Säker förare!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Last edited:

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Hoppas att han inte tar med sig någon annan i graven . För det händer nog rätt snart !!!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Fätt drevad.

Och när ska moppefuckon och andra självutnämnda mc-hjältar inse att man inte behöver vara en "säker" eller duktig förare för att power wheela? Alla kan göra det.

• Gilla
Reaktioner: Eld

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Jävla stolskott. Ingenting görs rätt. Hela körning var vinglig rätt igenom.

Han hade tur att han inte highsida vid 1:10...

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Va ja som redan kör 600?

Ett tips. Jag körde 125:a i två år innan jag bytte upp mig. I min åsikt gav det mig en mycket jämnare och snabbare utvecklingskurva. Du hamnar automatiskt på en lägre hastighet som låter dig finslipa körteknik osv. som du kanske annars inte skulle "hinna" med en större hoj. Åk runt på bandagar med din 125:a i grupp med större hojar, i din ålder utvecklas man jävligt fort och snart ska du se att du kan köra gatgrupp med större hojar. Se bara till att få någon instruktör eller en person som kan hjälpa dig utvecklas, finns säkert någon som kan ta dig under hans/hennes vingar - depåcommunityn är bland det snällaste som finns. Kanske en SMC-kurs?

Plus att det är mycket coolare att dra om en R1:a på start/mål med en 125:a (det går) än en 600:a. :tummenupp

Nu handlade det inte så mycket om filmen i sig, utan din egen körning. Vem som helst kan köpa en Go-Pro kamera och köra "fort" i trafiken. Personligen blir jag mer imponerad av en förare som börjar tävla/kör bana och inser sin egen kapacitet kontra andras och fortfarande är ödmjuk istället för kaxig och dumdristig.

Nu blev det en wall of text, men jag hoppas JJ(CBR)JJ har tid att läsa. Grabben kommer ju inte byta definition av en "säker förare" bara för att ni säger åt han.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Denna tråden har urartat lite kan man ju säja :p

Vet inte om det va så säker körning, ända säkra va ju att han inte klotta, får ryssningar av bakhjulsläppet, men redes upp snabbt :)

Har sätt en annan verson av denna filmen, men då kör han med 3-4 hojar till.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
ne det är inte första bombarfilmen han lägger upp och tyvärr ser han upp till dom..:va

Vad spelar det för roll huruvida han ser upp till dom eller inte?
Han kanske bara tycker filmerna är underhållande att titta på.

Vad är skadan i detta?
Kommer han garanterat ge sig ut i trafiken och köra som en jävla idiot nu då?
Låt han upptäcka sina egna begränsningar, är man så svag att man formar sitt körsätt efter ett filmklipp och därefter kör ihjäl sig, ja då är det väl så livet får te sig helt enkelt?

Personligen tror jag att även TS kommer glömma av detta filmklippet redan efter att ha bromsat lite för sent i en kurva och klarat sig undan med hjärtat i halsgropen. Vilket vi alla har gjort, oavsett om vi tittat på youtube eller inte!

Jag tycker om att titta på MMA och kan bli inspirerad till att luftboxas när jag sitter hemma i soffan. Har aldrig hamnat i ett slagsmål för det.

Ska gå på bio ikväll, kommer antagligen se någon bli skjuten i filmen.
Undra hur många jag kommer ha ihjäl på vägen hem sen efter att ha blivit inspirerad av 2 timmars "underhållning"...

PS. Detta inlägg är riktat till alla som gnäller i tråden, inte dig enbart så ta det med en nypa salt.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Den här tråden har lärt mig två saker.

1. Jag är så ointreserad av dylika filmer att jag inte ens bemödar mig att klicka på dom.

2. Det gnälls mycket av folk som kör hoj på folk som kör hoj.

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Krävs en 125 åkare för tycka detta är ballt, och tufft och fränt:va Det var mer tur än skicklighet att han höll sig på hjulen och inte blev en kylarprydnad.

Som flera säger, ej korrekt hastighetsåtergivelse. Passage på slutet i 300, nej nej nej...

Det är väl en sån där CBR125RR med max-moddad instrumenpanel, dom visar minst 200km/h fel det vet ju alla...:död

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Det är väl en sån där CBR125RR med max-moddad instrumenpanel, dom visar minst 200km/h fel det vet ju alla...:död

Ö,vad e det för speciellt med RR-modellen då?
Måste jag leta i skumma Japanska gränder för att hitta?

Eller räcker det med pengar(då är jag safe...) :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...