Luftaren från eBay tätar inte vid nipplarnaJag bytte bromsslangar och luftade själv på min VFR med vacuum-bleeder från Ebay. Det var lite pyssel men det gick bra
Skickat från min H8324 via Tapatalk
Luftaren från eBay tätar inte vid nipplarnaJag bytte bromsslangar och luftade själv på min VFR med vacuum-bleeder från Ebay. Det var lite pyssel men det gick bra
Nej, den var inte helt perfekt. Men man kan byta till en annan gumminippel av bättre kvalitet (som tätar bättre) eller så struntar man i gumminippeln och sätter man slangen direkt på nipplen.Luftaren från eBay tätar inte vid nipplarna
Skickat från min H8324 via Tapatalk
Jag har ett bromsvätskelock med en luftventil installerad så jag kan lägga på ett lätt övertryck i behållaren. Då slipper man pumpa och klydda med att öppna och stänga nipplar och problemet ved vacuumluftare och nipplar som inte är lufttäta i gängan när de är öppna är som bortblåst. Det enda man behöver ha koll på är att öppna nippeln lite försiktigt så inte all vätska försvinner ur behållaren.Aaahhhh, nu har inte du kombinerade bromsar från Honda hör jag
(jag har inte bytt själv ännu för jag har inte hittat en vacuum-bleeder som funkar så jag kan göra det själv)
/R
Det är ett par "proportional valves" inblandade ocksåDu kanske kan klara det med en
Om det är gjort så att bakbromsen tar bakre bromsok och ena främre bromsoket ????Sugpump för fordonsvätskor
För enkel påfyllning eller uppsugning av bromsvätska och glykol. Genomskinlig behållare med tydlig gradering för enkel avläsning.www.biltema.se
Jag använder slang från Biltema, Ca 5 / 8 mm invändigt / utvändigt på nipplarna. Det där med "strypventiler" för få det hela fungera lät jobbigt.Biltemapumpen åkte i tippen efter två försök, vacuumgrunkan har ingen koppling som tätar mot mina nipplar så jag har funderat på att köra slang och kattstrypare men det har inte blivit av.
Går det göra om så fotbromsen som vanligt är bak och handbromsen fram ? Börjar själv planerat alltid bak, oplanerat båda på en gång.Jag använder slang från Biltema, Ca 5 / 8 mm invändigt / utvändigt på nipplarna. Det där med "strypventiler" proportional valves få det hela fungera lät jobbigt.
Det enda som jag har hittat är denna. En kompis har en TRW bromsluftare som jag provade innan jag köpte en egen, den var bättre men inte heller helt tät. Vill man att det ska bli riktigt tätt så är det slang på nipplen som gäller.Det är ett par "proportional valves" inblandade också
@Skynet, var hittar man nipplar till avluftaren? Jag har faktiskt letat men inte riktigt lyckats känner jag.
/R
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |