Så jävla förbannad!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Sånt här blir man så sjukt förbannad av!

Nyss hemkommen från en tur med mc:n.. Var den trevlig då..? Neej..
Kommer i en skarp kurva, skymd från båda hållen.. Ligger långt ut till höger.. Men vad möter jag? Jo, en bil, på MIN sida av vägen... jag hade ingen annan stans att ta vägen, förutom genom diket och ut på åkern.. Så jag studsade ju ut där. Kom inte så fort, 60 ungefär, men det är illa nog för att studsa ut på en lerig åker och genom ett dike först...
Trillade inte, men fick inte ut hojen på vägen heller, pga diket.. Fick hjälp av en snäll man med en rörservice-bil...
Vad gjorde bilisten då, kan man ju undra?
Jo, han stack!!! Bara körde därifrån... Blir så sjukt förbannad!
Nu gick det ju bra denna gången, men det kan väl inte han veta..???

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Sjukt.... Det är det enda jag kan tänka på... Sjukt. Det börjar kanske bli dags för alla att skicka in "sporthojs-vår-insädaren" till alla tidningar i landet...

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Swish skrev:
2053786 Sånt här blir man så sjukt förbannad av!

Kommer i en skarp kurva, skymd från båda hållen.. Ligger långt ut till höger.. Men vad möter jag? Jo, en bil, på MIN sida av vägen... jag hade ingen annan stans att ta vägen, förutom genom diket och ut på åkern.. Så jag studsade ju ut där. Kom inte så fort, 60 ungefär, men det är illa nog för att studsa ut på en lerig åker och genom ett dike först...
Trillade inte, men fick inte ut hojen på vägen heller, pga diket.. Fick hjälp av en snäll man med en rörservice-bil...

Fyfan... vilket as...

Tur att ni två klarade er bra iaf... är ju det viktigaste trots allt.
Ta det nu lugnt, så du kan hänga med den 22... ha de

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hyfsad adrenalinkick?

Vad det någon med färskt B-körkort som var ute och lekte Schumacer?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inga skador på varken mej eller hoj, bara lera...
Den i bilen kom i max 20 km/h, på min sida, i en sväng. En riktig stoppkloss, med andra ord! Ah, är fortfarande helt förbannad!

crazybiker

ska ta kort i år
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Har köpt en suzuki 400 att öva på
Fan va trist! Jag ska ta mitt kort i år och känner redan en viss rädsla inför andra bilister. Antar man måste hålla huvudet högt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
crazybiker skrev:
2053826 Fan va trist! Jag ska ta mitt kort i år och känner redan en viss rädsla inför andra bilister. Antar man måste hålla huvudet högt.

Jo, folk tänker att en hoj är smalare än en bil, så tror de att man får plats på en decimeter.. Lite bredare är ju även den smalaste hoj... :3freak

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Swish skrev:

vad möter jag? Jo, en bil, på MIN sida av vägen... jag hade ingen annan stans att ta vägen, förutom genom diket och ut på åkern.. Så jag studsade ju ut där. Kom inte så fort, 60 ungefär, men det är illa nog för att studsa ut på en lerig

Det viktigaste var ju att det gick bra med dig, men den där bilisten skulle man ju vilja plocka med till en mörk gränd och lära en läxa.
Du hade ingen möjlighet att se reg.nr. eller bilmodell/färg?

Jag är inte tillräckligt insatt i lagar och regler för att avgöra om bilisten gjort sig skyldig till smitning (eftersom ingenting hände), men rent spontant känns det som att det är smitningsolycka. Det måste väl vara en skyldighet att stanna och kontrollera hur det gick? Fast det kan ju varit någon som var ute på olovlig körning (tänk: lånat pappas bil) och inte ville åka dit. Vilket givetvis inte är någon ursäkt, men däremot en möjlig förklaring till beteendet.

crazybiker

ska ta kort i år
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Swish skrev:
2053841 Jo, folk tänker att en hoj är smalare än en bil, så tror de att man får plats på en decimeter.. Lite bredare är ju även den smalaste hoj... :3freak

Fast det låter skoj att du iaf har varit ute och åkt i år....trots den "lilla" olyckan.

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
BMW R 1250R -21
Swish skrev:

Fy fan tur det gick bra....
Då blir det till att tvätta hojen nu :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
mesh skrev:
2053846 Det viktigaste var ju att det gick bra med dig, men den där bilisten skulle man ju vilja plocka med till en mörk gränd och lära en läxa.
Du hade ingen möjlighet att se reg.nr. eller bilmodell/färg?

Jag är inte tillräckligt insatt i lagar och regler för att avgöra om bilisten gjort sig skyldig till smitning (eftersom ingenting hände), men rent spontant känns det som att det är smitningsolycka. Det måste väl vara en skyldighet att stanna och kontrollera hur det gick? Fast det kan ju varit någon som var ute på olovlig körning (tänk: lånat pappas bil) och inte ville åka dit. Vilket givetvis inte är någon ursäkt, men däremot en möjlig förklaring till beteendet.

