Sätta ignore åt någon annan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En funktion som saknas i forumet är möjligheten att sätta ignore åt någon annan. Tänk om man kunde sätta den på Sandstream och Nyteknik så att de slapp se varandras inlägg. Det skulle minska antalet personliga konflikter som parterna själva inte kan hantera. Skulle kunna sättas av nån moderator och tidsbestämmas, precis som en banning. Genomförbart?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag tycker däremot att om t.ex. 20 personer anmäler ett inlägg/tråd som stötande så tas den automatiskt bort. På så sätt kan medlemmerna själva agera moderator.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har en på ignore, det tog tre inlägg

hehe

vore kul att veta vem som en själv på ignore
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
philsson skrev:
2603754 låter krånligt och jobbigt?
Nä, behöver inte vara alls krångligt. En lista med medlemmar och så kryssar man för de två som inte ska kunna läsa varandras inlägg.

Jobbigt? Det är det fan värt :fakta :hihi

R2 skrev:
vore kul att veta vem som en själv på ignore
Ja, hos mig är du på ignore i alla fall :D

HanneZ skrev:
2603753 Då kan dom logga ut och ändå se vad den andre skriver.
Det jävliga är att det förmodligen är precis vad de skulle göra. Kärleken överstiger alla hinder :hihi
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
pakopak skrev:
2603883 ni ignorerar varandra väldigt dåligt som det är just nu i alla fall...:)
Vi loggade ut och gck in och kollade om den andre hade skrivit något. Eller hur, R2 :sissy
 

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Ort
lite utanför uppsala
Hoj
Ducati
Bingo skrev:
2603749 En funktion som saknas i forumet är möjligheten att sätta ignore åt någon annan. Tänk om man kunde sätta den på Sandstream och Nyteknik så att de slapp se varandras inlägg. Det skulle minska antalet personliga konflikter som parterna själva inte kan hantera. Skulle kunna sättas av nån moderator och tidsbestämmas, precis som en banning. Genomförbart?

Vi andra skäller på varandra i realtid, via IRC, men det vet du redan..

mvh
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ni som ser,skriver bingo nått till mig nu?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
twinner skrev:
2603905 Haha:=) fattade först inte att du var ironisk....
Jag menar allvar med det första inlägget. Jag tror att många konflikter skulle lugnas om kombattanterna inte kunde svara på varandras inlägg. I vart fall lite.

Hjälp till självhjälp, sas :)
 

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Ort
lite utanför uppsala
Hoj
Ducati
Bingo skrev:
2603919 Jag menar allvar med det första inlägget. Jag tror att många konflikter skulle lugnas om kombattanterna inte kunde svara på varandras inlägg. I vart fall lite.

Hjälp till självhjälp, sas :)


Kan det inte vara idé att skicka dem båda till IRC.. kan verkligen bli intresannt

mvh
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Bingo skrev:
Skulle kunna sättas av nån moderator och tidsbestämmas, precis som en banning. Genomförbart?

Allt är genomförbart, bara att be någon som har tillgång till databasen att modifiera 'Ignore' fältet eller liknande(jag vet inte exakt hur databasen till vBulletin är implementerad)

Dock så kan dom förstås själva ta bort Ignore funktionen så en mer solid lösning är svårare. Dock förstås inte omöjligt.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
X-Expert skrev:
2603923 Kan det inte vara idé att skicka dem båda till IRC.. kan verkligen bli intresannt

mvh
Alltså, jag tog dem bara som ett exempel... I IRL skulle de säkert bli vänner på nolltid :fakta
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Bingo skrev:
2603919 Jag menar allvar med det första inlägget. Jag tror att många konflikter skulle lugnas om kombattanterna inte kunde svara på varandras inlägg. I vart fall lite.

Hjälp till självhjälp, sas :)
Jo, de e underligt hur vissa verkar gå igång direkt på ingenting.. :confused:

Men skulle man inte kunna göra det enkelt.. Om folk som stör sig på att två munhuggs säger till,, eller rent av fryser ut dom så slutar dom till slut,, Bara att ignorera dom,, som man gör med småbarn... Funkar även på vuxna... :tummenupp

Skriver dom två i en tråd så låter man bli att skriva mer i den tråden..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top