Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Kul att min hjälm, Lazer Fibre Pro, som jag köpte helt ny för 1300 spänn har fått 4 stjärnor medans Arai RX-7 som är betydligt dyrare bara fick 3
Har inte kollat på sistone.Intresseklubben kan anteckna att Davida tillverkar mer än jethjälmar.
Kul att min hjälm, Lazer Fibre Pro, som jag köpte helt ny för 1300 spänn har fått 4 stjärnor medans Arai RX-7 som är betydligt dyrare bara fick 3
Nobelpris i masturbation 1984.
Den här har varit uppe ett par gånger, både här och på andra forum och jag vill passa på att förekomma lite felaktig information som dykt upp i samtliga andra sammanhang.
Det här testet, SHARP, har INGENTING med ECE22.05 att göra utan är en ny samling tester som är betydligt hårdare.
Vem bryr sig om stjärnor när man har fetast hjälm på sveavägen?
Men, det är lite lustigt att arai's veerrstah inte har fått bättre betyg.
Jag ser det som positivt med ett nytt test. England har sett ACU Gold också utöver ECE sedan tidigare.Summa summarum: Status Quo på hjälmmarknaden, vi har bara bytt ut aktörerna i toppen.
Jag ser det som positivt med ett nytt test. England har sett ACU Gold också utöver ECE sedan tidigare.
Det får lite samma effekt som NCAP. Testerna har sina brister, verkligen, men det får uppmärksamhet ifrån kunderna. Vissa här, t.ex. du själv, är säkert intresserade och kunniga att se detaljer - men för det stora flertalet är stjärnssystemet "idiotsäkert". Det kommer förhoppningsvis leda till säkrare hjälmar för alla.
Alternativet är att gå på tillverkarnas egna uttalanden, där så klart både Arai, Shoei, Nolan och Tupperware hävdar att de gör de säkraste
Det intressanta i testen tycker jag var att tillverkare kan få vitt skillda betyg på sina produkter, utan relation till priset dessutom. Det tycker jag är ett underbetyg till deras egna testmetoder. Oavsett vad man tycker om att Lazer klarar testet bättre än RX7RR så är det anmärkningvärt att Arais egna billigare hjälmar klarar det bättre.
Den är väl inte bättre helt enkelt
who knows .. men om den inte vore bättre, varför lägger så många så mycket pengar på den modellen?
Jag kör numera enbart med arai rx7 därför att:who knows .. men om den inte vore bättre, varför lägger så många så mycket pengar på den modellen?
Brister i redovisning av testmetod och att oavsett vem som har 5 sjärnor så kommer de precis som nu att spinna på att de är "säkra" medan de andra (underförstått) är livsfarliga.
Testmetoden redovisas på Sharps hemsida. Det jag saknar där är dock hur urvalet går till, skickar fabrikanten in hjälmen eller köps de på "hyllan" för att testas? En Viktig fråga i mina ögon.
Testmetoden redovisas på Sharps hemsida. Det jag saknar där är dock hur urvalet går till, skickar fabrikanten in hjälmen eller köps de på "hyllan" för att testas? En Viktig fråga i mina ögon.
blablabla
Så återigen: Var går den KRITISKA gränsen. (dödligt våld)
bla bla bla
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |