The Gungner
Loki f er yfir akra
Har köpt ny bil och har inte denna gången inte bytt in den gamla utan tänkte sälja den privat. Sist gång var det 15 år sedan jag gjorde det.... Bilen är en äldre modell -00r och det har hört av sig en del lattjo folk....
Ex 1: Hi. I live in trollhättan and I like your car. I want to speak with you in
mobile. I don't want Swedish so someone here knows Swedish and he will speak
with you. So please I want your telephone number.
Ex 2: Jag intresset på din bil men ska betala 20000kr
Ex 3: Sedan har det ringt en sent ikväll och sagt "jag köper den, jag kommer och betalar kontant. Bor i Göteborg (ca 10 mil från där jag bor). Jag förklara att jag har en annan ev köpare imorgon som har första tjing, något han kommenterade "jag bjuder över oavsett vad han vill köpa den för, du får det kontant"
Vem har 25-30000 kr kontant liggande i hemmet? Inte jag.
Kul att han vill köpa den, men är överdrivit intresserad(?). Något jag ska se upp med förutom att han skall legitimera sig samt att kontrollera att pengarna är äkta om det blir affär
Det kanske alltid är så här eller är jag bara överdrivit misstänksam...
Ex 1: Hi. I live in trollhättan and I like your car. I want to speak with you in
mobile. I don't want Swedish so someone here knows Swedish and he will speak
with you. So please I want your telephone number.
Ex 2: Jag intresset på din bil men ska betala 20000kr
Ex 3: Sedan har det ringt en sent ikväll och sagt "jag köper den, jag kommer och betalar kontant. Bor i Göteborg (ca 10 mil från där jag bor). Jag förklara att jag har en annan ev köpare imorgon som har första tjing, något han kommenterade "jag bjuder över oavsett vad han vill köpa den för, du får det kontant"
Vem har 25-30000 kr kontant liggande i hemmet? Inte jag.
Kul att han vill köpa den, men är överdrivit intresserad(?). Något jag ska se upp med förutom att han skall legitimera sig samt att kontrollera att pengarna är äkta om det blir affär
Det kanske alltid är så här eller är jag bara överdrivit misstänksam...