Så jävla less

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Snacka med Anderbrink här på forumet, så har du helt plötsligt skohornat i en 1100r-motor med turbo... :rolleyes: :hihi Sleeper är coolt! :)

Annars kan du ju som sagt lära dig hojen till 100%, dom flesta kan inte utnyttja speciellt många procent av sina r-hojar på vanlig väg ändå. Grepp är lätt fixat = bra däck, optimerad väghållning är lite knivigare, men går att ordna, sen är det bara att träna, träna och träna! Sen kan du dra din polare på din favoritslingerväg! :D
 

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
Förstår inte, det är ju dödstråkigt att åka rakt fram.

Kan inte tänka mig att de drar dig på kurviga vägar om du lär dig svänga ordentligt.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
VWagge skrev:
I år blev det äntligen slag i saken och man sitter nu här med sin efterlängtade A-kort! Har tänkt att ta kortet i ganska många år men det har liksom inte blivit av. Men nu i år så gjorde jag som så att jag införskaffade mig en hoj och vipps så hade man kortet i handen

Problemet är nu att jag vill ha en annan hoj med lite mer klös i (har nu en GSX600F -97), man borde kanske ha köpt en lite sportigare hoj direkt... Men men det är lätt att vara efterklok.

Det enda man sitter och gör nu om dagarna är att man sitter o surfar på blocket.se och ser den ena hojen efter den andra som man hellre hade velat ha. :huvet

Fan jag är så jävla less... Man kör runt på sin lilla moped och det enda man vill är att skaffa en sportigare hoj. (Kan ju tillägga att polarna kör runt med sina zx9:eek:r och r6:eek:r.):galen

Inget fel på hojen i övrigt, den är faktiskt i ganska bra skick efter 3400mil, någon som vill köpa? :tungan

Vad har den, runt 80 hk? 210-220 kg tjänstevikt? Är väl inte helt fel som en förstahoj? Hade en TRX850 med ungefär samma prestanda som min 4:e hoj, (orkar inte beta igenom vilka ohyggliga tröskverk jag hade innan den... :gnissla ) TRXn räckte till mer än väl under dom fyra år jag körde den, åtminstone för mig, som inte gillar att tokgasa på rakor, utan istället gillar relativt hög kurvhastiget, och där hänger det mer på teknik och stänga av hjärnan än hk! Men till sist blev TRXn för trött, framförallt chassimässigt, blev då en VTR Firestorm med helt hysteriska 110 hk :dummer

Som någon skrev, släng på så bra däck du kan, träna sedan upp din kurvteknik, så ska du se att det går undan mer än du egentligen vill.... Överlev den här säsongen, sälj kanske sedan, och köp något piggare, kanske en twin, så slipper du garanterat varva... :D

Däremot måste jag erkänna att en R6 eller ZX9 är bra mycket snyggare/coolare än en GSX600F eller en Firerstorm, men det är en helt annan sak... :)

Föresten, GRATTIS till att du fixade körkortet!

/B
 

Majoren

Torpedmatros
Gick med
1 Dec 2004
Ort
fgdfg
Hoj
VFR800A 2005
VWagge skrev:
Hehe, var ju bara tvungen att grina lite. Men det är fan inte kul att alltid se bakljus :tungan.


Det här med att du ser bakljus jämnt kan inte ha och göra med att dina polare kört längre och därför är snabbare/bättre på att köra :va
Två någorlunda jämna piloter kan ligga väldigt jämnt på kurvig väg även om det skiljer mycket i effekt på hojjarna. KW är inte allt!

Edit: När jag precis köpt min hoj och hade ganska färskt körkort hängde min polare av mig med sin dåvarande Honda VF750 Custom på kurvig väg. Nu 3000 mil senare är vi ungefär jämnsnabba (han har likadan hoj som mig).
 
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Det är ganska otroligt vad en uppsättning beggade Rennsport/Supercorsa gör för körkänslan. Då kan man nog slå på fullt ut ur böjarna med en 600f.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det är ganska otroligt vad en uppsättning beggade Rennsport/Supercorsa gör för körkänslan. Då kan man nog slå på fullt ut ur böjarna med en 600f.

