Så här blandas en perfekt groggq

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bara i med ett sugrör mot botten och börja suga. Avslutas med lite cola på toppen, men förslagsvis blandar man en ny på colan som är kvar :D

OBS: Givetvis är det ROM och inget annat i groggen.

PS: ja, jag har tråkigt och dricker grogg i väntan på att tjejen ska komma hem från jobbet och berömma mig för den fantastiska kycklinggrytan jag har gjort med tillhörande örtmarinerad klyftpotatis (hemmagjord så klart)...

Bifogat

• perfektgrogg.jpg
    perfektgrogg.jpg
    137 KB · Visningar: 366

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dee_cati skrev:
2554385 Bara i med ett sugrör mot botten och börja suga. Avslutas med lite cola på toppen, men förslagsvis blandar man en ny på colan som är kvar :D

Tycker det ser ut som både cola och citron i den där. Är det inte meningen att ingredianserna ska blandas? Det där ser inge vidare gott ut.:va
Förresten har du glömt isen (?)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Dee_cati skrev:
2554385 Bara i med ett sugrör mot botten och börja suga. Avslutas med lite cola på toppen, men förslagsvis blandar man en ny på colan som är kvar :D
PS: ja, jag har tråkigt och dricker grogg i väntan på att tjejen ska komma hem från jobbet och berömma mig för den fantastiska kycklinggrytan jag har gjort med tillhörande örtmarinerad klyftpotatis (hemmagjord så klart)...

Såg snitsigt ut! Har du/ni måhända varit i Tyskland eller nåt? Tänkte på allt som står bakom groggen.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
haha lite små alkis? eller har du rånat systembolget? du verkar ju ha minst halva vid elementet:tuttar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Starstriker skrev:
2554743 Tycker det ser ut som både cola och citron i den där. Är det inte meningen att ingredianserna ska blandas? Det där ser inge vidare gott ut.:va
Förresten har du glömt isen (?)

Först en isbit, sedan en 6:a Captain Morgan ljus, en limeskiva som stoppar upp all cola att förstöra det goda och sedan toppa med BURK-cola. Riktig Coca-cola dessutom, allt annat förstör. Och bara burk.

Bikerbitch, jodå det blev nyligen en resa till das germans. Var tvungen att fylla på förrådet då jag ska ha inflyttningsfest den 4:a november och jag har ingen aning om hur många som kommer. Jag har ungefär 5-6 kompisar men ändå är väl ca 35 pers bjudna hittills :näsblod

lasse kongo, alkis kommer jag nog aldrig bli. Men en grogg eller två lite då och då är aldrig fel. Idag blev det litegrann för att belöna mig själv med att ha utfört ca 10 timmars jobb i lägenheten på halva tiden :) Och sen lite tristess också av att vara hemma så tidigt som klockan 20 och sen laga mat till tjejen som kom hem vid 22, vi käkade runt halv elva....

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Captain Morgan är bra. Helst Spiced Gold. Rena godiset!

Dee_cati skrev:
2554815 Först en isbit, sedan en 6:a Captain Morgan ljus, en limeskiva som stoppar upp all cola att förstöra det goda och sedan toppa med BURK-cola. Riktig Coca-cola dessutom, allt annat förstör. Och bara burk.

Bikerbitch, jodå det blev nyligen en resa till das germans. Var tvungen att fylla på förrådet då jag ska ha inflyttningsfest den 4:a november och jag har ingen aning om hur många som kommer. Jag har ungefär 5-6 kompisar men ändå är väl ca 35 pers bjudna hittills :näsblod

lasse kongo, alkis kommer jag nog aldrig bli. Men en grogg eller två lite då och då är aldrig fel. Idag blev det litegrann för att belöna mig själv med att ha utfört ca 10 timmars jobb i lägenheten på halva tiden :) Och sen lite tristess också av att vara hemma så tidigt som klockan 20 och sen laga mat till tjejen som kom hem vid 22, vi käkade runt halv elva....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Starstriker skrev:
2555253 Captain Morgan är bra. Helst Spiced Gold. Rena godiset!

Givetvis spiced gold :yoparty Har 6 liter av den hemma men det känns som att det kommer vara slut innan jul :(

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Nej det perfekta groggen är kahlua amaretto och mineralvatten med mandarinsmak:tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
(eftersom Dee_cati ständigt tjatar på mig att jag ska ställa frågan så får jag la göra det)

snygg drink men... fick du nuppa sen då? :gnissla :tungan

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Själv är jag grymt tråkig och dricker knappt grogg... Om det blir så blir det Vaniljvodka och apelsinjuice :tummenupp

Räknas redbull vodka som grogg eller drink? Det funkar också iaf :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Werzion skrev:
2555816 (eftersom Dee_cati ständigt tjatar på mig att jag ska ställa frågan så får jag la göra det)

snygg drink men... fick du nuppa sen då? :gnissla :tungan

Jag får alltid nuppa men de senaste 2-3 dagarna har det varit lugnt på den fronten... Spriten är ett substitut för det hela :gnissla

C.Barrow, köp dig en Southern comfort som du sedan blandar med cola och ginger ale *30-30-40* Där har du riktigt god grogg som passar de flesta :yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jahopp, på det igen då. Andra CM-groggen avklarad, bara 5-6 kvar innan man sover lugnt i sängen. Ska över till grannen straxt för lite NHL2007-lirande, gäller att passa på när tjejen är på annan ort.
Nu är det dock bara jag och katten och 5 flyttkartonger som jag ska fylla med massa jävla glas :( FLYTTA ALDRIG, det suger :mad:

Edit/ vem har ändrat namnet på tråden för övrigt? Eller rättare sagt lagt till en bokstav :va

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Dee_cati skrev:
2558610C.Barrow, köp dig en Southern comfort som du sedan blandar med cola och ginger ale *30-30-40* Där har du riktigt god grogg som passar de flesta :yoparty

Smakar det bra eller? Har en Southern Comfort som jag inte vet vad jag ska blanda med.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Empa skrev:
2559774 Smakar det bra eller? Har en Southern Comfort som jag inte vet vad jag ska blanda med.

Ruskigt gott, men se till att allt är kallt och att det är burk-cola.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Givetvis går det att dricka rent, isåfall on the rocks om du frågar mig. Men om man som jag vill dricka sig lite mer berusad på det hela så är det alldeles för sliskigt med bara rent.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras