Säsongen är invigd!

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Då har även jag vaknat upp ur vinter-idet. Det hela började på väg hem från jobb i onsdags när solen stod högt på himlen. Väl hemma tyckte jag att det var dags att rulla ut hojen och gnida bort vinterdammet (kan ni tänka er.. DAMM på posörblejjden).

Efter några timmars gnidande letade jag frenetiskt efter en bra ursäkt att köra hojen en runda i kvarteret trots de grusiga vägarna, då dök en flaska K-sprit upp. I med möget i tanken och igång med motorn. Det sved ordentligt när man rullade ut hojen i gruset, så efter ca. 15 minuters körning i 15 - 20 km/h var jag tillbaks på garageuppfarten. Naturligtvis var jag tvungen att putsa om hojen nu när jag hade kört med den :D

Vi syns snart på vägarna och "posörrundorna" :tummenupp
 

Bifogat

  • DSCF0021 (Medium).JPG
    DSCF0021 (Medium).JPG
    97.2 KB · Visningar: 145

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nämen titta... stora brumbjörnen har vaknat upp ur sitt ide.
Då kan vi med säkerhet säga att VÅREN är kommen!!!

Ang. posörrundor... du vet väl att jag har skaffat posörmopparnas posörmoppe så nu får du konurrens vid korvmojjen "Dudde".
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Glöm inte att man som sann posör bör ta hojen på släpet, lasta av den vid korvkiosken (i ditt fall nere på macken då) och sen bara hänga. :tummenupp

Att köra sin båge i väder som medger att den blir smutsig i förtid är ett brott mot §81 i posörstadgan. :fatta!

/Rikard

Kom ihåg, Bling is king!™
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Maverick_ou812 skrev:
Nämen titta... stora brumbjörnen har vaknat upp ur sitt ide.
Då kan vi med säkerhet säga att VÅREN är kommen!!!

Ang. posörrundor... du vet väl att jag har skaffat posörmopparnas posörmoppe så nu får du konurrens vid korvmojjen "Dudde".

Ja, jag började känna suget efter pizza, vax och skitsnack nu, så det var dags att bita ihop och kliva upp ur sängen :D

Posörmopparnas posörmoppe? BILDER!

Du vet väl föressten att de som kallar mig "Dudde" kommer att utsättas för oförklarliga missöden och smutsfläckar på moppen livet ut? :arsele


Rikard Thunderace skrev:
Glöm inte att man som sann posör bör ta hojen på släpet, lasta av den vid korvkiosken (i ditt fall nere på macken då) och sen bara hänga. :tummenupp

Att köra sin båge i väder som medger att den blir smutsig i förtid är ett brott mot §81 i posörstadgan. :fatta!

/Rikard

Kom ihåg, Bling is king!™

Har du sett min släpvagn? Attans... :rodnar

Jag lovar, jag polerade hojen medans jag körde. Smutsfläckarna hann aldrig få fäste :D
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Orolig!

Fan jag börja nästan bli orolig o tänkte skapa en tråd men insamling av hjälp, stöd för denna påg.
Det var ett tag sen man såg liv från dej här,grattis till uppvaknadet och hoppas du håller hojandet åter vid liv.
Det är nog som vi sa sist vi hördes att du behöver lite friska kalla drag och sniffa avgaser :hihi
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
TheDude skrev:
Ja, jag började känna suget efter pizza, vax och skitsnack nu, så det var dags att bita ihop och kliva upp ur sängen :D

Posörmopparnas posörmoppe? BILDER!

Du vet väl föressten att de som kallar mig "Dudde" kommer att utsättas för oförklarliga missöden och smutsfläckar på moppen livet ut? :arsele
Jodå... jag har fått den infon och JUST därför ska du kallas "Dudde". Vad gäller det där med oförklarliga missöden så ordnar det sig av sig själv, det är ju en Ducce! Bilderna kan du ju roa dig med att leta upp här på forumet, latmask. Dom finns gömda i flera trådar!

Välkommen tillbaka till världen! :tummenupp

Rikard Thunderace skrev:
Glöm inte att man som sann posör bör ta hojen på släpet, lasta av den vid korvkiosken (i ditt fall nere på macken då) och sen bara hänga. :tummenupp

Att köra sin båge i väder som medger att den blir smutsig i förtid är ett brott mot §81 i posörstadgan. :fatta!

