Sänka ns ifram

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
jag tänkte skriva att ja gjort det. men ska på me cross styre och då är gaffelbenen ivägen. så vill helst sänka ner dem igen. men vi tänkte om man kapar gaffelbenen där uppe å gängar nytt borde funka men hur ofta har man en så stor gängtapp hemma. eller så stoppar man ner vinkorkar å sen tejp=)

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
crm skrev:
jag tänkte skriva att ja gjort det. men ska på me cross styre och då är gaffelbenen ivägen. så vill helst sänka ner dem igen. men vi tänkte om man kapar gaffelbenen där uppe å gängar nytt borde funka men hur ofta har man en så stor gängtapp hemma. eller så stoppar man ner vinkorkar å sen tejp=)

Om cross styret tar i kan du inte fixa högre risers eller nåt då?

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
ja tänkte bygga sj men klart de går bygga högre. men frågan e hur skönt e de att ha så högt? står upp 5 cm iaff och hur snyggt de blir

Solid snake

Guest
Ööh?

Är du på riktigt när du säger att du ska kapa dom?

Dom är inte massiva, det hoppas jag du vet.

Plus att du kommer ta bort låsningen för fjädrarna när du kapar, så skaffa risers istället.

Kapar du så e dom obrukbara med andra ord.

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Vet dom som sänker hojar med hjälp utan buntband (straipes)

Tryck ihop gaffeln bara så..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
crm skrev:
Som solid sa.. du sabbar de bara. Jag tror inte de finns nått annat vis än att byta gafflar.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
ok viste inte man pajjade. men ja ahde inte tänkt föröska heller=)

tror du sj du kan trycka ihop gaffeln me buntband? kanske spännband

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
crm skrev:

Ja det ska nog gå bra. Bara spring och köp en gängtapp...
Edit: 5 cm sänkning är MYCKET. Det handlar om millimetrar man sänker i rr..

Last edited:

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
jag sänkte inte 5 cm ja sänkte 2 cm 20mm asså. gaffelbenen står upp 2 cm orginal så man fäster styret i dem. och nu står dem upp 5 cm . så 2cm har ja sänkt den. men ja gör det för de ska bli snyggare de gör nog inte dem=) :tomten men anders brink sa nått om en grej man stoppa i så fjädern är lite ihop tryckt. ska se om pappa fattar hur han menar =)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...