Så har jag kört fast i DOOM 2 igen. (Bild 100k)

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Level 28 The spirit of the world.

Vill in i dörren framför mig samt "in" i den tjocka pelaren till vänster.

Bifogat

• the spirit world level 28.jpg
    the spirit world level 28.jpg
    106.6 KB · Visningar: 232

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Det var ju inte lite längesen man hade de där banorna i huvudet. Hade du frågat mig för 5 år sedan hade jag kunnat hjälpa dig.

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
oj har du inte klarat det ännu ? ;) skjut in i väggarna runt dig som ser ut som sönderriven hud så skall dörren öppna sig, grymt bra bana förövrigt.

edit:fel det var pentagramet och den andra lustiga symbolen som man skall skjuta på. varför vill du in i pelaren ? den minns jag inget "hemligt" med.

Last edited:

Clansman

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hojlös för tillfället
Fantastiskt att det fortfarande finns legender som avnjuter detta mästerverk, bästa spelet någonsin imo.

/ Demonlord.

petter

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
klart man spelar doom2, med legacy så blev det lika fränt som det var första gången man såg det för nästan 10 år sedan och nu väntar jag bara på att dom fixxar 3d-modeller istället för spritearna också så kan man spela det i 10 år till.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
petter skrev:
oj har du inte klarat det ännu ? ;) skjut in i väggarna runt dig som ser ut som sönderriven hud så skall dörren öppna sig, grymt bra bana förövrigt.

edit:fel det var pentagramet och den andra lustiga symbolen som man skall skjuta på. varför vill du in i pelaren ? den minns jag inget "hemligt" med.

Har haft 6 veckors semester juh,,,. :) Illa att jag missade det. Jag tyckte jag sköt och tryckte överallt, men tydligen inte.

Tack!

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad gör man på sista? Jag har nåt svagt minne att man ska stå på pelaren och skjuta in i huvudet på väggen, men jag har skjutit all ammo jag har och inte hände det nåt för det.

petter

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
du skall åka upp och ned på pelaren och skjuta in i pannan på ge ten med rocket launcher'n, kör du med legacy så skall detta gå väldigt lätt eftersom du har freelook.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
petter skrev:
du skall åka upp och ned på pelaren och skjuta in i pannan på ge ten med rocket launcher'n, kör du med legacy så skall detta gå väldigt lätt eftersom du har freelook.

legacy? Freelook? Ska man skjuta in i hålet i pannan och därmed precis innan pelaren når toppen eller kan man stå längst upp och bara mata på? Det senare har jag gjort utan resultat.

petter

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
legacy - på bilderna du visat så ser det ut som det är en mod till doom som fixxar till 3D-stöd och sådant , i legacy som är den som jag tror är den vanligaste av dom moddarna så kan man bla. titta runt med hjälp av musen -freelook.

kör du med orginaldoom så är du tvungen att skjuta strax innan du kommer till toppen och det är mycket klurigare , med freelook så är det bara att sikta.

när du klarat den så kan du också testa bana 31 o 32 genom att skriva idclev31 eller idclev32, så får du ännu mer doom.

1-800-DOOMHELP :D

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag startar DOOM i nåt anant program som jag tror heter dooms day eller nåt sånt. Det ligger nåt mera skjuta döda spel där (Hexen?). När jag står på toppen av pelaren så träffar jag inte i hålet där paketen kommer ut. Ska man tröffa hålet eller bara pannan?

Självklart ska jag testa de andra banorna. Tack för tipset. Sen skulle jag vilja ha in Ailen Doom för det vet jag att vi spelade 24 timmar om dygnet på korridoren då det begav sig. :)

Du kan inte skaffa ett 020 nummer istället? :)

/1-800-LÖVE D)

petter

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
japp det är in i hålet , om du vill så kan du knalla in i huvudet genom att köra noclipkoden för att se en av dom som gjorde spelet, han säger också det som sägs i början av den banan kommer dock inte ihåg var det var. om du glömt koden så är den idclip och sedan samma sak igen om du vill bli vanlig igen.

ringer telia om nummret nu ;)

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hur många träffar krävs det?

petter

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
jag har för mig att det är ungefär 5 stycken med rocket launcher'n. hur är doomsday eller vad den heter då ? jämfört med legacy ? man blir nyfiken.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...