/Rikard

Kom ihåg, Bling is king!™
Hmmmmmmmmmm.... det var visst ett tag sen vi såg nåt av RT också va. :7peta
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Då har jag FORTSATT min säsong...
Det blev en 12mila runda idag! Tankar i Lund, misslyckat försök till mat på Nova Lund. Kör upp till Fäladen och drar in på McD. Efter att ha fyllt på "soppa" i magen så tar turen till Sandby och hälsar på PGH (mest för att öka hans abstinens :hihi ) Vidare genom Staffanstorp och ut till Tottarp, Särslöv, Djurslöv, S Sallerup och ner till Oxie! Hade ju tänkt att kunna kränga en kaffe hos Maverick_ou&enmassasiffror. Men se där sket jag i det blå skåpet. Ingen himma!
Hade kunnat ringa men jag gillar att våldgästa folk... :hihi
Turen bär sen ut på E65 mot Malmö, svänger av mot Arlöv/Burlöv Centrum och kör mot Åkarp. Ner mot Lomma, genom Lomma och ut till Lödde där jag gör en snabbvisit hos MattE (Oddjobb) och kollar in hans ZX7R. Därefter till Kävlinge och snurrar lite. Nu börjkar det bli RIKTIGT kallt! Så jag valde garaget nästa.
Nu är jag precis utkommen från duschen och har återfått värmen igen. NU är det dax för en :öl nere på lokala puben med Solid Snake!

Go lördagkväll på er hojåkare!!!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
JKay skrev:
Då har jag FORTSATT min säsong...
Det blev en 12mila runda idag! Tankar i Lund, misslyckat försök till mat på Nova Lund. Kör upp till Fäladen och drar in på McD. Efter att ha fyllt på "soppa" i magen så tar turen till Sandby och hälsar på PGH (mest för att
garaget nästa.
..............
Nu är jag precis utkommen från duschen och har återfått värmen igen. NU är det dax för en :öl nere på lokala puben med Solid Snake!

Go lördagkväll på er hojåkare!!!


En till från sandby (PGH). Nu vet jag tre från sandby som är medlemmar här :)
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Maverick_ou812 skrev:
Jodå... jag har fått den infon och JUST därför ska du kallas "Dudde". Vad gäller det där med oförklarliga missöden så ordnar det sig av sig själv, det är ju en Ducce! Bilderna kan du ju roa dig med att leta upp här på forumet, latmask. Dom finns gömda i flera trådar!

Välkommen tillbaka till världen! :tummenupp


Hmmmmmmmmmm.... det var visst ett tag sen vi såg nåt av RT också va. :7peta

Enda sättet att bli av med missödena är att vaxa bägge skinkorna och därefter tatuera in "Dudde" över båda halvorna :arsele

Menar du på fullaste allvar att jag ska leta upp bilderna själv? :3freak Då är det väl lika bra att jag fixar en skål chips och plöjer igenom vinterns alla trådar på en gång alltså :D

Har du nu vaxat upp både Viffern och Pastakvarnen inför posörrundorna? :yoparty

R1 racer skrev:
Fan jag börja nästan bli orolig o tänkte skapa en tråd men insamling av hjälp, stöd för denna påg.
Det var ett tag sen man såg liv från dej här,grattis till uppvaknadet och hoppas du håller hojandet åter vid liv.
Det är nog som vi sa sist vi hördes att du behöver lite friska kalla drag och sniffa avgaser :hihi

Starta gärna tråden ändå, nu när det ändå var på tal. Ekonomiska bidrag är väl aldrig fel :D
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Maverick_ou812 skrev:
Jodå... jag har fått den infon och JUST därför ska du kallas "Dudde". Vad gäller det där med oförklarliga missöden så ordnar det sig av sig själv, det är ju en Ducce! Bilderna kan du ju roa dig med att leta upp här på forumet, latmask. Dom finns gömda i flera trådar!

