Säkringar

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jag har satt på lite Neon på Nsr'en. Men jag vet inte hur många A det ska vara i säkring. Någon som vet hur mycket som behövs? 5,10,15,20?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Wärniss skrev:
Jag har satt på lite Neon på Nsr'en. Men jag vet inte hur många A det ska vara i säkring. Någon som vet hur mycket som behövs? 5,10,15,20?
Det är väl bara att börja med den klenaste och om den håller... gör den inte det så byt till en starkare... eller?

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Nepp stod inget i papprerna :( Och inget på leverantöresn sida heller.. Frå helt enkelt testa mig fram! Köpa från det klenaste till det starkaste...

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
Wärniss skrev:
Nepp stod inget i papprerna :( Och inget på leverantöresn sida heller.. Frå helt enkelt testa mig fram! Köpa från det klenaste till det starkaste...

att prova dig fram e ingen bra idé... hur många apere drar neon ljuset då??? du ska den säkringen som e storleken större om man säger så... (ex: drar ljuset 4ampere så ska du ha en säkring på 8ampere ungefär..) gå till en el-butik å fråga.. dom kan nog ge dig ett snabbt svar annars...

Lycka till

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
JaJag har inet en aning om hur mycket röret drar :S det är det som är problemet. och jag vte inte hru jag ska få reda på det heller.

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
Wärniss skrev:
JaJag har inet en aning om hur mycket röret drar :S det är det som är problemet. och jag vte inte hru jag ska få reda på det heller.

ska de inte paja nått så kanske de är en bra idé å vandra iväg till en bra firma som säljer elkomponenter å sånt till elektriker mm... dom kan mäta upp röret å ge dig tips...

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Wärniss skrev:
Få väll ta o göra det :( tack för tipsen iaf!

Njaa är väll inte så mycket o hänga läpp över, tycker det låter som ett bra förslag som Gårillaraggare gav.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Med största sanolikhet står det antingen på röret eller i papprerna som finns med.
Leta efter watt (W) eller Amperé (A)

När du hittat det så skriver du här vad som stog så fixar vi vad du ska ha för säkring!

annars kan man ju ohm-mäta röret.

men leta efter siffror först!

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jag ska köpa ett nytt rör. Som är bättre, från Micro, När man köper det så får man med en sigarett kontakt och i den så finns det en säkring.
Det är bara att kolla på den så det löser sig! Men rören var tyvär slut idag.. Men jakten fortsätter!

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Wärniss skrev:
Jag ska köpa ett nytt rör. Som är bättre, från Micro, När man köper det så får man med en sigarett kontakt och i den så finns det en säkring.
Det är bara att kolla på den så det löser sig! Men rören var tyvär slut idag.. Men jakten fortsätter!
Föresten! ingan har ju sagt hur otroligt GAY neon på hojjen är ;)

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Som tidigare sagt så är det delad mening om det är gay eller inte. Jag tycker inte det, jag tycker det ser bra ut.
Det är MIN båge som ska ha det, inte din.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...