Sänkta fotpinnar

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Som redan stel 40-talist har jag blivit stelare så behöver sänka mina fotpinnar på min Er-6N (2009). Kollade Ebay som tycks bli billigaste alternativet, dvs att köpa från US, England är dyrare. FC- Moto har, dock dubbla priset. Någon som har goda råd? Finns någon svensk firma som man kan hitta något hos?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Som redan stel 40-talist har jag blivit stelare så behöver sänka mina fotpinnar på min Er-6N (2009). Kollade Ebay som tycks bli billigaste alternativet, dvs att köpa från US, England är dyrare. FC- Moto har, dock dubbla priset. Någon som har goda råd? Finns någon svensk firma som man kan hitta något hos?
- Ey..jag skrev precis ett inlägg om just detta med sänkta fotpinnar/reglage. Finns det verkligen, eller är det bara tillbakaflytt/uppåtflyttade?

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
hej
Det finns ett jätteutbud på Ebay, mest företag i US som säljer. Dock är det bara sänkning av fotpinnarna som erbjuds (lowered footpegs), nästan alltid 25-40 mm. Jag har ej sett något kit där bromspedal/ växelspak hänger med. Tror att jag kan ändra växelspaken själv och vad gäller bromsen så är det ju mest frambroms som gäller. Ska ju inte tävla direkt utan bara köra litet lugnt

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...