Se bara till att behålla plåten.
Precis, och få honom att skriva under ett intyg att han ska ta med sig hojen till ett annat land. Annars blir det svårt att avregga eftersom det inte finns några andra papper på att den är exporterad.
Se bara till att behålla plåten.
Tycker du på största allvar att polisen i Sverige ska plöja ner massa tid på alla försök till scam som förekommer från utlandet?? Via mail dessutom.
Du tror inte att det framkommit till polisen, PRO, ICA, Hammarby bollklubb, Systembolaget, ect, ect, att scam som detta förekommer????
Är det första gången du hör talas om det eller vad e grejen??
Herre min skapare ge mig styrka...
Men retard. Nej det är självklart att jag känner till dessa idioter och att det kryllar av dem osv. Just DÄRFÖR jag tycker att man borde försöka göra något åt det. Krångla till det för dem, göra det liiite besvärligare i alla fall. Blir det tillräckligt krångligt är det inte värt besväret längre, och de kommer så småningom att sluta.
Alternativ två. Låta det fortgå, människor kommer bli lurade och de kommer tjäna pengar på denna olagliga verksamhet i all oändlighet.
Funderar själv på att skaffa ett PP konto. Är dåligt insatt på hur det funkar men kan man inte logga in på sitt eget konto och se om det verkligen finns insatta pengar?
Så du tycker alltså att svenska polisen ska plöja ner massa tid på dessa människor?
Jo, det kan man!
Jag har för mig att "köparen" tydligen kan "deponera" 50000:- på ditt konto för en affär, och sedan ta tillbaka deponeringen med hänvisningen att det aldrig blev affär och att det har använts i liknande scams.
Jag vet inte om det var just PayPal eller en liknande tjänst.
Har man då (som alla normalt funtade människor skulle göra) tagit ut dom deponerade pengarna innan man släpper varan och "köparen" tar tillbaka deponin står man med -50000 på kontot när nästa månadsbesked kommer, plus en saftig ränta på pengarna man ligger minus.
Den möjligheten bord IOFS vara stoppad nu eftersom det var ett av dom tidigaste internetscamsen jag hörde talas om, men betaltjänsten det handlade om var ovilliga att stoppa det eftersom dom tjänade grova pengar bara på räntan.
Tack för svaret, jag trodde PP var bombsäkert
Roligt att diskussionen fortfarande handlar om det är en scam eller inte.
Jag frågade efter registreringsbiten. Vill jag ha moralkakor ringer jag mamma.
Men men, den som lever får se.
PayPal är säkrare än valfri svensk bank. Deponeringar går inte att göra och enda gången de tar pengar från dig är när du är anmäld för scamming—då de inte ger tillbaka pengarna förrän härvan är uppredd så man kan inte bara anmäla nån och få pengarna tillbaka.
Jo, jag var ganska säker på att dom inte hette PayPal, men jag tänkte att det kanske kunde vara liknande förfarande.
Scamet jag tänker på gick via någonting som hette något med "bank" i namnet "Cyber-international-trust bank" eller något annat åt det hållet
På tal om skojare, fick ett mail en gång:
(Engelska)
Tja. jag är en bankman någonstans i asien. Hade en klient med samma efternamn som dig som gickbort för en månadsen. Han hade 24000fonder värda tillsammans 6milj euro. Jag kan göra så att du står som närmsta släkting och får då ärva alla pengarna, men jag vill ju så klart ha hälften.
Han ville att jag skulle ge ut mitt person nr och adress för att kunna sköta det hela. Sen skulle de komma hem ett papper som jag skulle fylla i..
Jag dealade lite med honom, gav ut jobbnummret och snackade även med honom..väldigt kass engelska snackade han..asiatisk. Fick även hans ID som han alla gånger hade gjort i photoshop..
Efter säkert 20mail fram och tillbaka började jag trötta och han blev riktigt förbannad och började hota mig.. jag sa vad ska du göra lilla kines? han skulle ta min familj -men jag har ingen familj..bla bla.. sen hörde jag inget från honom.
Efter några månader blev jag nyfiken, skickade ett mail till honom och frågade ifall han hade lyckats lura någon stackare än.. hade han inte och han fortsatte på nytt och bad om min hjälp, han drog någon snyft historia om sitt sjuka barn bla bla.. Jag sa att jag kunde hjälpa honom ifall han skickade en nakenbild på hans fru.. då blev han arg igen...=)
Sen spårade det bara ur..
Jo, jag var ganska säker på att dom inte hette PayPal, men jag tänkte att det kanske kunde vara liknande förfarande.
Scamet jag tänker på gick via någonting som hette något med "bank" i namnet "Cyber-international-trust bank" eller något annat åt det hållet
Det gör ju faktiskt att det är lite mer verklighetstroget. .
Mm, och de som får samma mail när de säljer ett slip-on då? Fortfarande verklighetstroget?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|