Så har man gått och blivit med kawa

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Efter att ha gått och suktat efter en ZXR i över ett år har jag äntligen fått tag i en.
Det är en -91:a som gått 5000 mil. Alla kåpor är omlackerade efter en vurpa.

1.jpg

2.jpg

3.jpg


Snyggaste hojen med snyggaste färgen :yoparty
SZR:en var det grymmaste jag kört innan så det känns som den går som ett skott :jisses

Försäkringen är gratis (6000:- halv/helår, :Bugar TH) och jag är allmänt nöjd :hihi
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Slangar

Gillar slangarna från tanken på den där modellen. Ser coolt ut !
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Starstriker skrev:
Gillar slangarna från tanken på den där modellen. Ser coolt ut !

Me to, gota love'em :kär


carsam skrev:
Bra val, jag har också skaffat mej en sån denhär säsongen...

Härligt :tummenupp

Då måste jag fråga...är din också lite klonkig i växellådan? Har ju inte kört så många hojar, men jag upplever denna som mycket svårväxlad.
 

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Trbg
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
Dez skrev:
Då måste jag fråga...är din också lite klonkig i växellådan? Har ju inte kört så många hojar, men jag upplever denna som mycket svårväxlad.

I stort sett alla Kawa e klonkiga i lådan, tror det var var -98 och framåt som dom blev bättre ! Fin hoj du fått tag på ....
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ska du köpa nya originaldekaler kommer det gå på ett par tusenlappar. 7 dekaler saknar den ser jag.
Synd att där inte va nårra :(

Fy satan vad jag saknar min..... den måste rulla i år annars dör jag.

Konstigt att där inte ens är nåt slipon på en så gammal hoj. Vad gör folk med sina hojar?
Krockad?
kollat så ingenting är snett?
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Min kompis suktar efter en likadan!! Törs man fråga hur mycket den kostade? Behöver inte speca exakt. Måste försöka övertyga min snåla kompis att dom inte är gratis!! Körde för övrigt min Retta för första gången...... Herrejävlar!!!!! Hade sporthoj när jag bodde i L.A. -90 och man kan ju säga att utvecklingen gått framåt.... Har fortfarande kvar adrenalinrushen.. Jippiiiii!!!!

Puh..
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Försäkringen är gratis (6000:- halv/helår, :Bugar TH) och jag är allmänt nöjd :hihi[/QUOTE]


OM du ringer susab får du reda på att du har blivit rånad av TH.Det är nästan gratis att försäkra 91 neråt på susab, så slå en signal till du :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
de är gratis - säg det till din kompis.

Helförsäkring under 10.000kr....
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Säger bara en sak:

Snygg hoj! :tummenupp
Slangarna och den lilla vingen är ju bara för grymma :banana
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Daniel-L skrev:
OM du ringer susab får du reda på att du har blivit rånad av TH.Det är nästan gratis att försäkra 91 neråt på susab, så slå en signal till du :tummenupp

Vad säker du låter :confused:

Har för mej att halvförsäkringen gick på runt 12'/år. Helförsäkringen ligger iaf på 26 841:-...och då måste man teckna en svindyr hemförsäkring också :5sure
 
Last edited:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Snake skrev:
Min kompis suktar efter en likadan!! Törs man fråga hur mycket den kostade? Behöver inte speca exakt. Måste försöka övertyga min snåla kompis att dom inte är gratis!! Körde för övrigt min Retta för första gången...... Herrejävlar!!!!! Hade sporthoj när jag bodde i L.A. -90 och man kan ju säga att utvecklingen gått framåt.... Har fortfarande kvar adrenalinrushen.. Jippiiiii!!!!
Puh..

Har gett ung 30':- för den, men då fick jag helt nya däck balanserade och monterade.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Mavve skrev:
Ska du köpa nya originaldekaler kommer det gå på ett par tusenlappar. 7 dekaler saknar den ser jag.
Synd att där inte va nårra :(

Fy satan vad jag saknar min..... den måste rulla i år annars dör jag.

Konstigt att där inte ens är nåt slipon på en så gammal hoj. Vad gör folk med sina hojar?
Krockad?
kollat så ingenting är snett?

Vilka mer än 2*Kawa på sidan och 2*ZXR på röven?

Den är inte krockad, bara lagd. Eftersom föregående ägare kört över 300mil på den antar jag att den är ok. Är själv snart uppe i 100 och har inte märkt något.


När man ändå har lite kawa folk på tråden: Hojen knacka/tickar metalliskt när den är kall (typ 3 min) men sen är den helt tyst. Kan detta vara något allvarligt?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dez skrev:
1. Vilka mer än 2*Kawa på sidan och 2*ZXR på röven?

2. När man ändå har lite kawa folk på tråden: Hojen knacka/tickar metalliskt när den är kall (typ 3 min) men sen är den helt tyst. Kan detta vara något allvarligt?

1. 2 blåa på toppkåpan och en stor svart strax under glaset oxå på toppkåpan. Rätt ful utan de dekalerna....

2. Välkommen i kawaklubben www.ninjaclubsweden.com ;)
 

Marsipulami

Guest
Mavve skrev:
Ska du köpa nya originaldekaler kommer det gå på ett par tusenlappar. 7 dekaler saknar den ser jag.
Synd att där inte va nårra :(

Fy satan vad jag saknar min..... den måste rulla i år annars dör jag.

Konstigt att där inte ens är nåt slipon på en så gammal hoj. Vad gör folk med sina hojar?
Krockad?
kollat så ingenting är snett?

Kommer du ihåg snett? Den där 750 jag skulle köpa då vi åkte upp till Mantorp... Där var ramen helt sne... Jävla pucko det där :kocko
 

galning

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
påarp
Hoj
ktm
Marsipulami skrev:
Kommer du ihåg snett? Den där 750 jag skulle köpa då vi åkte upp till Mantorp... Där var ramen helt sne... Jävla pucko det där :kocko

det är precis det jag menar. INgen verkar bry sig om sin hoj :va

Honom borde vi verkligen slått i skallen. Synd att vi inte kände varann bättre då :rofl :rofl

skål :fyllisar

//Mavve @ galnings konto
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top