Sätta om reg skylt.

arj

Time Will Tell
Gick med
15 Jan 2010
Hoj
Ingen längre.
Vet inte ifall detta är rätt forum, men isåfall får ni ta bort inlägget. Har iaf en Yamaha R1 2008 som jag köpt ny baklampa till med inbyggda blinkers för att slippa den fula delen med reg skylt m.m. Dock undrar jag om någon här har tips eller bilder på hur man lättast bygger för att få skylten där inne vid bakhjulet. Vart ute o kikat lite men vet inte riktigt hur jag skall sätta den för bäst resultat.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Du åker på böter om du placerar skylten i hjulhuset så det är väl bara att smälla dit den så enkelt som möjligt.

Två skruvar genom reggplåten in i plasten i hjulhuset?

Tror jag läst/hört att det är lika mycket böter att åka helt utan skylt som en felplacerad så egentligen kan du strunta i att sätta dit den överhuvudtaget.

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Men ändå så blir de lite mindre sura om du har en fel placerad skylt än om du inte har någon skyllt alls.

Det finns ju även skyltar i klister format i fall du inte vill skruva hål. men det kan nog vara svårt o få till en snygg klistrad i skärmen

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Men ändå så blir de lite mindre sura om du har en fel placerad skylt än om du inte har någon skyllt alls.

Det finns ju även skyltar i klister format i fall du inte vill skruva hål. men det kan nog vara svårt o få till en snygg klistrad i skärmen

True story fast de stannar en i vilket fall och är böterna samma känns det ju som det kvittar.

Jag rekommenderar att man kör med originalskylten. Körde själv med miniskylt för några år sedan och det tog bara veckorna efter jag monterade den tills man vart stannad för det, sen skulle rätt skylt (och skylthållare då den var bortmonterad) på plats sen ombesiktning + böter, och samma visa är det om man kör helt utan skylt såklart. Jobbet och böterna känns inte värt det en miniskylt höjer looken på hojen.

I valet om miniskylt och utan skylt skulle jag välja utan pga blir lite svårare för lapplisor att ge böter. :D

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Skyltar som inte är gjorda av VV/Transportstyrelsen/vilka som nu gör dom nu är inte godkända oavsett format och kostar 2000kr i böter.

arj

Time Will Tell
Gick med
15 Jan 2010
Hoj
Ingen längre.
Nja får man verkligen inte ha skylten i hjulhuset?
Några vänner som kör fireblade har sina skyltar inne i hjulhuset så att du kan avläsa den rak bakifrån. Dom blev tagna av snuten en gång, men dom körde då med att enda kravet är att skylten skall kunnas läsas av en radiobil rak bakifrån och eftersom man kunde det så fick dom inga böter utan kunde åka vidare.
Även när dom nu besiktade sina hojjar med skylten där inne så gick dom igenom bara att dom fick till svar att dom helst skulle fixa belysning till skylten där inne.

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Jag gjorde precis det på min -09 R1:a, kan lägga in ett par bilder på det när jag knäppt ett par kort på´t. Använde mig av 2 st små fästöron, så det ser ganska "Factory-lookalike" ut. Blev riktigt bra. Håller på att kika runt lite på vilken skyltbelysning jag ska sätta där inne, hittar nästan bara dioder, men jag gillar inte den "Blå-Vita" färgen på diodbelysningen...

Kimmen.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Några vänner som kör fireblade har sina skyltar inne i hjulhuset så att du kan avläsa den rak bakifrån. Dom blev tagna av snuten en gång, men dom körde då med att enda kravet är att skylten skall kunnas läsas av en radiobil rak bakifrån och eftersom man kunde det så fick dom inga böter utan kunde åka vidare.
Även när dom nu besiktade sina hojjar med skylten där inne så gick dom igenom bara att dom fick till svar att dom helst skulle fixa belysning till skylten där inne.
Då beror det nog på var man bor, om det går igenom besiktningen eller inte. Här går det inte har jag upptäckt.

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Så här gjorde jag iaf...

Väntar på rören och baklyktan, därför är den lite "tom".

Kimmen.

Bifogat

• Bild 1 Skylten.JPG
    Bild 1 Skylten.JPG
    60.4 KB · Visningar: 150
  • Skylten Bild 2.JPG
    Skylten Bild 2.JPG
    48.1 KB · Visningar: 152
  • Skylten Bild 3.JPG
    Skylten Bild 3.JPG
    54.2 KB · Visningar: 151

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Jo iofs... Men jag tycker man förstör hojen lite med GP-Rör på en cykel som är gjord för att ha Seatpipes...

Yoshi Carbon ;)

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Nej det får man inte. Ordningspoliser brukar inte kunna reglerna så bra, det gör däremot trafikpolisen.

Skylten måste sitta bakom bakre hjulaxel och får inte luta hur mycket som helst heller, detta borde finnas att söka rätt på här, eftersom frågan varit uppe kanske tusen gånger. Annars finns det på transportstyrelsens hemsida.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS