Sälja min KTM 660, innan eller efter fix och besiktning!?

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Tjena!

Jag måste dessvärre sälja min hoj pga tidsbrist. Problemet är att bakdäck behöver bytas, även oljor och filter. Detta är ju inga större kostnader men kan ju ta lite tid om man gör det själv.

Hur resonerar ni, är det ens intressant att titta på en hoj med punka på bakdäcken som man inte kan provköra? Då den stått sedan sen höst utan att ha blivit startad kommer jag ju inte ens att kunna kicka igång den för att vissa intressenter att den "fungerar" i motor.

Hur mycket drar detta ner priset. Säg att man får köpa saker för 2000 inkl allt och lägga en dag, vad blir detta i pengar tro? I annat fall får jag försöka ta mig tiden att fixa den, även om det ser tufft ut. Och att lämna in den och få det fixat känns meningslöst då det kommer kosta så mycket i relation till vad jag får för det. Det är en -03 som gått dryga 6-800 mil om jag inte missminner mig.

Vad tror ni? Tankar? Lönt att lägga ut annons på en hoj som måste hämtas med släp och sedan fixas till lite innan besiktning -> och först då kunna köra?

Gah! Moment 22! :mad:
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag skulle personligen inte vilja börja med att serva en nyköpt hoj, oavsett kostnad, utan då vill man åka. Visst skulle man kunna köpa en hoj med "fix" på men då ska priset vara jävligt bra.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
det är nog lättare å sälja å mer pengar för grejerna om allt är fixat
 

Rossi.E

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Japp
Vi säger så här.
Hade valet stått mellan en 01a som fungerade perfekt och var bevisat i bruksskick och en 03a som kanske fungerar och har ett paj bakdäck till samma pris. Så hade ju valet inte varit så svårt.

M.a.o. fixa cykeln innan du säljer den. Besiktiga den också. Får du den U.A. så har du genast mycket fler potentiella köpare. Ifall du vill sälja den som den är får du lägga priset långt under liknande cyklar.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du frågar om det är svårt att sälja en motorcykel ostartad? Har jag förstått frågan:confused:
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Det kan nog vara intressant att köpa en hoj för 10 000 - 15 000 under marknadspris om man inte har testat motorn och lådan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bakdäcket måste du definitivt fixa så kunden kan provköra.

Service vill många också att det ska vara gjort men det finns ju även sådan som jag själv t.ex som ändå inte litar på vad säljaren säger om sånt och gärna gör det själv.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
En hoj i det skicket kommer nog att bli rejält svårsåld. Räkna med att få en hel del ordentliga skambud. Om du inte har tid att fixa allt själv kan det nog vara en bra investering att lämna in den till en verkstad. Då kan du dessutom skriva "nyligen servad, kvitto finns" eller något liknande. Fixa till det som är trasigt och serva den innan du slänger upp den på blocket.

I skicket du beskriver kan du nog räkna med att få ut cirka 10-15' under vad du får för en välservad och välhållen hoj.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag är helt klart beredd på att ge dig ett bud... inte så högt dock...:rolleyes:

Det du behöver är ett nytt bakdäck, knappt 2 liter olja och lite filter. Sen behöver du 1 timme i garaget... Jag ser inte varför du skulle vilja sälja den i det skick den är nu?!?!
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Vad är tänkt pris på häcken ?
Hur lång tid tar det att byta olja o filter,max 30 min kanske.
Hur slitet är bakdäcket ? Kanske går att laga punkan tillfälligt med punkaspray ?
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Ja, jag vet att jag är lat och arbetar för mycket. "Problemet" är att den står centralt på en innergård i Malmö där det inte går/är poppis att meka på gården och jag har inte möjlighet till något garage. För min del hade det nog tagit en dag att fixa allt, men som ni säger tar det säkert inte mer än ngn timme för den som kan det.

-> R1 racer, det är slang i den så det är lugnt. Däcket som är på är ett skuret bandäck, så nytt däck behövs inför besiktning (har ett bra beg jag kan köpa för 500 kr).

Det lutar åt att få det fixat då helt enkelt, för 10-15k under marknadspris känns ju lite tungt!

Tänkt pris vet jag inte än =)
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag vill vända på frågan......- Skulle du själv ens överväga att titta på en hoj i det skicket?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag tror nog de flesta vill se/höra hojen startas och även vanligtvis en provkörning om det inte är allt för kasst väder (speciellt om man säljer på vintern).

Finns naturligtvis folk som gärna köper renoveringsobjekt, både bilar och mc och ja annat också för den delen, båtar, hus osv.
Men en så pass ny hoj som en 03:a som inte ens gått 1000 mil tjänar du antagligen mer på att sälja i bra bruks skick.
Om någon specifikt letar efter renoveringsobjekt så är det sannolikt att de tittar på 80-talare och äldre.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top