Säsong 08

Kneedrag

Guest
Det här året har gått så fort det finns mycket jag skulle gjort men inte hann med(någon som känner likadant?). Om man ska sumera säsong 07 så var den kort och blöt. Med några fina dagar nu på hösten
Det är himla kul att åka med er trestadsbor:tummenupp en av höjdpunkterna i år faktiskt.

Vad har ni för mål/ tankar /drömmar om säsong 08?
Själv vill jag byta hoj till något annat. Är sugen på en ny Suzuki gsxr 1000, Kawasaki zx 10 eller zzr 1400.:gnissla Oj det är svårt att välja får ta och provköra dem på våren.
08 har jag som mål att ta en hojsemester neråt mot rivieran.
Kolla Moto GP live. (skulle vara kul om vi samlade ihop ett gäng och åkte ner med hojarna)
Banåkning på Poznan i Polen.

08 here we come:yoparty
GixxerTina
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Detta var en rolig tråd om folk bara vågar och orkar skriva.

Jag har en semesterplan till -08, perfekt i sin enkelhet.

Tanken är att skaffa en riktigt bra husbil (för B-kort), låna, hyra, köpa, what ever... Med denna husbilen skall Europa än en gång erövras och hojen skall få åka med ombord. Semestern kommer att vara minst 4-veckor lång och 5-10 länder skall besudlas. Kan man där till få in ett Formula1 och ett MotoGP lopp så blir det helt perfekt.

I övrigt kommer säsongen -08 att inehålla ännnu lite mer filmande, kanske några galna rekordförsök och förhoppningsvis en riktig stunthoj.



(Den första DVDn släpps nu i dagarna, som imorgon eller övermorgon, fast det är version 1.0 så den kanske kommer att göras om igen lite beroende på kvalitet och så)
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Jag kommer nog skaffa mig hoj igen då tjejen kommer ta mc-körkort nästa sommar. Sen hoppas jag väl att någon av tidigare skribenter ger mig ett telefonsamtal nån dag så vi kan få ihop lite schyssta bilder osv. Någon mc-semester ligger väl inte nära till hands då det inte direkt intresserar mig.

MotoGP, live någonstans är inte alls en omöjlighet om vi får ihop lite folk till det.

Sen kanske man ska kolla på att gå andra steget i California Superbike School då första kursen var kanon.
 

issen_82

Göteborgs Rape`
Gick med
31 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
yamaha r6
först försöka få ordning på lådan. lite små funderingar på lacka om men det ligger på hyllan just nu iaf. mycket bankörning blir det nästa år iaf det kan jag lova :) bygga om lite kanske kolfiber skärmar mm hoppas det blir en bättre sommar nästa år. blir inget mer åka för mig i år iaf. fixade några rejäla knäskrap å bakljulsåkning i år det är jag nöjd med. moto gp låter helt klart interisant hade varit nice ha det gott alla riskokar älskare
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Jag kommer nog skaffa mig hoj igen då tjejen kommer ta mc-körkort nästa sommar. Sen hoppas jag väl att någon av tidigare skribenter ger mig ett telefonsamtal nån dag så vi kan få ihop lite schyssta bilder osv. Någon mc-semester ligger väl inte nära till hands då det inte direkt intresserar mig.

MotoGP, live någonstans är inte alls en omöjlighet om vi får ihop lite folk till det.

Sen kanske man ska kolla på att gå andra steget i California Superbike School då första kursen var kanon.

:felämne jag körde punka igår, så tyvärr blir det inget mer körande för mig detta året, nästa år är givet att du skall få ta fram boforskanonobjektivet och fota lite.
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Jag har tänkt och byta hoj till nästa år. Vet inte riktigt va det blir, men det lutar åt en R1 eller liknande... vi får se vad som händer. Skall ju försöka bli av med gixxern först.

Har inte alls vart så mycket körning denna säsong tyvärr. För det första har det ju vart så jävla dåligt väder, sedan hade jag lite problem med hojen. Andra saker som tar tid ifrån en är ju jobb och familj.
 

Kneedrag

Guest
Har en 12 meter lång husbuss som nästan är klar finns fem sovplatser och 8 sittplatser med liten kokvrå och toalett samt vatten (farsan snickrar på den )
Det ända vi behöver är och någon sorts vagn så vi kan dra motorcyklarna med.
Det är vbg koppling på bussen. Peter har busskort:tummenupp


Detta var en rolig tråd om folk bara vågar och orkar skriva.

Jag har en semesterplan till -08, perfekt i sin enkelhet.

Tanken är att skaffa en riktigt bra husbil (för B-kort), låna, hyra, köpa, what ever... Med denna husbilen skall Europa än en gång erövras och hojen skall få åka med ombord. Semestern kommer att vara minst 4-veckor lång och 5-10 länder skall besudlas. Kan man där till få in ett Formula1 och ett MotoGP lopp så blir det helt perfekt.

I övrigt kommer säsongen -08 att inehålla ännnu lite mer filmande, kanske några galna rekordförsök och förhoppningsvis en riktig stunthoj.



(Den första DVDn släpps nu i dagarna, som imorgon eller övermorgon, fast det är version 1.0 så den kanske kommer att göras om igen lite beroende på kvalitet och så)
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Har en 12 meter lång husbuss som nästan är klar finns fem sovplatser och 8 sittplatser med liten kokvrå och toalett samt vatten (farsan snickrar på den )
Det ända vi behöver är och någon sorts vagn så vi kan dra motorcyklarna med.
Det är vbg koppling på bussen. Peter har busskort:tummenupp

Perfa :tummenupp

Det är ju ett gyllene alternativ, det trista är att Peter får köra hela tiden och vi kan dricka öl :D

Ha, ha :pannkyss
 

Kneedrag

Guest
Perfa :tummenupp

Det är ju ett gyllene alternativ, det trista är att Peter får köra hela tiden och vi kan dricka öl :D

Ha, ha :pannkyss


Du är garanterad en plats mannen. Öl o poker under resans gång låter som en bra ide :yoparty :D
Trist för Peter ja men han får köra annars får han inte åka med he he he ;)
Han kan det här med stora fordon.

