På min Busa sitter fotpinnarna med reglage fastsatta med 2 skruvar i ramen.
Jag gjorde efter först köpt några tillbakaflyttade (=uppåt&lite bakåt) egna "mellanlägg".
Det behövdes ju bara en stadig plåt (använde själv dubbel 6mm aluminium) med 4 hål.
2 hål för skruvar som gå in i ordinarie gängade hål i ramen.
2 hål för skruvar som har skruvskallarna på baksidan # och sticker ut på framsidan där dom går igenom "fotpinnarna med reglage" och sedan 2 nylocmuttrar för hålla fast "fotpinnarna med reglage".
På höger sida (bromsen) fick jag dra om bromslangen från bromsvätskebehållaren.
På vänster sida fick jag göra en ny "växelförbindelse" mellan reglage och växellåda. Jag använde ett aluminiumrör med fastepoxade skruvar från tex en vantskruv.
AISI 316. Försedd med låsmutter. Modell: klyka/klyka.
www.biltema.se
Verktyg: Handborrmaskin med stativ

Bågfil, Vinkelslip. Filar. Det underlättar att man kan använda "reglagen" med 2 hål i som "jigg" när de nya hålen ska borras. Det är (var i varje fall för mig inga problem att göra 4st i princip sådan här bitar 6 mm tjocka bitar som sedan epoxades ihop två och två, svartsprayades och användes på vänster respektive höger sida.
# Det som är kritiskt med sådant här är två saker:
1) Svingen blir bredare ju längre bakåt man vill ha fotpinnarna bakåt. Och jag ville ha dem längre bakåt. Så det var nödvändigt sätta 6-kantskallarna på de bakre skruvarna in mot ramen för 6-kantskallarna byggde mindre än Nyloc muttrar in mot svingen. Tror det var mest kritiskt på höger sida på Busan.
2) Avgasrören. I varje fall på GSX1300R var det avgasrören som begränsade hur långt ner det gick att sätt reglage med fotpinnar.
Själv provade jag ut vad som var möjligt med bitar av hålband mellan ramen och reglagen.
I varmförzinkat stål. Används t.ex. vid upphängning av rör, kabelstegar och ventilationstrummor inom områden som exempelvis VVS, trädgård, bil, båt och mycke...
www.biltema.se
Principskiss för sänka och något flytta bak fotpinnar på hoj där växel och broms hålls med
två skruvar in i ramen.