Sälja KTM 660, köpa KTM 525 exc ????????

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
mofo skrev:
Är själv på väg att beställa en 660 -04, för att främst pendla till jobbet med.
Menar du att 660 är klumpig på bana eller gäller det även landsvägsåka?

Beror på vad det är för bana. Fördelen med 660:n är att det är bra vrid i maskinen och inte bara toppeffekt (vilket den också har). Ibland är det ju så att "cubic is king!". Tar man en titt på de smäckra dreven i växellådan på en 525 t.ex. och sedan de lite kraftigare doningarna i en 660 så kan man förstå skillnaden i behov av renovering i preventivt syfte...

660:n kan man bränna runt på vägarna med en hel dag utan att oroa sig - knappast något man gör med de smäckrare "race only"-hojarna.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
mofo skrev:
Är själv på väg att beställa en 660 -04, för att främst pendla till jobbet med.
Menar du att 660 är klumpig på bana eller gäller det även landsvägsåka?

He he snackar vi HD så är de klumpiga. Världen har fasiken blivit sjuk.
Snart börjar väl folk klaga på att Husaberg är tunga och slöa :hihi
Finns nog nästa ingen motard som du skulle uppleva klumpig kanske då nya XT men inte utav de nyare "riktiga" motarderna.
Köp 660:n o bli nöjd precis som jag. :Bugar
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Supermote:

Nu vart ju din sälja/byta-tråd lite sönderspammad.... :tungan

Men vad vill du ha för fanskapet?
Är inne på att köpa 660 verkar det som när jag pratar med mig själv.... :)
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Marals76 skrev:
He he snackar vi HD så är de klumpiga. Världen har fasiken blivit sjuk.
Snart börjar väl folk klaga på att Husaberg är tunga och slöa :hihi
Finns nog nästa ingen motard som du skulle uppleva klumpig kanske då nya XT men inte utav de nyare "riktiga" motarderna.
Köp 660:n o bli nöjd precis som jag. :Bugar
660 är klumpig!!, iaf på dom banor jag kört på (go-cart banor) prövade en Honda 450 och det va som dag och natt säger absoulut inte att jag är nån mästerpilot. men jag personligen presterar bättre på små banor med en mindre hoj. inget ont om 660 det e en skitfin hoj att leka med samt att den faktiskt går att ta sig några mil på. om banorna här i sverige hade varit i storleksklass som övriga europa så skulle jag nog övervägt att ha kvar den, orsaken till att jag byter är att jag nog mest kommer att åka bana samt att stunta lite sommaren som kommer.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
D-MAN 660 skrev:
660 är klumpig!!, iaf på dom banor jag kört på (go-cart banor) prövade en Honda 450 och det va som dag och natt säger absoulut inte att jag är nån mästerpilot.

Hur är husabergaren om man gämför med en 660? Är det mer som en 450 eller?
 

Supemote

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen för tillfället !! känns förjävligt !!
660

pansarvagnen skrev:
Supermote:

Nu vart ju din sälja/byta-tråd lite sönderspammad.... :tungan

Men vad vill du ha för fanskapet?
Är inne på att köpa 660 verkar det som när jag pratar med mig själv.... :)

Den har gått 12 timmar o är som ny, titan rör monterat..... 80.000:-

Mvh Supemote
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Zana skrev:
Hur är husabergaren om man gämför med en 660? Är det mer som en 450 eller?
Tyckte ändå det va en ganska stor skillnad på KTM 660 och Husaberg 650, iaf storleksmässigt hojjen är betydligt mindre.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
D-MAN 660 skrev:
660 är klumpig!!, iaf på dom banor jag kört på (go-cart banor) prövade en Honda 450 och det va som dag och natt säger absoulut inte att jag är nån mästerpilot. men jag personligen presterar bättre på små banor med en mindre hoj. inget ont om 660 det e en skitfin hoj att leka med samt att den faktiskt går att ta sig några mil på. om banorna här i sverige hade varit i storleksklass som övriga europa så skulle jag nog övervägt att ha kvar den, orsaken till att jag byter är att jag nog mest kommer att åka bana samt att stunta lite sommaren som kommer.

Klart om du kör en liten skitbanan som gokart att varje extra centimeter o kg som kan försvinna är viktig.
Men faktum kvarstår att 660 är det närmaste race som går att komma just nu utan att göra avkall på komfort samt mycket täta serviceintervaller.
En CRF450 skulle jag aldrig komma på tanken att köpa om man skulle behöva köra några mil på landsvägen.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Vad är det för titanrör då? KTM egna eller? Helsystem eller slip-on?

Är det helt orginal annars eller?

12h vad är det i mil?
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Marals76 skrev:
Klart om du kör en liten skitbanan som gokart att varje extra centimeter o kg som kan försvinna är viktig.
Men faktum kvarstår att 660 är det närmaste race som går att komma just nu utan att göra avkall på komfort samt mycket täta serviceintervaller.
En CRF450 skulle jag aldrig komma på tanken att köpa om man skulle behöva köra några mil på landsvägen.
660 så nära race som man kan komma...bah.. Husa 650 är bra mycket mera race än en 660, och om vi snackar race så kan du ju jämföra KTM 660 och KTM 660 Race Replica, och varför tror du KTM nu (antagligen) kommer med en 650 i ett 525 chassie... vikt är en stor faktor sedu. Vet att det finns personer som tävlar med 660 men jag betvivlar att dom inte är viktreducerade och pillade i motorn.

PS Hade själv en wr426 -01 och kan säga att jag fan åkte bättre långt på den än med 660, visst kortare service intervaller men det får man ta, körde 350 mil med den på tre månader utan några som helst problem.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top