Så har farbror blå snott mörkortet!

sandstream

Guest
Jesper Cronelid skrev:
2212276 Det va liksom inte det som hänt.. Utan snubben i fråga hade kört lite för fort.
Jag är alldeles övertygad om att 99% av folket här inne kör för fort för jämnan, och det är ingen sammhällsfara ifall man kör den månaden/månaderna utan giltigt körkort. Det som är är att man riskerar att få hårdare straff. Men det är ju upp till han/hon som tar risken... Inte oss
Kunskapen sitter ju inte i kortet som någon sa
Däremot om nån lirare kör onykter är en annan sak
Att man kör lika bra dagen efter man blivit av med körkortet är ju helt uppenbart och behöver knappast diskuteras.
Däremot så har man ju blivit av med körkortet för att man inte anses vara lämplig som förare och behöver en tankeställare plus lite böter.

Som jag tolkar den här tråden verkar de flesta tycka att det är okej att fortsätta köra bil om man blivit av med körkortet och då borde det inte spela någon roll hur man blivit av med det.
Fortkörning eller rattfylla sak samma, eller?

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
sandstream skrev:
2213573Som jag tolkar den här tråden verkar de flesta tycka att det är okej att fortsätta köra bil om man blivit av med körkortet och då borde det inte spela någon roll hur man blivit av med det.
Fortkörning eller rattfylla sak samma, eller?

I princip, ja, förutsatt att rattfyllot håller sig nykter. En vanlig Svensson som gör vardagen lite smidigare genom att fortsätta köra utan kort när så krävs ser inte jag som något hot, oavsett om han inte haft vett nog att ta cykeln ner till kiosken på midsommardagen eller om han luffat motorväg i 142 km/h.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024