Säker parkering i Malmö snarast

pjocke

Medlem
Gick med
15 Jun 2020
Hoj
Aprilia Tuareg 660 2022
Jag har de senaste åren haft motorcykelplatser i två av Parkering Malmös P-hus, det ena med "vanlig" parkering också och inte bara förhyrda platser, och har inte blivit bestulen en enda gång. Styrlås och skivbromslås, inget fancy. Jag skulle ärligt talat inte oroa mig allt för mycket.

Last edited:

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Jag hade heller inte oroat mig för att parkera på gatan så länge det inte är en gata mitt i ett utsatt område. Har parkerat på gatan många gånger i Göteborg, Malmö och andra svenska städer och i många europeiska och aldrig haft problem. Det enda jag tänker på är att försöka ställa mig så öppet som möjligt så att om nån är på och pillar så ska oddsen vara goda för att det noteras.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det enda jag tänker på är att försöka ställa mig så öppet som möjligt så att om nån är på och pillar så ska oddsen vara goda för att det noteras.

Ja, det är ju bättre att hojen står öppet i ett välupplyst område än lite halvdolt i ett mörkt område där tjuvar kan pyssla fritt utan upptäckt

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Ett kapell minskar intresset. Det har funkat för mig hittills. Har dock inte testat i Malmö. Eller det nybyggda området i Limhamn som kallas Rosengård-by-the-sea. Två godkända lås och stöldförsäkring plus kapell och gärna en plats där andra parkerat sina hojar.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Vilket område är det?

Har själv parkerat min hoj på gatan i Malmö några gånger, har gått bra. Är nog lika nojig här som någon annanstans, men så brukar jag sällan hänga i utanförskapsområden.
Runt Dragörkajen? Kanske är det mest ett skämt.
Jag har inte varit i Limhamn sedan 2016 när vi hämtade en båt där. Körde upp båt och trailer på ett hyrt biltransportsläp. Natten innan parkerade vi bil och biltransportsläpet på gatan utanför hotellet. Det gick bra. Då. :)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Runt Dragörkajen? Kanske är det mest ett skämt.
Jag har inte varit i Limhamn sedan 2016 när vi hämtade en båt där. Körde upp båt och trailer på ett hyrt biltransportsläp. Natten innan parkerade vi bil och biltransportsläpet på gatan utanför hotellet. Det gick bra. Då. :)

ah, har jobbat med några husprojekt där. Känslan är ändå att det är rätt fancy men kanske inte stämmer? Möjligen är det bara limhamnsborna som blir obekväma när det helt plötsligt dyker upp en massa hyreshus på det som tidigare inte var någonting alls/övergiven industritomt och ojar sig över vilka läskiga människor som kan tänkas flytta dit…

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Vilket område är det?

Har själv parkerat min hoj på gatan i Malmö några gånger, har gått bra. Är nog lika nojig här som någon annanstans, men så brukar jag sällan hänga i utanförskapsområden.
Det är Limhamns sjöstad väl. Limhamnsborna har fått frispel för det bor folk som går på bidrag i några av lägenheterna.

Jag hade personligen tvekat att parkera hoj på gatan någo längre stund i Malmö på söder om Möllan/öster om Värnhem. Limhamn går nog bra om du har rejäla lås/inte för dyr hoj. Jag vet att folk inte gärna parkerar en lite finare bil på gatan där om man är rädd om sin ratt iallafall.

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Det enda som gäller om du vill ha ditt fordon ifred är boende i villa / radhus med garage i anslutning till huset alternativt parkering av hoj i trädgården utom insyn.
Parkering av hoj på gata upplyst eller ej, gemensamt garage parkeringshus eller dyl. är ett lotteri oavsett vilket område i vilken större stad som helst.
Att ta hojen för ett biobesök eller strosa på stan är alltid en avvägning.

Vid besök till Malmö föreslår jag Scandic Segevång, kostar inte skjortan och hojen parkeras ute i omedelbar anslutning till entren med god överblick från receptionen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning