Säsongens första dödsolycka med MC

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Fick en äcklig känsla av att det kommer hända något påväg från Östersund... *gulp* blev bara mer påmind att ta det lugnt när jag läst tråden! det är trots allt dom 80 första milen för säsongen jag kommer åka nästa helg.

Fast jag går omkring och tänker såhär: Du kan inte köra, du kan inte köra! allt för att jag ska komma ihåg att ta det lugnt, nog för att jag avgudar Rossi men jag tror inte på en fläck att jag är han!

Tråkit som fan iallafall när det händer... HADE :( en kompis som körde ihjäl sig med bil i fyllan så ge er fan inte ut på bågen med bara två hjul om ni ens fått i er en halv K2:a!!!

Lev väl och förnuftigt!

(försök blunda för signaturen den här gången)

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
,, gjorde ju sjävl samma sak som han,,, lånade hoj på "öppet-hus",
inte kört på halvår, sedan satte jag mig på en Ninja 636,,,
kör annars en MYCKET segare enstonkare.
F#n! man får sig en tankeställare när man läser det här!
Så låt dem här trådarna vara här! Som andra säger, ldet åter
lite väl "kyligt" o ha en egen "Dödsruna"-tråd för dessa olyckor.

Costanza

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Vespa lx125
Tragisk! tänker på familj, anhöriga men också att det lika väl kunde vart jag själv..
Tycker att olyckstrådarna skall ligga kvar och inte gömmas undan, dessa "dyra" tankeställare bör folk läsa. Visst man blir smått deprimerad men får en otrolig tankeställare som gör att jag personligen tar det lugnt..lätt att tro att bara för man ung så döden långt borta..

Själv fick jag en "väckarklocka" när jag i slutet på augusti puttrade runt på en SM i enbart t-shirt shorts och hjälm och tyckte jag var skitfrän.......hade jag sett mig själv nu, så hade jag bara tyckt att det var löjligt..
Jo rätt som det var så kom en herre på en glidare och vurpade i drygt 40km/h...
han kom undan med bruten arm och kvadda hoj enbart för att han hade full skyddsutrustning....
numera så drar jag alltid på mig stället även ifall man blir svettig som en häst...
/kör lugnt

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Swedie skrev:
Trist som bara den... !!

kanske for att slippa en upprepning av forra aret vad galler overtaganade av dodsannonser pa forumet dar man kanske inte vill bli standigt pamind om hur farligt det ar att kora hoj... ska vi skapa ett speciellt forum for detta?
Jag tycker att det är bra som det är. Skulle diskussionen i trådarna driva iväg för långt ifrån själva dödsannonsen kan ju moderatorerna låsa tråden.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
84-åring dömd för vållande till annans död

En 84-årig man dömdes på tisdagen till villkorlig dom och dagsböter för vållande till annans död, vållande till kroppsskada och vårdslöshet i trafik.

Olyckan inträffade i Sannakorset utanför Karlstad i höstas, då 84-åringen körde ut i korsningen utan att iaktta väjningsplikt och krockade med en motorcykel.
84-åringens medpassagerare avled av skadorna och motorcyklisten fick allvarliga frakturer och inre skador, rapporterar TV4 Värmland.

Av EXPRESSEN.SE/TT

Bearfoth

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
R1 -99
Vila i frid.
det är jobbigt att läsa om allt för många dödsolyckor, tänk på era anhöriga när ni är ute och kör. det kanske får en att lugna ner sig lite. och så kan man ju alltid vänta lite till någon bra bandag för att köra fullt ut.
Kör säkert i trafiken, så ses vi på Åsen (eller Ringen i framtiden) istället.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0