MEN...är det inte en lite ovanligare däcksdimension bakpå tex GSX600F, typ ganska hög profil, inte "gamla vanliga" 180/55 -17 ? Lite skumt, eftersom det fram är vanliga "rääserhojs-dimensioner" a 120/70 -17 ?

EDIT/ Är 150/70 -17 bak, skulle vilja rekommendera tex Michelin Mcadam bak, och kanske ett lite mjukare framdäck. Blir nog finfin! /SLUT edit

/B
 
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Men, var sån då, glädjedödare. Ähh, det finns i 150-dimension med om det är så. Profilen får man väl labba med.
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
OLJEKYLD GSXR skrev:
Men, var sån då, glädjedödare. Ähh, det finns i 150-dimension med om det är så. Profilen får man väl labba med.

Jupp, ser fram mot när du testar 120/90 fram på Gixxern... :D

/B
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
VWagge skrev:
I år blev det äntligen slag i saken och man sitter nu här med sin efterlängtade A-kort! Har tänkt att ta kortet i ganska många år men det har liksom inte blivit av. Men nu i år så gjorde jag som så att jag införskaffade mig en hoj och vipps så hade man kortet i handen

Problemet är nu att jag vill ha en annan hoj med lite mer klös i (har nu en GSX600F -97), man borde kanske ha köpt en lite sportigare hoj direkt... Men men det är lätt att vara efterklok.

Det enda man sitter och gör nu om dagarna är att man sitter o surfar på blocket.se och ser den ena hojen efter den andra som man hellre hade velat ha. :huvet

Fan jag är så jävla less... Man kör runt på sin lilla moped och det enda man vill är att skaffa en sportigare hoj. (Kan ju tillägga att polarna kör runt med sina zx9:eek:r och r6:eek:r.):galen

Inget fel på hojen i övrigt, den är faktiskt i ganska bra skick efter 3400mil, någon som vill köpa? :tungan

Jag håller med, vill också ha mera. Köpte en GPz750 och tycket det verkade lagom, men nu gör jag som du, kollar på blocket hela nättern efter R6 lr zx6r, men är nog nöjd för första sesongen med lite lagom touring och lite ax vid 7-8k. Kan ju va bra och leva nästa soliga sommar. /D
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
VWagge skrev:
.. Det handlar väl mer om att man ska ha möjlighet att kunna utnyttja sin egen kapacitet till fullo, nog för att jag kan det på min egen hoj men det är ju alltid roligt att ha en hoj med hög potential så att man verkligen känner att det är en själv som sätter gränserna.

:rolleyes: förmodligen kan du det

Hur många är det som kör efter andra och kör av vägen för att man inte "läser hela boken" framöver och/eller överskattar sin förmåga????????
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Glöd skrev:
Det är ju såååååååååååååååå synd om dig (inte)
Vill du höra någon klaga.. jag vet nån som har det värre.. nämligen jag..
Jag är nu sååå fattig att jag knappt har råd att fönstershoppa bågar..
Och då är det illa.. :gråta
Så njut av kortet och det du har att åka på.. Kunde varit värre.. Du kunde varit jag :7peta

/M


Hehe, lider med dig!
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Sen är det väll inte "rättvist" att jämföra en 600 mot en 900, fan det är väll ändå 300 cc som skiljer. Klart det är skillnad. :huvet
Jaja, sukta kan man alltid göra, sälj "skiten" och köp det du vill ha, svårare är det väll inte. :tungan
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Slappa skrev:
Kan bara hålla med, bättre o börja med en lugnare hoj och lära sig hantera den ordentligt först, min hoj har "bara" 48 hk och visst sticker polarna iväg på sina R1 osv osv men ska man köra bana så märks skillnaden betydligt mycket mindre.
Tänk på att alla kan gasa när vägen är rak :)

Kan man inte lära sig köra fort på en stark hoj menar du? 2 polare köpte första hojarna nu, R1 och R6, och inte fan har dom problem med att hänga med på kurviga vägar, inte för jag låg och tokpressade men ändå hyfsat tempo.

Jag började min karriär på en 40hp XR, den sålde jag efter 3 veckor eftersom den var så jääävla tråkig. Sen dess har jag inte ägt en hoj under 128hp.

Effekt ÄR kul, annars kan det nästan kvitta enligt mig. Men vad vet jag, jag är en renodlad pinsamt långsam poser. :3freak
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top