Har tänkt sänka min Bandit lite i bakändan och har hittat "hundben" på Lois som skall sänka 35mm. Är det någon som har erfarenhet monteringen? Typ vad händer när jag släpper "hundbenen"? Åker bakänden upp eller ner? Är de nya jobbiga att montera?
Kamikaze kid skrev:Svidi...Sluta upp med meck tips...
Kamikaze kid skrev:Svidi...Sluta upp med meck tips...
Swedie skrev:äh min ghetto-variant funkar alldeles utmärkt
Dr.Bike skrev:Kamikaze: SÄG inte så... du vet hur känsliga de är i den där åldern. Han blir ju ledsen ju!
Låt honom ge små tips. Det är inget ont i honom.
Edit: Förresten har även JAG en talja och block i taket på garaget just för såna här manövrer... Skulle det vara nåt fel i det? Huh? Huh?
Kamikaze kid skrev:Edit: En sporthoj får absolut inte ha centralstöd... Så de så!
Maria1980 skrev:Så visst får dem ha det, bara man inte "kör" med dem
Kamikaze kid skrev:Edit edit: Nu kom jag på varför du behövde den lilla plastbiten i bakkåpan som du fick av mig herr Doktor...
Du + Talja + plast x lyft = platsbrist för plasten.
Kamikaze kid skrev:Förvisso väl placerade kilon, men det är inte bra när tyngden sitter rätt om den är där av ondo.
Dr.Bike skrev:Det där lät motsägelsefullt! Det skulle ju innebära att du och jag är de optimala rajjsingförarna med "låg tyngdpunkt"... men samtidigt kommer din passus in: "om den är där av ondo" ... så fråga kolon:
Vad gäller?
Kamikaze kid skrev:Du och jag tillhör tyvärr inte den optimala rajjsingförarna då tungdpunkten drastiskt förhöjs på ekipaget då det grenslas.
Så vad jag menar med "av ondo" är den dövikt som släpas runt helt i onödan...
Som ett centalstöd tex.
Så av ondo förhöjs tyngdpunkten på Mcn när en icke optimal rejjsingförare grenslar den...
Hajjaru?
Dr.Bike skrev:Jag hajade nog ev. från början,
Dr.Bike skrev:Sant!
Men då är vi strax i din tråd om moraliskt stöd för de som VILL men ännu inte VÅGAR tjacka bling-bling!!
Mååååste ha guldfärgade skruvar överallt i år.....
Maria1980 skrev:Har du centralstöd? Ställ upp hojen på det isåfall. Bakdäcket/svingen kommer att "falla" till backen när du tar monterar bort hundbenet.
Tänk på att sänka fram i gaffeln oxå, så att du bevarar hojens geometri =)
Inazuma skrev:Tack för tipset, jag tror jag satsar på din variant....
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|