Säljer billiga fräscha däck 2005!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Frågan är väl om Swedie tillåter det här men jag hoppas han är på gott humör. :)

Mot slutet av säsongen då det började gå hjälpligt fort började man faktiskt märka skillnad på helt nya däck och däck som gått ett pass / 20 minuter. Då man nästa år ska köra bland riktigt snabba pojkar lär man behöva gå ut och försöka slå personbästa varje gång man kvalar/rejsar. Hade tänkt försöka köra på nya sulor så mycket som går men det förutsätter att man kan sälja sina begagnade. Så jag tänkte höra om någon av er Rookiesar skulle vara intresserade av att på nått så när regelbunden basis under året köpa loss däck som garanterat bara gått ett pass (dvs 20 min) och som kommer vara jäkligt fräscha. Antagligen är det Metzeler Racetec (Rennsport) eller Pirelli. Pris kan vi väl snacka om men runt 1400 för ett set kanske? Skicka ett PM...

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Ja köpte 8 set 20min körda för 5000kr förra året.. Det va helt ok pris..

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Strandelin skrev:
En A-förare som har en ANNONS i ett rookieforum, känns inte helt rätt.
:D

Brukar inte "20-minuters"-seten kosta 1000:- ? :7peta

Känner mig fortfarande otroligt Rookie! ;)
1000 säger du? Tjahopp... så kanske det är, då får man väl i värsta fall anpassa sig ;) Men då kommer 20-minutersdäcken inte ha gått 20 minuter ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Detta med 20-minutersdäck. HEHE!

Mina fyra dagar gamla däck (7 timmars körning) ser ut som 20-minutersdäck då de är perfekta slitna.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Swedie skrev:
Detta med 20-minutersdäck. HEHE!

Mina fyra dagar gamla däck (7 timmars körning) ser ut som 20-minutersdäck då de är perfekta slitna.

Pillar man lite på ytan så är det bara en gladpackstunn gummibeläggning kvar eller? ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
faktiskt inte. Skulle ha tagit kort på däcken idag när jag mekade. Kan göra det imorgon. Ställde upp alla tre hojar jämnte varandra. En vacker syn må jag säga :)

Däcket har typ 3mm kvar på slitklackarna och däcket är runt! Enda som har ändrad form är framdäcket som har märkbart hårdare lutning. men bakdäcket är sketfint.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Don Quixote skrev:
Pillar man lite på ytan så är det bara en gladpackstunn gummibeläggning kvar eller? ;)

Nej faktiskt inte...har aldrig varit med om 20 minuters däck som sett bättre ut än swedies (eller mina) från spanien...jävla bluff alltihop..kör slut dem själv...tro mig. du kan inte känna skillnad på ett slicks som gått 20 min eller 2 timmar förutsatt att fjädringen lirar schysst...och gör den inte det så är dem skrot ändå efter 20 min...största tramseriet hitills på marknaden...slutkörda knappt slitna däck för 1000-1500 när nya kostar 2180...

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Don Quixote skrev:
...då kommer 20-minutersdäcken inte ha gått 20 minuter ;)

Ingen fara, det har inga andra 20-minutersdäck gjort heller... :hihi

Swedie skrev:

:tummenupp

Skönt att du skriver det här, jag har ju blivit utskrattad när jag sagt att jag plockat ut en 6-7timmar/däckset.

:)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
thundrace skrev:
tro mig. du kan inte känna skillnad på ett slicks som gått 20 min eller 2 timmar förutsatt att fjädringen lirar schysst

Det var skönt att du förklarade det för mig. Jag ska sprida det vidare till alla andra förare som håller på och tramsar och sätter på nya däck till tävling och kval. Att vi kan vara så lurade allihop...

Och om det är så att det inte är nån skillnad lär det väl vara väldigt korkat att köpa helt nya däck?

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
Don Quixote skrev:
Det var skönt att du förklarade det för mig. Jag ska sprida det vidare till alla andra förare som håller på och tramsar och sätter på nya däck till tävling och kval. Att vi kan vara så lurade allihop...

