Så där nu har man skaffat sig ...

  • Thread starter Gixxer Mike
  • Start date

Gixxer Mike

Guest
Så där nu har man precis kommit hem från en mc firma och hämtat sin orginal ljuddämpare och enkuts till sin nya hoj.
köpte oss en Gsxr1000-03 idag..hoppas det går bra hi hi men det är som vanligt när man vill ha kul det pissar GRRRR
Syns på vägarna igen nu.
R1 Mike
ps måste byta nmn också ha ha ha
 

Reedler

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Fårbo
Hoj
hojlös just nu...
Hur kan du vara så hjärtlös. Ha mage att komma o dränka min lycka av att ha fått i gång min moppe. 87:a :fatta!

...... elakt... önskar dig lycka o välgång med din fina (minst sagt) hoj. HAt kul....
 

Gixxer Mike

Guest
så här ser den ut hi hi hi
 

Bifogat

  • gixxer.jpg
    gixxer.jpg
    56.9 KB · Visningar: 695

Ace of spades

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Doha, Qatar
Hoj
Letar
Om det nu är dåligt väder rekommenderar jag at du skaffar sista utgåvan av engelska Bike och läser artikeln om GSX-R1000 på de sista tre sidorna................ citat it´s a ground to ground misile slut citat :rock
 

Gixxer Mike

Guest
joo men har man tur så är det bra väder imorgon så man får väl lägga en 50-100 mil med den och sen lämna in på 100 milaren på torsdag innan helgen hi hi
 

Gixxer Mike

Guest
Har kört R1 i 4 år nu så det är väl dags att testa nåt nytt nu hi hi
Desutom påstår dom att denna går lite värre..så man får väl hoppas att man kommer trivas på den hi hi hi
:squid
 

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Grattis!
själv plockade jag ut min förra veckan...har dock inte blivit så mycket åka pga det förbannade vädret och jobbet! :mad:
Kan bara säga att chassit e skönare än rettan, det tycker iaf jag! Bra köp! :tummenupp
Sen om du har några ideér angåeende bak blinkersen och regplåten så kan du ju dela med dig! :hej

PS: vad har du för pipa på den?
 

Gixxer Mike

Guest
Xraptor: Har du också en Gsxr 1000-03?
eller har du en R1:a nu?
jag har lyssnat med både erfarna R1 och gixxer förare och dom som har MYCKET erfarenhet från BÄGGE hojarna säger att R1:ans chassi är bättre men balanspunkten och klippet i gixxern gör den till en bättre stunt hoj hi hi
Beträffande skylt hållare och sånt på 03 gixxer så kan man med 4 skruvar ta bort hela läppen precis som på r1-02-03 men fästhålen går att använda till ett bockat aluminium bläck med fästen får plåt samt mini blinkers..funderar på svarta små "dropp" blinkers..lite bök men dom är rätt diskreta.
väntar även på lite andra gosaker som inte har kommmit ännu som tex k&n filter, nytt kåpglas iridium färgat eller vad det nu hette.
Men det blir bra när det är klart..vill inte börja riva och modda sönder en splitterny hoj det första man gör.

Mattiaz: jaa vi, jag och tjejen va och handlade hi hi hi hi

:squid
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
R1 Mike skrev:
Har kört R1 i 4 år nu så det är väl dags att testa nåt nytt nu hi hi
Desutom påstår dom att denna går lite värre..så man får väl hoppas att man kommer trivas på den hi hi hi
:squid
Tjacka ett R1 kåpset och tryck på :D
 

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
R1 Mike skrev:
Xraptor: Har du också en Gsxr 1000-03?
eller har du en R1:a nu?
jag har lyssnat med både erfarna R1 och gixxer förare och dom som har MYCKET erfarenhet från BÄGGE hojarna säger att R1:ans chassi är bättre men balanspunkten och klippet i gixxern gör den till en bättre stunt hoj hi hi
Beträffande skylt hållare och sånt på 03 gixxer så kan man med 4 skruvar ta bort hela läppen precis som på r1-02-03 men fästhålen går att använda till ett bockat aluminium bläck med fästen får plåt samt mini blinkers..funderar på svarta små "dropp" blinkers..lite bök men dom är rätt diskreta.
väntar även på lite andra gosaker som inte har kommmit ännu som tex k&n filter, nytt kåpglas iridium färgat eller vad det nu hette.
Men det blir bra när det är klart..vill inte börja riva och modda sönder en splitterny hoj det första man gör.

Kör en gixxer 1K 03!

Jag tycker att den känns skönare än rettan, men det kan väl kanske vara olika från människor till människor. En annan sak som jag tycker känns bättre är att vid gaspådrag så svarar hojen på en gång jämfört med rettan.

Jodå jag vet att det e bara att skruva, har redan gjort det, men jag söker en snygg och praktisk lösning!

förresten så sa du inte vad du hade för bolt-on? kan rekomendera ett jardine rör...låter för jävla skönt! :tummenupp
 

Bifogat

  • nr1.jpg
    nr1.jpg
    131.4 KB · Visningar: 358

Gixxer Mike

Guest
jag har Jardin rör ha ha ha ha

jag kollade på en beggad 02:a som hade svarta små droppblinkers och litet aluminium bläck med småöron för att fästa blinkersna i...syntes inget från sidan eller nåt..såg ut som plåten satt typ limmad i vinkel sen blinkersna satt i regplåten..
men jag letar också efter nån snygg lösning...ska ju hämta hojen imorgon :=)
samma färg som du har ha ha ha
sen har jag beställt iridiumglas till kåpan och kn filter..på 02orna gjorde kn filtret typ 4-5 hk så det är faan ett måste nu hi hi hi
hur kändes bromsarna? det är ju en helt ny lösning som tydligen ska krossa 6 kolvsoken dom hade på 01-02..är dom så klockrena?
/Mike
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
R1 Mike.. du heter nu... 03G1K Mike :D

om du inte gillar det.. lol. säg till. Du ville heta nått annat hehe.

Schyst hoj iaf!! Skicka upp lite bilder senare!
 

Gixxer Mike

Guest
ja tack Sweedman...jag kan ta namnet gixxer mike om ingen har det redan hi hi hi hi
så vore det kanon hi hi hi
ska plåta lite imorgon när jag kommer hem med den OM jag kommer hem ha ha ha
men jag har inte hunnit styla den nåt ännu så det blir bara orginal pics men just min hoj på korten tills kåpglas osv har släppts till 03orna hi hi
 

Gixxer Mike

Guest
Xraptor vi köpte våra hojjar i samma butik misstänker jag ha ha ha
fick du ge för din?
/Mike
 

Gixxer Mike

Guest
Gud va du är gullig ha ha haha
sjyst jobbat kilen :=)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top