Välkommen tillbaka till världen! :tummenupp


Hmmmmmmmmmm.... det var visst ett tag sen vi såg nåt av RT också va. :7peta

Va fasen...jag har legat och putsat i garaget hela vintern. :D
Har kört ett flertal gånger redan i år. Här är posören som har påställt året runt. :tuttar
Har hållt mig passiv på forumet ett tag...tro dock inte att jag missat dina sköna svar på ett flertal trådar med lite väl mycket "vi är bra, ni är kass" mentalitet. :tummenupp :pannkyss

Skönt att se att du inte har legat av dig, trots att du köpt en spaghettitourer. :7peta
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
Fan duden ,har du vaknat

skall du köra nått denna sommaren ??
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Rikard Thunderace skrev:
Va fasen...jag har legat och putsat i garaget hela vintern. :D
Har kört ett flertal gånger redan i år. Här är posören som har påställt året runt. :tuttar
Har hållt mig passiv på forumet ett tag...tro dock inte att jag missat dina sköna svar på ett flertal trådar med lite väl mycket "vi är bra, ni är kass" mentalitet. :tummenupp :pannkyss

Skönt att se att du inte har legat av dig, trots att du köpt en spaghettitourer. :7peta
Gött att höra! Men vad är det du säger? Spaghettitourer?! Jag som trodde jag köpt en rejshoj?! Den har fan 79 friska hastkräftor. Tänkte ta en runda idag men nu SNÖAR det!!!
Det får bli puts i garaget. Eller jag kanske ska vaxa skinstället och polera spegelvisiret? Posörrundorna närmar ju sig för oss som hellre kör snyggt än fort! :tummenupp
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
TheDude skrev:
Då har även jag vaknat upp ur vinter-idet. Det hela började på väg hem från jobb i onsdags när solen stod högt på himlen. Väl hemma tyckte jag att det var dags att rulla ut hojen och gnida bort vinterdammet (kan ni tänka er.. DAMM på posörblejjden).

Efter några timmars gnidande letade jag frenetiskt efter en bra ursäkt att köra hojen en runda i kvarteret trots de grusiga vägarna, då dök en flaska K-sprit upp. I med möget i tanken och igång med motorn. Det sved ordentligt när man rullade ut hojen i gruset, så efter ca. 15 minuters körning i 15 - 20 km/h var jag tillbaks på garageuppfarten. Naturligtvis var jag tvungen att putsa om hojen nu när jag hade kört med den :D

Vi syns snart på vägarna och "posörrundorna" :tummenupp

Jo du e allt en gottegris, komma o fresta en på det viset :fatta!

Ha nu batteriet på laddning tills nästa gång solen tittar fram :7peta :hihi
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
*Superlight* skrev:
Jo du e allt en gottegris, komma o fresta en på det viset :fatta!

Ha nu batteriet på laddning tills nästa gång solen tittar fram :7peta :hihi


Va?? en ducce som inte startar :hihi
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
*Superlight* skrev:
:va...Vaaaa, kör Dudde en förklädd Ducce :va :galen

Nu kommer du aldrig att få ihop din förbenade Brappapasta :arsele :D

Nappe skrev:
Fan duden ,har du vaknat

skall du köra nått denna sommaren ??

Öffcörse, och det ska putsas minst lika mycket :banana

Maverick_ou812 skrev:
...Det får bli puts i garaget. Eller jag kanske ska vaxa skinstället och polera spegelvisiret? Posörrundorna närmar ju sig för oss som hellre kör snyggt än fort! :tummenupp

Glöm inte att även börja snåla in på maten redan nu, så att du får ner pizzorna från Empoli också :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
TheDude skrev:
Glöm inte att även börja snåla in på maten redan nu, så att du får ner pizzorna från Empoli också :D
Aj aj aj aj... nu hör jag dig väldigt dåligt... har gått ner nåt kilo sen vi sågs senast så nån större mängd "Duddespecial" på Empoli lär det inte bli i år. :död Det var billigare än att trimma Pastakvarnen...
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Maverick_ou812 skrev:
2039252 Aj aj aj aj... nu hör jag dig väldigt dåligt... har gått ner nåt kilo sen vi sågs senast så nån större mängd "Duddespecial" på Empoli lär det inte bli i år. :död Det var billigare än att trimma Pastakvarnen...

Jaså, nu börjar vägen till "Beach Boy 2006" :tuttar :D

Är Duccen bara till bana eller både och?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top