Och om det är så att det inte är nån skillnad lär det väl vara väldigt korkat att köpa helt nya däck?

jag har ett set däck hemma som jag har kvalat till pole en gång och vunnit två race med,det är så jävla bra va,så jag ska höra på de hela näst år !!
:3freak :3freak :3freak :3freak :3freak :3freak

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Swedie skrev:
Däcket har typ 3mm kvar på slitklackarna och däcket är runt!

Lita inte på det! Svårt att se hur slitet det är mellen hålen...

När Pålle en gång på Knudan kom in med Bike-Events ena R6 med slicks så saknades det stora partier gummi på däcket, och han hade halkat runt på väven. Hålen däremot såg fräscha ut...

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000
oscar skrev:
Lita inte på det! Svårt att se hur slitet det är mellen hålen...

Hålen däremot såg fräscha ut...

Ehhh??

Om det är Swedie's däck du är intresserad av kan jag också intyga att det fortfarande är mycket gummi kvar mellan hållen.

Huruvida Swedie's hål (eller höl på Värmländska) är slitet (sledet på Skånska) eller fräscht (freeeesjt på 08a) vill jag låta vara osagt :arsele

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Jag har precis köpt mig ett hyfsat beggat däck som jag tänkte köra säsongen 2005 på. Om jag sätter den något slitna sidan till vänster så borde det väl hålla hela säsongen. :hihi :hihi

Bifogat

• nyadacket.jpg
    nyadacket.jpg
    94 KB · Visningar: 417

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
spyan skrev:
jag har ett set däck hemma som jag har kvalat till pole en gång och vunnit två race med,det är så jävla bra va,så jag ska höra på de hela näst år !!
:3freak :3freak :3freak :3freak :3freak :3freak

Byt förfan inte!
Det du har hemma är helt klart ett tur-sett. Det är svårt att hitta däck som ger så mycket tur att det räcker till både en pole och två segrar men dina ger tydligen det. Var nöjd och kör nästa år på dem oxå.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det roliga med mina däck var att de var påväg o bli halare vartefter jag körde. Så på sista dagen gick det väldigt mycket på sladd, dock sänkte jag mig oerhört i tider när jag började köra hårdare o på just sladd-sättet. Skulle varit kul o testa iofs om nya däck hade minskat sladdarna när jag la de snabbaste tiderna. Troligen lite men inte helt och hållet iaf.

Däck håller mycket längre än man tror. Dock när man får en slityta som är gropig försvinner genast greppet på den sidan av däcket det gropar sig. Mina var dock som sagt inte gropiga utan jämna över hela ytan, även efter fyra dagar. Fakk, glömde ta kort idag igen. Imorgon så.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mad Moose skrev:
Jag har precis köpt mig ett hyfsat beggat däck som jag tänkte köra säsongen 2005 på. Om jag sätter den något slitna sidan till vänster så borde det väl hålla hela säsongen. :hihi :hihi
Det gick inte fort när dom körde de sista 20 minuterna på det däcket :hihi

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Swedie skrev:
Det roliga med mina däck var att de var påväg o bli halare vartefter jag körde. Så på sista dagen gick det väldigt mycket på sladd, dock sänkte jag mig oerhört i tider när jag började köra hårdare o på just sladd-sättet. Skulle varit kul o testa iofs om nya däck hade minskat sladdarna när jag la de snabbaste tiderna. Troligen lite men inte helt och hållet iaf.

Däck håller mycket längre än man tror. Dock när man får en slityta som är gropig försvinner genast greppet på den sidan av däcket det gropar sig. Mina var dock som sagt inte gropiga utan jämna över hela ytan, även efter fyra dagar. Fakk, glömde ta kort idag igen. Imorgon så.
Vad var det för gummiblandning på de däcken (hårdhet)?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vet inte, ska kolla bemärkningen på dom imorgon. Mad Moose här borde veta. Det var hans däck.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum