Sälja hoj?

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
:confused:
Vet inte om jag ska kränga hojen, har csn som enda inkomst, det täcker precis lån, försäkring, garage och hyra.

Har fan inte ens råd att tanka den, e det synd att äga en hoj men inte ha råd att utnyttja den till fullo:va .

E lite i valet och kvalet.......det e ju trots allt det roligaste jag vet att köra hoj samtidigt vill man ju ämdå kunna göra andra saker, äta t.ex.:)

Peppa mig eller sänk mig.......:näsblod

Antar du pluggar om du har CSN som enda inkomst. Skaffa kvällsjobb, säg upp garaget och ställ cykeln på gatan, ät mindre!

Anteckna dina utgifter och få dig själv att må dåligt för så dumma saker du spenderar dina pengar på.

DunderDan skrev:
2422410 :confused:
Vet inte om jag ska kränga hojen, har csn som enda inkomst, det täcker precis lån, försäkring, garage och hyra.

Har fan inte ens råd att tanka den, e det synd att äga en hoj men inte ha råd att utnyttja den till fullo:va .

E lite i valet och kvalet.......det e ju trots allt det roligaste jag vet att köra hoj samtidigt vill man ju ämdå kunna göra andra saker, äta t.ex.:)

Resa eller hoja? Skärgård eller hoja ?

Ett tipps är ju att pröva att jobba kvällar och/eller helger?

DunderDan skrev:

Prioriteringar. Men man lär ju kunna ha råd med mat... Annars dör man ju! :arsele

Sälj hojen och lev ett någorlunda drägligt liv. Hoj går att köra hela livet. Har själv upptäckt att när åkandet går ut över allt annat ledsnar man lättare på det.

Lycka till hur du än gör. :tummenupp

Gör som jag (som också lever på CSN). Sälj hojen, köp en veteran som knappt kostar något att äga förutom bensin. Den behöver du inte vara så rädd om och kan ställa på gatan och vara lugn om det händer något.

håller med föregående talare. byt ner dig till något du har råd med.
om detg är wheelies du är ute efter , varför inte sikta in dig på en enduro , kostar inte mer än ett par tusenlappar om året att försäkra.

Byt den mot min,
jag har tvärtom massa stålar över varje månad och behöver en dyrare hoj då min är påtok för billig i drift.

Last edited:
jag har nyss sålt min, gör inte det..
visst jag behöver en bil över vintern & sugen på ett nytt projekt. men jag känner redan nu vilket sug jag kommer få över att inte kunna dra ut, köra en "lugn glidsväng" genom stan & sen brassa på uta helvette på vägen hemmåt :näsblod

Jag håller med Slippy; köp min gamla FJ 1100 från 84, också snorbillig försäkring... Är också på jakt efter något dyrare (läs nyare).

Billigare hoj mm.

DunderDan skrev:

Jag säger så här: Jag ställdes inför ett val, tjejen som var sambo med tillhörande barn blev sjuk och påbörjade en rehab utredning. Men under den tiden som hon var sjuk och gick hos läkare så blev hon fuckad av vårat så kallade braiga system Med f-kassa, soc och allt där i mellan. För att få in stålar till lädert och hennes utgifter så ställde jag mig själv frågan" ska jag sälja min ZX-9R 98 eller inte" Valet blev ja. Det tog hårt mentalt, men nu har jag äntligen köpt en ny beg hoj för mig som kostde under 30 och bara 3 om året i trafik. Det blev en Honda CBR 600F 94. Dom går faktist Jävligt bra för den kubiken och årgången. hänger till och med lätt dom större och NYARE hojar på bana. Sälj den och köp något äldre och minder kubik direkt som är billigare. Den är inte stöld begärlig och du kan hitta mycket beg dels delar om något händer. Men visst jag siktar just nu på någon ädlare modell i både kubik och årgång. Men tills jag har råd med det så smiskar jag vägarena med min kära 600F.

Lycka till...

Det går ju att ha kul med lite billigare hoj också!
Jag kör en 20 år gammal gpz 100 rx (ur-ninja), och jag lovar att snabbare hoj är svår att få för de pengarna.

Försäkringen då? 1300 kr, helförsäkrad, helår. Oavsett vem man är. Och det är ganska bra pengar för 150 hästkrafter det.

DunderDan skrev:
2422410

E du dum i huvudet eller? Sälja hojen finns inte!

Sup mindre så mår du också bättre!
Börja laga mat din late jävel!
Dumpa din dyra flickvän och kör one-night...
Jobba extra!
Prostituera dig i hamnen!
Låna av ryssarna!
Tält!
Toyboya för någon rik kärringjävel!
Grilla och sälj ankorna i parken!
...

Pucko!

:pannkyss

DunderDan skrev:

Vad pluggar du för något? Själv pluggar jag ekonomlinjen och har förhållandevis mycket fritid då man hinner jobba och så. Har du en dag då du inte har föreläsning eller seminarium så kan du ju t.ex. jobba på dagen eller kvällen. Veckan innan tenta så hinner man förstås inte jobba så mycket.

Sen behöver du ju inte jobba ihop så mycket, jobbar du ihop 2000 spänn så har du ju 1000 spänn bensin och 1000 spänn att käka för! (ganska logiskt:rolleyes: )

Spara kvitton och gör en kalkyl över dina intäkter och kostnader, går bra att använda ett vanligt excelark. När man får en överblick över sina kostnader så inser man lätt att man kanske lägger mycket mer pengar än man tror på onödiga saker som t.ex. cola, godis och den där sista 10 i 5-bärsen på krogen.

Nåväl, fråga dig själv om du orkar göra dig uppoffringar som ovan för att köra sporthoj, om inte så är det väl bara att sälja hojen och köpa igen när du får en bättre ekonomi!:)

Last edited:
Jag skulle köpt en billigare hoj! Har du en hoj som går att försäkra som offroad eller veteran så blir det ju otroligt billigt att försäkra! jag pröjsar knappt 4k/år helförsäkring för min och tog lappen iår.. en veteran är ju ännu billigare :tummenupp

Är oxå Csn-slav och var tvungen att sälja min gamla hoj och köpa billigare för att ha råd att köra. Sälj och köp en billigare hoj. Med fulmek kommer man långt :tummenupp .

/Carin

TukTuk skrev:
2423325 E du dum i huvudet eller? Sälja hojen finns inte!

Sup mindre så mår du också bättre!
Börja laga mat din late jävel!
Dumpa din dyra flickvän och kör one-night...
Jobba extra!
Prostituera dig i hamnen!
Låna av ryssarna!
Tält!
Toyboya för någon rik kärringjävel!
Grilla och sälj ankorna i parken!
...

Pucko!

:pannkyss

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite