Sätta sågen i Sliponet!?!?

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
929
Jag funderar på att sätta sågen i mitt Sebring Twister, tänkte kapa det 7-8 cm ungefär. Får man bort "bakgaveln" om man borrar ur nitarna, eller sitter den fast på något annat vis också? Antar att det bara är att:
*borra ur nitarna för "gaveln"
*borra ur nitarna till loggan
*såga av skiten, rätt igenom innerrör och dämpull och allt vad som är
*trycka dit gaveln, borra nya hål, nita fast den
*borra lite till, nita fast loggan

Har jag tänkt rätt, eller kommer jag stå där med två halvor av ett slipon och se dum ut?
 

sportbike

Guest
Ett tips:
kolla så att diametern på röret är samma mitt på dämpen som i änden du ska kapa.
Det gjorde inte jag på mitt trioval......blev jävligt bökigt att få på gaveln.
 

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
929
Ett tips:
kolla så att diametern på röret är samma mitt på dämpen som i änden du ska kapa.
Det gjorde inte jag på mitt trioval......blev jävligt bökigt att få på gaveln.

Ögonmåttet säger att diametern är den samma, men jag får väl ta och kontrollmäta för säkerhets skull!
Andra ev problem, någon?
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
förlåt en obildad själ på ämnet. men vad skulle detta gör för skillnad? är det bara ren estetik? eller kommer det påverka ljud samt effekt?
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Ögonmåttet säger att diametern är den samma, men jag får väl ta och kontrollmäta för säkerhets skull!
Andra ev problem, någon?

På mitt kolfiberrör (lazer) var bakre gaveln (utblåset) fastsvetsat med innerröret och det var i framkant som det var löst. man stack liksom bara in innerröret i ett fräst hål som fanns i främre gaveln eller infästingen (bolt-on)
 

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
929
Last edited:

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
929
Om någon sågat i just ett Sebring Twister vore det hyggligt om du berättade hur det gick! Annars är det väl bara till att prova lite försiktigt i alla fall...
 

sportbike

Guest
ta bort båda gavlarna,så ser du hur det är uppbyggt.
 

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
929
ta bort båda gavlarna,så ser du hur det är uppbyggt.

Mm, tänkte prova att ta bort den bakre imorgon. Vore bara så irriterande om man inte får bort den efter att ha borrat sönder nitarna. Om den tex sitter fast inifrån i innerröret eller liknande.
Får jag bara bort den bakre borde jag ju se hur den är uppbyggd och hur man bäst kapar den också.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag kapade ett Micron slip-on här om dagen, jag borrade ur nitarna till den bakre gaveln och när jag sedan drog ur den satt innerröret kvar. så jag kapade ytterhöljet till rätt längd först och sedan innerröret lika mycket. Sedan satte jag tillbaks gaveln och nitade ihop det. Blev mycket bra tycker jag iaf.

Och var väldigt noga med att kapa rakt runt hela ljuddämparen! Kan vara lite klurigt... Lycka till !
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top