Jo, det är klart att det är det viktigaste, menmanblir ju sur ändå..
Vet inte heller riktigt om det räknas som smitning eller ej, men man tycker ju det...
Hann bara se att det var en liten bil (typ nissan micra eller liknande) i spygrön färg.. :S Hann inte få nått regnr...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Så du har kraschat 2 hojar innan säsongen ens har börjat och du kör utan kort?

Visst det kanske var billistens fel i det här fallet men det låter ändå ganska dåligt tycker ja!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Slappa skrev:
2053855 Så du har kraschat 2 hojar innan säsongen ens har börjat och du kör utan kort?

Visst det kanske var billistens fel i det här fallet men det låter ändå ganska dåligt tycker ja!

Eh...? Har du fått den faktan från bakersta delen av skallen eller..?
Kraschat? 2 hojar? Eh? Tillåt mej skratta åt din fantasi..
Funderat på att jag kanske inte var själv? Finns något som kallas övningsköra?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Swish skrev:
2053866 Eh...? Har du fått den faktan från bakersta delen av skallen eller..?
Kraschat? 2 hojar? Eh? Tillåt mej skratta åt din fantasi..
Funderat på att jag kanske inte var själv? Finns något som kallas övningsköra?

Nej men av att ha läst dina tidigare inlägg kanske!

Du kanske ska byta hobby till nåt lugnare?

crazybiker

ska ta kort i år
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Det här påminner mig om när min pappa var ute och åkte i början på säsongen för 3 år sen. Pappa är en riktig sporthoj-åkare, han gillar att leka på vägarna (dock me viss respekt mot övrig trafik). Han gör en lite halv fräck omkörning. Tyvärr var mannen i bilen av sorten "hata hojåkare". Pappa börjar sakta ner farten inför ett rödljus, bilisten gör då en snabb omkörning (kanske me all rätt) MEN.....fanskapet tvärnitar framför pappa. Vad tror ni händer?! Jo, pappa kör rakt in i arslet på bilen och flyger över.Av någon lustig anledning hamnar han tack och liv på fötter framför bilen.Ingen skada skedd på pappa,men bilisten fick veta att han levde...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Slappa skrev:
2053875 Nej men av att ha läst dina tidigare inlägg kanske!

Du kanske ska byta hobby till nåt lugnare?

Jag har aldrig kraschat en hoj i hela mitt liv. Däremot blivit påbackad av en militär en gång, och trillat i en rondell där det låg tjära. Kom väldigt sakta båda ggr. Inga skador förutom smårepor heller. Så, säg mej var du har fått mina 2 kraschade hojar ifrån? Kanske bättre att vara tyst om man inte vet allt om situationen.

crazybiker skrev:
2053876 Det här påminner mig om när min pappa var ute och åkte i början på säsongen för 3 år sen. Pappa är en riktig sporthoj-åkare, han gillar att leka på vägarna (dock me viss respekt mot övrig trafik). Han gör en lite halv fräck omkörning. Tyvärr var mannen i bilen av sorten "hata hojåkare". Pappa börjar sakta ner farten inför ett rödljus, bilisten gör då en snabb omkörning (kanske me all rätt) MEN.....fanskapet tvärnitar framför pappa. Vad tror ni händer?! Jo, pappa kör rakt in i arslet på bilen och flyger över.Av någon lustig anledning hamnar han tack och liv på fötter framför bilen.Ingen skada skedd på pappa,men bilisten fick veta att han levde...

Ja, bilister är inga roliga typer... Såvida de inte kör hoj själv, då har de lite mer förståelse, men sådana som enbart kör bil har oftast mycket konstiga idéer och tankar om 2-hjuliga fordon.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Aj aj aj, då var det dig vi såg när vi var på väg hem från en grusblästrar-runda i häckeberga med omnejd. Jo, din hoj såg väldigt lerig ut. Eftersom du redan fått hjälp så stannade vi inte men jag kan nog tala för oss alla, vi kände med dig :(
Du stod utmed vägen nära klågerup, eller hur.

crazybiker

ska ta kort i år
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Swish skrev:
2053888 Jag har aldrig kraschat en hoj i hela mitt liv. Däremot blivit påbackad av en militär en gång, och trillat i en rondell där det låg tjära. Kom väldigt sakta båda ggr. Inga skador förutom smårepor heller. Så, säg mej var du har fått mina 2 kraschade hojar ifrån? Kanske bättre att vara tyst om man inte vet allt om situationen.

Ja, bilister är inga roliga typer... Såvida de inte kör hoj själv, då har de lite mer förståelse, men sådana som enbart kör bil har oftast mycket konstiga idéer och tankar om 2-hjuliga fordon.

Jo,jag har oxå fått den uppfattningen.Men dom som skrämmer mig mest är alla dessa pensionärer som tog bilkort innan bilen var uppfunnen och som sitter så långt fram mot ratten att de blir imma på rutan när dom andas.usch,läskigt!

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
klart det är smitning, och vaddå "Hände ju ingenting" som nån sa, han blev ju tvingad av vägen!!!

Gör en polisanmälan åtminstone!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...