, den blir dock inte billig eftersom man utgår från en Ferarri 430 och bygger om den utseendemässigt, men snygg är den:
Lancia-Stratos-3.jpg

Både orginalet och den nytillverkade är riktigt fräna :tummenupp

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Fick nytt brev ifrån fogden idag, dom fortsätter att försöka driva in pengar. Tror aldrig att jag kommer få några pengar, men man kan ju alltid hoppas:tummenupp

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Fick mer när jag snodde på ICA...bedrägeri verkar vara det man ska satsa på om man vill komma undan höga böter.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT

Lancia-Stratos-3.jpg
Var på midnatssolsrallyt och spanade lite. Där var det med en stratos, när man ser den i verkligheten inser man hur liten den verkligen är. Få bilar som är så brutala.

283953_10150254864834218_813609217_7106331_5925293_n.jpg

Edit: Oj då, det var lite märklig tråd jag postade i. Googlade på Stratos och kom in i den här tråden. Kollade aldrig vad den handlade om från början. :näsblod

Last edited:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Blev också blåst på mc delar förra sommarn av en bedragare fårn Avesta! Han åkte dit men pengarna kommer man aldrig att se eftersom hans skulder efter alla bedrägeri är så omfattande. Han fick också bara dagsböter och gick fri hahah. Då hade han endå blåst en jäkla massa folk som också anmält han. Bra rättsystem han går fri efter beslut och fortsätter blåsa allt o alla.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping