Säkerhetsjeans!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Varför känner man att man absolut inte vill ha motorcykelkläder på sig när man kör motorcykel? Om ni var dykintresserade, skulle ni leta efter dykarutrustning som var mer lik jeans?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Mattias skrev:
Varför känner man att man absolut inte vill ha motorcykelkläder på sig när man kör motorcykel? Om ni var dykintresserade, skulle ni leta efter dykarutrustning som var mer lik jeans?

Om man inte har ett alternativt fordon, t.ex en b*l, som back-up utan använder sin MC som bruksfordon kan det ju vara bra med ett smidigare alternativ. Jag står ju inte och kränger på mig skinnstället om jag ska till macken och handla snus. Eller öl.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tysken skrev:
Om man inte har ett alternativt fordon, t.ex en b*l, som back-up utan använder sin MC som bruksfordon kan det ju vara bra med ett smidigare alternativ. Jag står ju inte och kränger på mig skinnstället om jag ska till macken och handla snus. Eller öl.
Precis min tanke. Använder hojen precis vart jag än ska, tar aldrig på mig byxorna vid turerna i stan.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Tysken skrev:
Om man inte har ett alternativt fordon, t.ex en b*l, som back-up utan använder sin MC som bruksfordon kan det ju vara bra med ett smidigare alternativ. Jag står ju inte och kränger på mig skinnstället om jag ska till macken och handla snus. Eller öl.

Men om du ändå ska byta till ett par andra jeans så är det snabba, smidiga alternativet borta.
Om man nu måste ha skydd när man inte har ställ tycker jag att man ska köpa ett par crossbyxor. Skyddar knän och ser bättre ut än ett par stentvättade "säkerhetsjeans".
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
soppatorsken skrev:
Men om du ändå ska byta till ett par andra jeans så är det snabba, smidiga alternativet borta.

Förvisso.
Nu gör jag iof inte det utan åker i det jag har på mig för tillfället. Med vissa undantag.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
soppatorsken skrev:
Men om du ändå ska byta till ett par andra jeans så är det snabba, smidiga alternativet borta.
Om man nu måste ha skydd när man inte har ställ tycker jag att man ska köpa ett par crossbyxor. Skyddar knän och ser bättre ut än ett par stentvättade "säkerhetsjeans".
I crossbyxor sitter det ju inga skydd? Inte i mina iallafall. Man får ju ha knäskydd under och dessutom är de bara vadlånga.
Möjligtvis menar du offroadbyxor som är hellånga med skydd.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
hoppas bara du slipper göra en omkullkörning och skada dig allvarligt när du är på väg till macken utan rätt kläder.

man kan skada sig illa i 50-60 med, fråga emmi!

//jaG

Tysken skrev:
Om man inte har ett alternativt fordon, t.ex en b*l, som back-up utan använder sin MC som bruksfordon kan det ju vara bra med ett smidigare alternativ. Jag står ju inte och kränger på mig skinnstället om jag ska till macken och handla snus. Eller öl.
 

Ducati for life

Guest
...min vän avled i ca 30 km/h.

Och det är ju inte så konstigt att vi får betala skyhöga premier när folk fuskar och försäkrar sig med godkända skinnställ och sedan lägger sig på väg till kiosken i ett par jeans och en t-shirt. Klaga inte sen på att ni inte har råd att betala försäkringen. Och för det andra så för er egen skull borde ni använda ordentliga kläder när ni åker hoj. Och för det tredje, vi lever i en fri värld där alla får göra vad fan dom vill :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ducati for life skrev:
...min vän avled i ca 30 km/h.

Hur då?

Blev han överkörd var det inte i 30km/h.

Man kör i jeans för att man ser ut som en tönt i skinnställ på väg till kompisar en fredskväll med poker i sikte och brudar i sällskap....
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Pejo skrev:
Det där är en subjektiv åsikt som du enligt vår yttrandefrihet har rätt att ha. Men det är inte fakta.

Fakta är att du löper större risk att skada dig med jeans. Ska man se till funktionen, så är jeans mindre funktionella än ett skinnställ på en hoj. Det som är mindre funktionellt är töntigt.
Mindre funktionellt är också baserat på fakta och inte subjektivt tyckande, därför tycker jag att vi kan slå fast att, med alla fakta tagna i beaktande, att poserjeans suger phett och är skittöntigt och dessutom utsätter bäraren för en större risk än andra för ändamålet avsedda plagg.

Ta bussen om du ska ha jeans!

Med mitt stora sociala kunnande säger jag att du är en riktig nörd. :mattias
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Mavve skrev:
Hur då?

Blev han överkörd var det inte i 30km/h.

Man kör i jeans för att man ser ut som en tönt i skinnställ på väg till kompisar en fredskväll med poker i sikte och brudar i sällskap....

Du är bara för mycket... Sluta knarka så kanske du kan tänka längre än 2mm..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top