Jag kommer nog skaffa mig hoj igen då tjejen kommer ta mc-körkort nästa sommar. Sen hoppas jag väl att någon av tidigare skribenter ger mig ett telefonsamtal nån dag så vi kan få ihop lite schyssta bilder osv. Någon mc-semester ligger väl inte nära till hands då det inte direkt intresserar mig.

MotoGP, live någonstans är inte alls en omöjlighet om vi får ihop lite folk till det.

Sen kanske man ska kolla på att gå andra steget i California Superbike School då första kursen var kanon.


Kul att tjejen tar mc kort:tummenupp . Vad för hoj vill hon ha?
 
Last edited:

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
2008? Det är ju jättelångt dit, jag har ännu inte bestämt mig för vad jag ska göra till helgen :rolleyes:

För min del blir det troligtvis hojbyte. Till vad vet jag inte än, det varierar liksom från vecka till vecka. Detta syndrom som jag lider av gör det lite mer komplicerat att köpa saker :huvet Men man lär sig leva med det.

Kommer satsa på att åka på ett par banträffar/SMC-kurser för att se om det är något att ha (har en fått en smäll i bakhuvudet som gör att jag går och funderar på att köra SportProduction 2009).

Sen är det en sak som definitivt är spikat till 2008 och det är bättre väder :D
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
3191449 Du är garanterad en plats mannen. Öl o poker under resans gång låter som en bra ide :yoparty :D
Trist för Peter ja men han får köra annars får han inte åka med he he he ;)
Han kan det här med stora fordon.




Kul att tjejen tar mc kort:tummenupp . Vad för hoj vill hon ha?
Hon är rätt kort, så det får inte vara nåt för högt. Men hon har sneglat lite på Buell.
 

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Ja, drömmar och förhoppningar finns ju alltid.
Ska ju självklart upp till Bike Week och
det på en japansk hoj förstås,Triumphen ska säljas.
Är väldigt sugen på en Gixxer eller R1, vi får se
vad plånboken tillåter.
CSS steg 2 är planerat åxå + en massa annat
som ligger i startgroparna.

Men säsongen är inte slut än...
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
08... Jag kommer o skruva ihop mitt crap under vintern (trist att gå av under årets näst sista körning men shit happens, bara att ta ett stadigt tag om tennisbollarna o komma igen, blir ev en banhoj av aluminiumhögen då inte en kåpa klarade sej vid närmare koll, hann o tänka.... neej inte nyckelbenet, det som gör så jävla ont,dom som låg bakom sa att det såg ruggigt ut, jag hade en jävla tur helt enkelt i oturen s a s, bröt inget men kunde säkert inte skilja på väderstrecken under 1 timmes tid: ):):) men kör man hoj får man ta med att det kan hända, inget att orda om, det hade smakat fågel o hämta ut en sprillans ny nånstans, westbike lr biscaya får mina pengar då.

tankar för framtiden, ja det blir samma som Tina då vi sitter ihop som enäggstvillingar: ):) blir en motogp-arena igen, vilka é på?

ps Tina o faster; jag ska BARA dricka öl o må gôtt: ):) ds

roligaste på säsongen 07; Anderstorp, varför har jag inte kört där förut, Kinnekulle kommer inte i närheten av upplevelser.

Kul kul o träffa många nya hojåkare, riktigt skoj att några av GBG-åkarna kom upp till oss i 3-stad, hatten av
tack alla ni som förgyllde samåkningarna, 19 pers knäcker vi lätt 08

Väl mött /peter
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Kul kul o träffa många nya hojåkare, riktigt skoj att några av GBG-åkarna kom upp till oss i 3-stad, hatten av
tack alla ni som förgyllde samåkningarna, 19 pers knäcker vi lätt 08

Jepp det var riktigt kul, det får det bli mer av 2008 :tummenupp
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå

Kul kul o träffa många nya hojåkare, riktigt skoj att några av GBG-åkarna kom upp till oss i 3-stad, hatten av
tack alla ni som förgyllde samåkningarna, 19 pers knäcker vi lätt 08

Väl mött /peter

Det var helt klart bästa körningen för mig iår! :tummenupp
Alltid kul att träffa nytt folk!

Som det ser ut nu kommer jag förmodligen rulla runt på en Speed tripple nästa säsong :yoparty
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jepp det var riktigt kul, det får det bli mer av 2008 :tummenupp
jag får nog ta o kolla in din hoj där fram snart: ):)

Det var helt klart bästa körningen för mig iår! :tummenupp
Alltid kul att träffa nytt folk!

Som det ser ut nu kommer jag förmodligen rulla runt på en Speed tripple nästa säsong :yoparty

jasså, Rickz? Lr Johans mc?
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Det var helt klart bästa körningen för mig iår! :tummenupp
Alltid kul att träffa nytt folk!

Som det ser ut nu kommer jag förmodligen rulla runt på en Speed tripple nästa säsong :yoparty


Du menar Street Tripeln 675 gissar jag.
Förstår dig om du byter till den ,mycket bushoj för pengarna . Jag är inte avis nej inte alls :) :;) ;)
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Hon är rätt kort, så det får inte vara nåt för högt. Men hon har sneglat lite på Buell.

Hur lång är hon.
Prova Triumph Street triple 675 den var låg. Jag är inte så lång och når ner med båda fötterna. Grymt kul hoj och inte så dyr 79 900 för en helt ny.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top