Säsongen har äntligen startat!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Som rubriken lyder gott folk. Nu har äntligen min MC-säsong startat. Dock var vädret inte lika fint idag som när jag smygstartade näst sista dagen i mars, men vatt de fack, man är ju viking :2cool
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
mankan skrev:
2057928 Som rubriken lyder gott folk. Nu har äntligen min MC-säsong startat. Dock var vädret inte lika fint idag som när jag smygstartade näst sista dagen i mars, men vatt de fack, man är ju viking :2cool

var ute igår och åkte några mil.. dryga 4 :) med flickan där bak. hon har aldrig åkt innan så hon vart skitnervös. men sen när vi åkt halvmilen ut till hennes föräldrar o posat lite frågade jag "vill du åka hem nu" då sa hon "nej jag vill åka mer" så.. sagt och gjort. sen började det dock pissregna så fick masa hem i 20 km/h för man såg inget :p men häärligt ändå
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Min säsong startar också idag. :banana

Ska hämta den nya cykeln idag. Verkar precis ha slutat regna och det utlovats bättre väder på eftermiddagen. Får hoppas att vädergubbarna har rätt.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
MestHemlig skrev:
2057961 var ute igår och åkte några mil.. dryga 4 :) med flickan där bak. hon har aldrig åkt innan så hon vart skitnervös
Hej. Hur gammal är flickan? Öh förresten du menar dottern eller...? :va
asså, jag funderar på mina barn, när det är dags att köra med dem osv... :tomten
 

fishbone

fåtåtjåp nörd
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
avställd
carleson skrev:
2058546 Hej. Hur gammal är flickan? Öh förresten du menar dottern eller...? :va
asså, jag funderar på mina barn, när det är dags att köra med dem osv... :tomten
antagligen menar han inte dottern, utan mer flickvännen eftersom han skriver att dom "åkte ut till hennes föräldrar"
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
fille600 skrev:
2057969 Min säsong startar också idag. :banana

Ska hämta den nya cykeln idag. Verkar precis ha slutat regna och det utlovats bättre väder på eftermiddagen. Får hoppas att vädergubbarna har rätt.


Jaha, då var det klart. :banana Betade av 10 mil på den röda stormen. Passade på att ta årets första tur runt bogesund. En aning kallt. Tur att man har värmehandtag. :tummenupp
 

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Ort
Lidingö
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
Hämtade min från vinterförvaringen idag! I med batteriet, startade inte helt direkt, tog kanske ½ minut.. Men det kunde jag leva med!
Sen blev det en dryg mil att åka hem! Snart är våren officiell!!!
:banana
 

Blueman

Kan man fästa babyskydd med "bläckfisk"?
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
RF900R
mankan skrev:
2057928 Som rubriken lyder gott folk. Nu har äntligen min MC-säsong startat. Dock var vädret inte lika fint idag som när jag smygstartade näst sista dagen i mars, men vatt de fack, man är ju viking :2cool

Hmmm, har du måhända över vintern blivit stark som en viking också? :hihi Då kanske du kan hjälpa mig lyfta hojen ut från förrådet och över snövallarna. Vill inte hoppa ut till plogad mark med så pass kort fjädringsväg som RF:en har :tungan

Närå Mankan, skojar bara! Det tar nog dessväre ett tag till innan jag gör dig sällskap på vägarna :( Snön ligger vit på tomten...
 

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha R6
mankan skrev:
2057928 Som rubriken lyder gott folk. Nu har äntligen min MC-säsong startat. Dock var vädret inte lika fint idag som när jag smygstartade näst sista dagen i mars, men vatt de fack, man är ju viking :2cool

Kul för dig, här i Luleå har det bara snöat de senaste dagarna. Får nog vänta en månad till innan sesongen drar igång. Men det är kul att veta att någon har startat upp maskineriet i alla fall.
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
snowball skrev:
2060339 Kul för dig, här i Luleå har det bara snöat de senaste dagarna. Får nog vänta en månad till innan sesongen drar igång. Men det är kul att veta att någon har startat upp maskineriet i alla fall.

Det är så jävla risigt hojväder här. Bort med snööön! Men det kommer ju bli typ en månads überslask innan vägarna blir någorlunda =/ :huvet
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Blueman skrev:
2060013 Hmmm, har du måhända över vintern blivit stark som en viking också? :hihi Då kanske du kan hjälpa mig lyfta hojen ut från förrådet och över snövallarna. Vill inte hoppa ut till plogad mark med så pass kort fjädringsväg som RF:en har :tungan

Närå Mankan, skojar bara! Det tar nog dessväre ett tag till innan jag gör dig sällskap på vägarna :( Snön ligger vit på tomten...

Det är lugnt. Vi har ju hela säsongen på oss :tummenupp
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Ahhh jag blir galen det snöar i Göteborg dag! Premiärturen togs ju i lördags och igår var det typ 10+ men idag så börjar det helt plötsligt snöa!!! :huvet :huvet :huvet :mad: :argpådato :4skrika
:(
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Mayer skrev:
2064188 Ahhh jag blir galen det snöar i Göteborg dag! Premiärturen togs ju i lördags och igår var det typ 10+ men idag så börjar det helt plötsligt snöa!!! :huvet :huvet :huvet :mad: :argpådato :4skrika
:(

Tvättade av dammet från Bladen idag och tog en tur på 1,8mil runt solna-sollentuna :banana
 
Last edited:

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Gbg
Hoj
SuperDuke
Mayer skrev:
2064188 Ahhh jag blir galen det snöar i Göteborg dag! Premiärturen togs ju i lördags och igår var det typ 10+ men idag så börjar det helt plötsligt snöa!!! :huvet :huvet :huvet :mad: :argpådato :4skrika
:(

Själv så myser man nu igen när det snöar (efter att blitt av me kortet i tis..) Men för att va helt ärlig så lider ja me er som får men inte kan för detta j*vla väder.... Började annars min pendlar karriär idag,nått så ball!!!
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
gbgmange skrev:
2064910 Själv så myser man nu igen när det snöar (efter att blitt av me kortet i tis..) Men för att va helt ärlig så lider ja me er som får men inte kan för detta j*vla väder.... Började annars min pendlar karriär idag,nått så ball!!!
somliga straffar gud omedelbart! :pannkyss

Mr_White skrev:
2064763 Tvättade av dammet från Bladen idag och tog en tur på 1,8mil runt solna-sollentuna :banana
:finger :kulspruta :6surkart :machinegu
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Yiiiieeehoooo! :banana
Även i Dalarna har säsongen startat!
Fick skylten till nya pärlan idag och tog omgående premiärturen.
Åtta mil blev det, till Borlänge på en fika, och hem igen. :)
Ååååå, så gooooott! :yoparty
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
MestHemlig skrev:
2065048 menar min flickvän :) hon är 19

var nog bara en som misstog sej där faktiskt, om det är du på bilden så räknar man nog inte med att du har en dotter på ca 10år :) (nåt sånt ifall dom ska åka med på en sporthoj heller?)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top