Så här ska en pokerturnering avgöras

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
RacerX skrev:
okej, måste fråga fast jag kommer se ut som en idiot...

men skulle inte han haft en dam istället för att få det riktigt snyggt...? Nu blir det väl "bara" färg...eller är det något annat också...?



Spelar bara poker med riktigt fulla flickor om kläder... o då fuskar jag
:tuttar :D

:D Spelet dom spelar på bilden är Texas holdem om du nu inte visste det? Vilket innebär att med alla de 5 korten som ligger på bordet får du med dina 2 kort försöka bilda den bästa handen med då tot. 5kort självfallet. När han nu hade en dam ger utfallet Royal straight flush... vilket är den bästa handen som finns.. yep... :fyllisar
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
RacerX skrev:
okej, måste fråga fast jag kommer se ut som en idiot...

men skulle inte han haft en dam istället för att få det riktigt snyggt...? Nu blir det väl "bara" färg...eller är det något annat också...?



Spelar bara poker med riktigt fulla flickor om kläder... o då fuskar jag
:tuttar :D
Jag hade ju ruterdamen. Floppade färg och RF-drag. RF på turn... Med Q ruter kan ingen hand i världen klå mig i den situationen.
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
AH! nu fattar jag!

*Sorry!* Men jag sa ju att jag skulle se ut som en idot, så det lyckades jag med iaf! :arsele
 

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Fin avslutning ! o grattis till vinsten !
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
rozen skrev:
:D Spelet dom spelar på bilden är Texas holdem om du nu inte visste det? Vilket innebär att med alla de 5 korten som ligger på bordet får du med dina 2 kort försöka bilda den bästa handen med då tot. 5kort självfallet. När han nu hade en dam ger utfallet Royal straight flush... vilket är den bästa handen som finns.. yep... :fyllisar
Fast i hjärter. :tummenupp
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
ktmjacke skrev:
Fast i hjärter. :tummenupp

Hehe ja jo fast i hold'em så är det ju ingen poängskillnad mellan färgerna.... Sen går det inte att få Royal i tex spader och hjärter samtidigt så det spelar inte så stor roll! Eller hur? :tummenupp

Men tack för rättelsen... :fyllisar
(jag gillar hjärtan bättre en de där svarta spadertecknet mm så det så!)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
rozen skrev:
Hehe ja jo fast i hold'em så är det ju ingen poängskillnad mellan färgerna.... Sen går det inte att få Royal i tex spader och hjärter samtidigt så det spelar inte så stor roll! Eller hur? :tummenupp

Men tack för rättelsen... :fyllisar
(jag gillar hjärtan bättre en de där svarta spadertecknet mm så det så!)
Inte menat som nån rättelse,mer som ett försök att briljera o boosta mig själv till en helt ointaglig position i de översta skikten av homo sapiens outtalade rangskala. :D

Lyckades fett bra oxå tycker jag själv,fi faaaan va gött. :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
ktmjacke skrev:
Inte menat som nån rättelse,mer som ett försök att briljera o boosta mig själv till en helt ointaglig position i de översta skikten av homo sapiens outtalade rangskala. :D

Lyckades fett bra oxå tycker jag själv,fi faaaan va gött. :tummenupp

Det händer inte ofta men ibland framstår du som det geni du egentligen är! Här på sporthoj då :rolleyes:
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
ktmjacke skrev:
Fast i hjärter. :tummenupp

Oavsett svit är det en royal, dock är hjärter den högsta sviten/färgen i skandinavien och kallas då ofta för royal imperial straight flush.

I staterna är spader den högsta sviten.
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Grattis till vinsten med en sjukt snygg avslutning på turneringen.

En sak bara, freerolls är inte speciellt bra träning inför större, läs dyrare, turneringar. Däremot kan man praktisera "fri aggressivitet". Vilket kan vara bra och vid finalbordet är heads-up likvärdig de flesta andra HU man träffar på. Men vinner du så mycket som du gör kan det vara läge att sätta in och köra turneringar med lite dyrare buy-in.

Personligen spelar jag ofta freerolls men bara av den enkla anledningen att det är kul och skotta lite.

Annars är det relativt stor omställning att gå från turneringar med $50-$200 buy-in till freerolls med en massa klonkande fiskar. Fortsatt god lycka iaf!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top