Men det har ju inte legat något stålskiva längst in innan? Så då har ju inte glappet blivit "värre med tiden" som du utrycker dig.
Jag är så sur? Du tjatar om dussinhojar och att jag klagar på att det är dyrt att äga en gammal hoj? Detta sa du redan i din originalpost. Istället för att klanka ner på hojen i sig, eller på mig som person (bra start för dig eller hur?) så kan du väl säga rent mekaniskt vad som kan gå fel eller om du varit med om något som kan vara av intresse att veta, alternativt har en bekant som har de?
Titta på dig själv innan du anklagar mig för att vara sur. Och jag tror inte alls du hittat nåt nytt kopplingskorgsnav på ebay, du säger bara så för att försöka bestraffa mig för att jag sårat dig!
Nej, glappet är inte stort än, det kommer förr eller senare att bli större, men hur som, så finns glappet där, hur litet det än må vara.
Jag har dussinhojar även jag, som du ser under mitt namn. De är byggda för att funka, precis som vilken mc, bil eller moppe som helst. Att konstatera att den är gammal nog för att få problem, men inte i närheten av gammal nog för att få problem med att saker som håller 40 år nöts ut är väl ändå inte att klanka ner på varken dig eller hoj? Själv har jag även en 17 år gammal bil, det tog 2 veckor innan jag fick slanta en verkstad 4000 för att byta ett jävla lager på skiten. Dock är det bara att bita i det sura äpplet, för jag vet att den är 17 år gammal, och att det förr eller senare kommer att gå sönder saker på den. Inte heller bilen är något exotiskt.
Om du bara stoppar i en extra skiva så kommer du på kort sikt bara att behöva justera kopplingen, inget annat kommer troligtvis att hända. Om absolut ingen olja kommer in mellan stålskiva och kopplingskorg (vilket inte känns troligt att det kommer ske, men nu säger jag OM, den kommer ju trots allt inte vilja flytta sig från kopplingskorgen frivilligt, och jag vet inte hur plan den är eller vad vibrationerna gör) så kommer det lilla glappet som finns redan från början (jättelitet, men det finns där) att börja nöta lite på kopplingskorgen. Tittar vi några tusen mil fram i tiden så kan det då bli dags att byta kopplingskorg, men det hade det ju blivit hur som. (vilket är anledningen att jag ser det som ganska onödigt)
Blir det så att det blir några aluminiumflagor av slitaget så är de ju tyngre än oljan, så de kommer antagligen bara att lägga sig på botten i oljetråget.
2mm på en koppling är ganska mycket. Jag känner mig spontant väldigt osäker på om du klarar att hålla dig inom specad tjocklek med en extra skiva. Om inte kan du se om det finns olika tjocklekar på skivorna till gixxern (vilket jag spontant är osäker på, men jag vet att kawa har några 2.6, några 2.3 och några 2.0 skivor i varje koppling), i sådana fall kan du ju pussla litegrann.
Det stod åtminstone "new gsxr 1000 clutch basket", men de kanske ljög.