Sänkningssats till Bandit

Nicke T

Mer sommar åt hojfolket!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Ducati 999s ,Vespa px 200
Är det någon som vet om det finns sänkningssatser till Bandit 1200 -96?
Eller finns det något annat sätt ,som inte förstör det estetiska?
Någon som har ideer ?:va
Eller måste jag ha en för hög hoj :gnissla

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Sänkning i bak gör du genom att förlänga hundbenen. 10 mm längre motsvarar ca 100 mm sänkning av bakdelen. Demontera ett hundben och låt din lokala mekaniska verkstad gör två hundben åt dig som är lite längre.

Framgaffeln gör du lägre genom att montera en 40 - 50 mm lång distans vid returfjädern i botten av gaffelbenet. Det styvar samtidigt upp gaffeln genom att du "pre-load'ar" gaffeln 40 mm. Sen kan du höja upp den ca 20 mm i gaffelkronan.

Ta sadeln till en person som klär om möbler och låt honom karva ur 100 mm stoppning på förarplatsen.

Ta bort centralstödet (går iaf inte att använda iom sänkningen). Demontera sidostödet och låt verkstaden kapa sidostödet 100 mm (eller köp ett stöd från en MC-skrot).

Summa summarum, 200 mm lägre arselplats och hojen 100 mm lägre.

Vill du ha den sänkt i bak kan du kika över så gör jag det på 30 minuter medans du väntar, fast då modifierar jag dina befintliga hundben. Hedesunda.
Vill du ha mer fart i den... tar det lite längre tid, typ några dagar - men det går att fixa det med. :D

Nicke T

Mer sommar åt hojfolket!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Ducati 999s ,Vespa px 200
Sänkning av Bandit

Hej,tack för ditt snabba svar.Om jag skulle lämna den till dig för sänkning bak,får jag då ett stuk som en "raggarbil"(baktung)?Man måste ju behålla stuket.Vad händer då med väghållningen?Vad skulle du ta för det?

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Oratix skrev:
Hej,tack för ditt snabba svar.Om jag skulle lämna den till dig för sänkning bak,får jag då ett stuk som en "raggarbil"(baktung)?Man måste ju behålla stuket.Vad händer då med väghållningen?Vad skulle du ta för det?
Förmodligen skulle du få punga ut med en massa kaffe brö...vad säger jag .. menar förståss riskakor och vatten :hihi
(Brinken trimmar vikt/effekt förhållandet inför kommande sässong..) :tummenupp

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Åker du med hundbenet till en lokal verkstad fixar dom det åt dig, som han nämner här ovan, för en påse bullar eller en hundring eller två. Bensinkostnaden att ta sig till Hedesunda kan du gå ut å äta en god middag för istället. :D

Oratix skrev:

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO