Så har man gått och blivit med kawa

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Knackande Kawa

Dez skrev:
Vilka mer än 2*Kawa på sidan och 2*ZXR på röven?

Den är inte krockad, bara lagd. Eftersom föregående ägare kört över 300mil på den antar jag att den är ok. Är själv snart uppe i 100 och har inte märkt något.


När man ändå har lite kawa folk på tråden: Hojen knacka/tickar metalliskt när den är kall (typ 3 min) men sen är den helt tyst. Kan detta vara något allvarligt?

Hade en GPZ 750R en gång, tickade som tokig tills den blev varm. Förmodligen ett 80-talsfenomen som överlevt på en del 90-talshojar.
 

andersson_zxr

Guest
wiiee har också införskaffat en,, nyrenoverad. dock inte i funktion men det kommer :4skrika :7peta :banana
 

andersson_zxr

Guest
hur förhåller sig zxr till thundercaten 600 orginal? typ 96a elle nått
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
andersson_zxr skrev:
hur förhåller sig zxr till thundercaten 600 orginal? typ 96a elle nått

Effektmässigt?

ZXR -91-92 är strypt till 100hk vilket får till följd att den har ett mycket bra mellanregister, på topp lär nog thundercaten dra ifrån.

Har du en kompis med thundercat som du vill dra ifrån eller? :tungan
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Dez skrev:
Då måste jag fråga...är din också lite klonkig i växellådan? Har ju inte kört så många hojar, men jag upplever denna som mycket svårväxlad.

Min gamla 92 var inte klonkig i lådan. Tyckte den funkade riktigt bra. (tills jag tog död på 2:ans växel)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Dez skrev:
Effektmässigt?

ZXR -91-92 är strypt till 100hk vilket får till följd att den har ett mycket bra mellanregister, på topp lär nog thundercaten dra ifrån.

Har du en kompis med thundercat som du vill dra ifrån eller? :tungan

Strypt och strypt... riktigt så är det inte. Det finns ju ingen strypning du kan ta bort för att öka effekten. Däremot är den ju gjord för att ha prick 100 kusar.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Rigge skrev:
Min gamla 92 var inte klonkig i lådan. Tyckte den funkade riktigt bra. (tills jag tog död på 2:ans växel)

Jo, det har blivit bättre nu när jag vant mej vid den...har också märkt att det blir ännu bättre om jag inte kopplar alls (uppväxling då). Dock får jag ofta ett riktigt *kadonk* när jag lägger i ettan (från neutralläge....och ja, då kopplar jag )

Rigge skrev:
Strypt och strypt... riktigt så är det inte. Det finns ju ingen strypning du kan ta bort för att öka effekten. Däremot är den ju gjord för att ha prick 100 kusar.

Allt som minskar effekten är strypning :hihi
Nä, men visst, det är ju som du säger. Vad jag ville ha fram är iaf att den har starkt mellanregister.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Dez skrev:
Jo, det har blivit bättre nu när jag vant mej vid den...har också märkt att det blir ännu bättre om jag inte kopplar alls (uppväxling då). Dock får jag ofta ett riktigt *kadonk* när jag lägger i ettan (från neutralläge....och ja, då kopplar jag )

1:an smällen får du nog leva med... men ett oljebyte kanske? Kopplar den ur helt? Men koppla när du växlar, jag tycker synd om din hoj :sjuk
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Rigge skrev:
1:an smällen får du nog leva med... men ett oljebyte kanske? Kopplar den ur helt? Men koppla när du växlar, jag tycker synd om din hoj :sjuk

Oljan är precis bytt...den kopplar ur, så bra att jag tom slipper hålla in handtaget ibland (slirar uppåt 8-10' varv).
Visst kommer jag fortsätta koppla, tycker bara det var intressant att växlarna går i så fruktansvärt fint utan koppling, dock handlar detta om låga varv just nu eftersom kopplingen slirar.
 

HanneZ

Guest
Lustigt fenomen de där med att det är lättare att växla utan koppling. På min enduro när jag kommit i hög fart(över 100) på 6:an o sen bara kopplar o låter den rulla till ca 30 så är det jätte svårt att växla ned, men om man släpper ut kopplingen halvvägs(utan att vara i närheten av dragläget) så går de omedelbart att växla!

Klonkadet på 1:an har jag på min gammel gixxer me, hade det även på en tidigare motor av samma typ så så ska de nog va :)

/ Hannes
 

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Höör
Hoj
RSV 1000 -01
Om du har plöjt ner 40 000+ i hojjen så kanske det känns som ett bra alternativ..
Dessutom, det känns inte så omotiverat med 740 kr/mån för att kunna lämna in den och få nya kåpor/allt annat som kan skita sig, om det skulle behövas.. Även kåpor till en gammal hoj kostar pengar, och bara för att den är lite äldre så innebär det inte att man vill ha en rishög ?

//J
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top