L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Eftersom min pappa var bastard och min farfar därför avslutade sitt liv har jag ingen aning om han överhuvudtaget hade ett arbete, men gissningsvis fick han lön i kontanter eller mat och bostad.Jävligt trångsynt syn på ämnet. Antagligen är du indoktrinerad av bankmaffians lobbyister.
Jag har kunder som betalar kontant och bankerna vägrar ta emot dessa pengar ifall jag vill sätta in dom på banken. Följaktligen så tar jag ut min lön i kontanter precis som din farfar antagligen fick sin lön i kontanter en gång i tiden.
Att beskylla kontanter för att vara svarta pengar är mer än lovligt dumt. Särskilt idag, när bankerna nekar sina kunder att sätta in pengar på banken. Möjligen kanske din farfars lön var svart, det är ju svårare veta för han kunde ju sätta in lönen på banken och betala genom att skriva ut en check.
I det liv jag lever har jag ingen som helst anledning att hantera kontanter, varken stort eller smått. Det finns enorma mängder med möjligheter att bli av med mina tillgångar ändå.
Kontanter är bara ett smittspridande gissel och lockar till brott med rån och svartarbete.
Det enda användningsområde jag kan se för kontanta medel är att använda en bunt för att pruta med, men handlar man av mig så får man nej istället för ja om man använder den metoden. Jag sålde en pryl för några tusenlappar för några år sen och det tog över ett halvår innan jag hade använt pengarna för att det är krångligare än att blippa kort.