Sälja hojen till firma?

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Hej allihopa, hoppas denna tråd ligger rätt.

Nu ere så att jag ska lägga hojåkandet på hyllan efter 4 fantastiska säsonger...
Anledningen är dom sjuuuuuka priserna på försäkringar och självrisker!!

Då jag vill få iväg hojen snabbt och smidigt är mina frågor.

Är det värt att sälja iväg gixxern till en firma? ( vet att man inte riktigt får det den är värd då firmorna självklart vill göra en vinst, men hur mkt skiljer de???)

Tar dom mot en hoj som är obesiktigad?

Och till sist, vilka firmor i sthlm köper hojar???

Tackar på förhand!

Byta till en billigare hoj istället för att sluta helt? :va

Ava MC och Din MC säljer ju Suzuki i Stockholm, dom kanske ger lite bättre deal:ar då?

Kolla vad samma hoj och årsmodell ligger på blocket, ta en funderare vad du blir nöjd om du får iväg den, är du ej nöjd med den summan som hojarna ligger på blocket så kan du glömma att en firma kommer ge mer.

Lägg ut den 10-20% längre än vad blocket annonserna ligger på och du ser att du blir av med den snabbt.

När du bildar dig uppfattning om vad hojarna på blocket ligger på i pris, kom ihåg att de hojar du ser på blocket är de som är osålda och till det pris som säljaren vill ha för sin ögonsten.

ja det är väll de, får återuppstå om några år helt enkelt när man blivit äldre och försäkringen billigare :)

Men om du nu gillar att köra och inte gillar posörandet mest.
Ställ va hojjen, säg upp försäkringen och gasa av dig på bana.
Då blir det både ha kakan å äta kakan samtidigt.....

hmm aa de eju svårt det där med prissättningen, vill bara få iväg den då jag behöver pengarna till en bil jag kollat på.
men har kollat lite på blocket och som ni säger, det är dom osålda som ligger kvar liksom.

Samtidigt finns det inte så jätte många k5 + k6 gixxers ute, och min har gått både mindre och har mer utrustning än dom som ligger idag.
Så om jag sätter ett "skampris" så borde de ju gå rätt enkelt o bli av med den tycker man ju!
Dock vore det enklaste o bara få bort den till en firma så man slipper allt vad blocket heter liksom!! =)

Vad vill du ha för den? Säg priset så ska du se att du kommer hitta en säljare eller tips om det är normalt eller lättsålt.

Hellre gör man en tjänst för en hojbroder och ger dem en bra hoj till bra pris än göra det för en firma som säljer den dyrt till en hojbroder.

Kolla med Fredric på Fordonsmäklarna i Bromma, de tar 5000kr i provision på säljuppdrag.

Det är sällan värt att sälja till firma, dom betalar riktigt dåligt. Lägg ut den till ett bra pris på Blocket så säljer du den inom en vecka.

En handlare kommer säkert att betala väldigt dåligt om de ska köpa den rakt av. Vid ett inbyte hade du säkert kunna få till en bättre affär. En lösning skulle kanske kunna vara att byta in den hos någon bilhandlare om du tänkt köpa en ny bil som ersättning för hojen. Jag har sett hojar som blivit inbytta på en del bilfirmor, men då har det ofta rört sig om en HD eller exklusivare Ducati eller BMW motorcykel. Sällan jag sett någon japansk sporthoj, möjligtvis en och annan custom hoj.

Sätter du ett tillräckligt attraktivt pris kommer du nog att få iväg hojen själv om du vill få ett snabbt avslut. Men ett för lågt pris kan också få folk att tänka att det är något fel på hojen. Det är nog den lämpligaste vägen om du inte kan lösa det med inbyte. Säljer du den till en handlare kan du med all sannolikhet annonsera ut den på blocket strax över och få några extra tusenlappar på fickan. Ibland har jag sett bilar som lagts ut för strax över inbytespris och de brukar försvinna snabbt som ögat.

jag provade att försöka sälja min gamla hoj till firmor. låt oss säga att den kunde ha gått för runt 35-38 på blocket. firmorna ville ge mig runt 21-23000:- knappast värt

hmm men då kan jag lika bra sälja den själv! Enda anledningen att jag vill få väg den till en firma e för att bara bli av med den snabbt! :tuttar

Åk till en firma och fråga vad de bjuder. Återvänd till hemmet och lägg ut på blocket för 5kkr mer.

Ett rimligt pris är väl 45-50kkr.

lägg ut den här på sporthoj också.
Snabbt och gratis till skillnad från blocket. Jag vet dock inte hur det ser ut med försäljningsstatistiken här men försök få ut den på så många ställen som möjligt.

Finns en K6:a vinröd på blocket från firma för 74 000kr det är andra säsongen den ligger kvar. Lägg ut din K5/K6:a för 50-55 000kr beroende vad för lull lull det sitter på den ska du se att den försvinner snabbt.

Nu köpte jag precis en hoj, men innan jag köpte denna gammel R1:an från 98 så var det en snubbe som la ut en K5:a på blocket för 53 000kr....skulle slå till men innan jag ens hann ringa var det en snubbe som hade plockat den. Så 50-55 000kr är rätt rimligt med tanke på att det är vår och folk letar hojar.

Tidigare hojen (K6:a) köpte jag på hösten 2010 för 55 000kr så nu 2 år efter såhär på vårkanten kan du få ut 50-55k för din om du vill bli av med den snabbt.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back