Men han kanske inte ska få provköra försen du fått dollar?
Om vederbörande vill köra hem hojen eller provköra så ställer man på via nätet, gäller direkt. Sen kan man göra ägarbyte hur mycket man vill. Jag ser inget problem i att ha den avställd - jag ser heller inget problem i att köpa en avställd hoj, det är enormt smidigt. Då hinner man leta försäkring ordentligt utan att Trafikförsäkringsföreningen tar en massa pengar av en.
Om vederbörande vill köra hem hojen eller provköra så ställer man på via nätet, gäller direkt. Sen kan man göra ägarbyte hur mycket man vill. Jag ser inget problem i att ha den avställd - jag ser heller inget problem i att köpa en avställd hoj, det är enormt smidigt. Då hinner man leta försäkring ordentligt utan att Trafikförsäkringsföreningen tar en massa pengar av en.
Jag har lite svårt att förstå det där.. Om nu jag köper din hoj och du ställer på den för att jag ska kunna köra hem den då är den ju påställd. Om du inte ställer på så skulle det innebära att jag skulle vara tvungen att köra hem en avställd hoj..
Varför ska man ha den avställd över huvudtaget när man ändå måste ställa på den?!
För att man måste ha trafikförsäkring om den är påställd....annars får man ett brev från transportstyrelsen med en rolig faktura i...
Jag har lite svårt att förstå det där.. Om nu jag köper din hoj och du ställer på den för att jag ska kunna köra hem den då är den ju påställd. Om du inte ställer på så skulle det innebära att jag skulle vara tvungen att köra hem en avställd hoj..
Varför ska man ha den avställd över huvudtaget när man ändå måste ställa på den?!
1. Teckna valfri trafikförsäkring online.
2. Ställ på hojen. Påställningsavgiften är inte mycket att orda om.
3. Försäkringen upphör i samband med ägarbyte. Om du vill vara på den säkra sidan/inte vänta på att ägarbyte ska gå igenom, ställ av hojen online så fort köparen kommit hem och ring därefter upp försäkringsbolaget. Du kan då utnyttja ångerrätten som distans- och hemförsäljningslagen ger för att försäkringen ska upphöra, och om hojen är avställd när försäkringsbolaget slår in reg.numret lär de inte heller ta betalt för de få timmar hojen var påställd och hos dem försäkrad.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |