Säljer billiga fräscha däck 2005!

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
Victor skrev:
Byt förfan inte!
Det du har hemma är helt klart ett tur-sett. Det är svårt att hitta däck som ger så mycket tur att det räcker till både en pole och två segrar men dina ger tydligen det. Var nöjd och kör nästa år på dem oxå.

japp ett tur set !! får la rama in dom å lägga dom i arkivet !!
lika så med hojen,för den värkar det som att ingen vill ha ! :huvet

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Jag köper gärna beggade däck av dig Don Q nästa år :)

Det är ganska så tveksamt om jag vill ha dom dära Bridgestone däcken på min nya gixxer 1000 nästa år, jag är inte så förtjust i Bridgestone nämligen, hade det på min förra gixxer 1000 o den kändes inte bra, dels var den platt o det var trög att svänga snabbt med o greppet var väl inte det bästa.....men men, den nya e kanske bättre, vad vet jag.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kristian Salö skrev:
Ehhh??

Om det är Swedie's däck du är intresserad av kan jag också intyga att det fortfarande är mycket gummi kvar mellan hållen.

Om jag är "intresserad" av swedies däck!?!? :va

Hur kan du intyga att det är mycket gummi kvar mellan hålen?! Om du har något hemligt knep att se det så dela gärna med dig!

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
oscar skrev:
Hur kan du intyga att det är mycket gummi kvar mellan hålen?! Om du har något hemligt knep att se det så dela gärna med dig!

Hmm, menar du hålen på slicks som markerar slitaget? Skulle det vara större slitage mellan hålen än över dessa? Måste kolla in mina däck nästa gång jag går till garaget för jag har sett "trappformat" slitage på mönstrade däck men aldrig på slicks.

:confused:

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000
oscar skrev:
Om jag är "intresserad" av swedies däck!?!? :va

Kom inte här och sig att du är intresserad av Swedie's hål i alla fall :arsele

Det är några som vet vad han drömmer om..... :lol

Om du tittar på profilen på ett slitet däck har den inte en rund jämn däckprofil. På ett däck som är slitet mellan hålen kan du tydligt se att där finns ett "tillplattat" område.

Tyvärr sliter jag själv däck på detta vis. Jag klarar nämligen inte att slita ut det helt ytterst, men ca 2/3 ut mot kanten är det blankslitet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sketna kameran dog precis när ajg skulle ta kort. Slut på batteri. fixar bild imorn =)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ställer en fråga emellan då. Vilka kör på 160-däck? Är det svårare/lättare att få tag på bankörda 160/60-17" än på 180-däck?

Har iallafall inte sett så många annonser på bankörda 160däck.

/hd

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
hållundan skrev:
Ställer en fråga emellan då. Vilka kör på 160-däck? Är det svårare/lättare att få tag på bankörda 160/60-17" än på 180-däck?

/hd

Det är svårare. 250R kör enbart på slicks vad jag sett (är det någon som har kört mönstrat där?) och 250SP kör med samma däck allihopa.
SP sliter inte däck lika mycket som en hoj med lite pulver gör. Så de behöver inte byta så ofta.
Typ när torrsprickorna kommer. Men du får säkert på ett 180-däck, hur bred fälg har du?

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
hållundan skrev:

/hd

Det annonseras ibland efter 160-däck så man behöver inte lägga ut någon säljesannons själv så det är nog anledningen till att det inte finns så många säljesannonser. Verkar vara en del Motardåkare som är ute efter billiga däck och då ska det ju vara 160.

Förutom de klasser som Victor räknar upp finns det någon enstaka i R600 som kör på 160/60-17.

Mitt råd, montera inte ett 180-däck på en fälg som är avsedd för 160. Har haft det själv och det kändes en aning bångstyrigt.

:)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
R1 racer skrev:
VM i trådlyft kanske :hihi
Någon som vet eller har däck till salu.

Ja, efter Anderstorp denna helgen så har jag allt från halvslut till fräsha set. PMa gärna vad du är ute efter!

MVH Björn

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Hur vettigt är det egentligen att köpa "begagnade" däck egentligen?
Börjar bli dags för en ny uppsättning för min del, men vill väl inte riktigt lägga fullpris.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Strandelin skrev:
Mitt råd, montera inte ett 180-däck på en fälg som är avsedd för 160. Har haft det själv och det kändes en aning bångstyrigt.

:)
Har slängt på 180 på min ZX-6R från 1995, original 160 bak. Inga problem alls, blev kanske något något yttepytte mer trögstyrd men endast marginellt. Enda nackdelen är bara att min hugger inte får plats.

Bankört Supercorsa/Rennsport funger kalas för mina behov.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
John skrev:
Hur vettigt är det egentligen att köpa "begagnade" däck egentligen?
Börjar bli dags för en ny uppsättning för min del, men vill väl inte riktigt lägga fullpris.
Finns ju många åsikter om det där. Personligen har jag bara positiva åsikter beträffande användande av bankörda däck. Jag tycker helt klart det är vettigt.

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Beg o nya däck

Finnes nya o beg däck (slicks o mönstrat) i min buss att köpa på Sviestad i helgen, bra pris utlovas.
Kom å tjöta lite så kanske det finns nått som skulle passa.

#9 Rookie 600 Ove Z

Ursäkta DonQ att jag är i din tråd och nasar däck, latheten är min vän.

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
blade00 skrev:
Finnes nya o beg däck (slicks o mönstrat) i min buss att köpa på Sviestad i helgen, bra pris utlovas.
Kom å tjöta lite så kanske det finns nått som skulle passa.

#9 Rookie 600 Ove Z

Ursäkta DonQ att jag är i din tråd och nasar däck, latheten är min vän.

Skitbra!, ska :arsele lite för björn , så om han hinner o orkar så tar han hem ett par åt mig.
michelin sport / power vore trevligt. lite bankörda eller nya.
/z

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...