Sälja husabergaren, plocka bort godis?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hur resonerar ni i mitt fall: Jag ska sälja Husabergaren som jag har kört hela 4km på sedan jag köpte. Det sitter en jäkla massa godis på den i form av trim men jag funderar på om det mest skrämmer bort spekulanterna? Ska jag plocka ihop den till original och sälja prylarna vid sidan om?
Toppen kan jag förvisso inte ta bort då jag endast har en, men resten såsom trimförgasare, helsystem och tändsystem kanske kan vara värt att byta tillbaka mot original?

Och vad är ett rimligt pris för en 02:a i fint skick, lv-reggad samt med extra plast, fjädrar, däck mm? Utan trim kanske 38k? Motorn genomgången i vintras och jag ska lämna iväg den nu för lite finjustering (ventiler, förgasare)
Med trim får jag ju inte speciellt mycket mer men kan kanske glädja någon annan som vill trimma sin husabergare?

Anledningen till att jag ska sälja är att jag inte har vare sig lust eller ork att köra husaberg för tillfället. Istället kanske det blir en landsvägare eller en båt :gnissla

Btw, om någon i min närhet kan/vill skruva Husaberg mot betalning så pm'a. Byte mot delar om så önskas :D
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Skulle inte köpa en vässad "äldre" Husa, så orginal låter bättre i mina öron.
Men å andra sidan köpte jag nytt just för att slippa tänka på sånt.

Det är dock risigt att inte vara ärlig, sälj den som den står och se till att den går bra så kommer den/dem som provar blir kär iaf, hehe!
 

Morphed & Milla

eat my dust!
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F/505 SX-F -07 Honda cr 500 kart
Hur resonerar ni i mitt fall: Jag ska sälja Husabergaren som jag har kört hela 4km på sedan jag köpte. Det sitter en jäkla massa godis på den i form av trim men jag funderar på om det mest skrämmer bort spekulanterna? Ska jag plocka ihop den till original och sälja prylarna vid sidan om?
Toppen kan jag förvisso inte ta bort då jag endast har en, men resten såsom trimförgasare, helsystem och tändsystem kanske kan vara värt att byta tillbaka mot original?

Och vad är ett rimligt pris för en 02:a i fint skick, lv-reggad samt med extra plast, fjädrar, däck mm? Utan trim kanske 38k? Motorn genomgången i vintras och jag ska lämna iväg den nu för lite finjustering (ventiler, förgasare)
Med trim får jag ju inte speciellt mycket mer men kan kanske glädja någon annan som vill trimma sin husabergare?

Anledningen till att jag ska sälja är att jag inte har vare sig lust eller ork att köra husaberg för tillfället. Istället kanske det blir en landsvägare eller en båt :gnissla

Btw, om någon i min närhet kan/vill skruva Husaberg mot betalning så pm'a. Byte mot delar om så önskas :D



Du kan ju byta den mot min kart!! jämna slängar:tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Skulle inte köpa en vässad "äldre" Husa, så orginal låter bättre i mina öron.
Men å andra sidan köpte jag nytt just för att slippa tänka på sånt.

Det är dock risigt att inte vara ärlig, sälj den som den står och se till att den går bra så kommer den/dem som provar blir kär iaf, hehe!

Ärligt kommer jag ju sälja den ändå, grejjerna kommer ligga bredvid ifall köparen vill ha även dem med för en extra slant. Men jag kommer inte skriva "vråltrimmad husabergare" i annonsen... Och jag kommer inte heller sticka under stol med att den har varit trimmad, det vinner jag ingenting på utan väntar hellre på rätt köpare än att lura nån stackare. Men det lät litegrann så när jag skrev det först, såg det nu i efterhand :näsblod

Morphed, det vore skoj men det är lite väl litet användningsområde för en sådan :D
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
om det är annan fögge å tändsystem så borde det vara bättre än orginal, som på just 02:eek:rn är ganska kassa, har jag hört. så det kan du ju ha kvar, det skulle jag ha iallfall.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Med Husaberg är det väl underhållet snarare än eventuell trimning som är det viktiga? Oavsett om skiten är trimmad eller inte så rasar den om du inte underhåller den medan en trimmad men väl underhållen hoj håller ihop rätt bra?

Behåll grejerna på och visa istället hur noga hojen är underhållen så blir du nog av med den till ett bra pris.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top