Sänkning och Bandittrim

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Skall sänka min Bandit 1200 04, har kollat lite på sk. "hundben" på marknaden vilka tycks vara dyra i förhållande till vad man får. Kan man inte tillverka dem själv av plattjärn och borra hål för bultarna? Någon som vet?
Jag har också för avsikt att skrämma upp den lite med hjälp av slipon, GSXR 1100-kammar och öppnad luftburk. Är det samma "recept" som gäller på gamla banditerna med Mikunifuggar? Dvs. ca: 130 i huvudmunstycke till att börja med och 2" hål i luften. Någon som har testat?

Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Inazuma skrev:
Skall sänka min Bandit 1200 04, har kollat lite på sk. "hundben" på marknaden vilka tycks vara dyra i förhållande till vad man får. Kan man inte tillverka dem själv av plattjärn och borra hål för bultarna? Någon som vet?
Jag har också för avsikt att skrämma upp den lite med hjälp av slipon, GSXR 1100-kammar och öppnad luftburk. Är det samma "recept" som gäller på gamla banditerna med Mikunifuggar? Dvs. ca: 130 i huvudmunstycke till att börja med och 2" hål i luften. Någon som har testat?

Du kan tillverka dina egna av plattjärn, det har jag gjort! Funkar precis lika bra. Sen om du känner någon som har en cnc-fräs så kan man ju göra formen snygg på dem...

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
tack för det, de kostar faktiskt uppåt en tusing och det känns lite mycket för en järnbit

MangeH skrev:
Du kan tillverka dina egna av plattjärn, det har jag gjort! Funkar precis lika bra. Sen om du känner någon som har en cnc-fräs så kan man ju göra formen snygg på dem...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha