Så kan det gå,Någon som känner igen Hojen?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...gillar man inte vilka lagar o regler våra folkvalda politiker bestämt, så kanske man skulle engagera sig för att försöka påverka o ändra polisens befogenheter? Gnälla i ett forum om polisen hjälper dig inte mkt när du försöker smita o de prejar dig.

Att meja ner smitande motorcyklister är vad jag vet utanför de befogenheter som polisen fått av våra folkvalda.

Och att hylla polisen i ett forum gör ingen större nytta heller.

Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Håller med! E man me i leken får man leken tåla.

Givetvis verkar det jävligt hårt, men gillar man inte vilka lagar o regler våra folkvalda politiker bestämt, så kanske man skulle engagera sig för att försöka påverka o ändra polisens befogenheter? Gnälla i ett forum om polisen hjälper dig inte mkt när du försöker smita o de prejar dig.

suck......

Bifogat

• popcorn.gif
    popcorn.gif
    2.9 KB · Visningar: 440

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
20 minuter? :va Tar ju inte längre än 2-3 minuter att köra ifrån polisen!

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Att meja ner smitande motorcyklister är vad jag vet utanför de befogenheter som polisen fått av våra folkvalda.

Och att hylla polisen i ett forum gör ingen större nytta heller.

Suck, vet inte ens varför jag försöker egentligen. :va
Men - here it goes.

Polislagen
10 § En polisman får, i den mån andra medel är otillräckliga och det med hänsyn till omständigheterna är försvarligt, använda våld för att genomföra en tjänsteåtgärd, om
[..]
5. polismannen med laga stöd skall stoppa ett fordon eller annat transportmedel eller skall kontrollera ett fordon eller ett fordons last,
[..]

Så... du har fel.
Om nu någon, mot allt sunt förnuft, verkligen tvivlade...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Som vanligt när polisen prejar en motorcyklist så tystas det ner och de inblandade poliserna ljuger om att han körde omkull själv. Jag har läst många gånger i tidningar om personer som kört ihjäl sig efter att ha försökt fly med mc från snuten. Undrar hur många av de fallen som berodde på att polisen prejade motorcyklisten...

I detta fall verkar det som att den prejade motorcyklisten fick vad han förtjänade om han körde full på en stulen mc och dessutom var efterlyst. Dock brukar massmedia inte basera sina nyheter på fakta så det kan lika gärna ha varit Bertil 83 år som tog en lugn tur på sin moppe till bingon (eller vad nu gamla åker till).

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...och det med hänsyn till omständigheterna är försvarligt, använda våld...

Du sa det själv

Som vanligt när polisen prejar en motorcyklist så tystas det ner och de inblandade poliserna ljuger om att han körde omkull själv. Jag har läst många gånger i tidningar om personer som kört ihjäl sig efter att ha försökt fly med mc från snuten. Undrar hur många av de fallen som berodde på att polisen prejade motorcyklisten...

I detta fall verkar det som att den prejade motorcyklisten fick vad han förtjänade om han körde full på en stulen mc och dessutom var efterlyst. Dock brukar massmedia inte basera sina nyheter på fakta så det kan lika gärna ha varit Bertil 83 år som tog en lugn tur på sin moppe till bingon (eller vad nu gamla åker till).

Han var misstänk för fylla, och dom misstänkte att hojen var stulen! :va Trots att hojen inte var stöldanmäld? Eller vad? För om den nu varit anmäld stulen skulle dom nog uttryckligen sagt det.

Ja, han var efterlyst men för vad?

Precis som du själv säger ska man nog ta polisens ursäkter med en nypa salt i det här fallet. Dom har trots allt misshandlat en trafikant och drar nog i alla halmstrån dom kan nu för att försvara sig.

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Helt rätt agerande av polisen!

Mer av detta så kanske barnen som har GR som förebild inser hur polisen agerar och inte försöker leka stålmannen på plastraketen och köra ifrån polisen...

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Ska man köra ifrån snuTTen kanske man ska ta en extra titt på vad det är man sitter på, skiten ska ju gärna gå fortare än mormors rullator.
Om polisen gjorde rätt eller fel är skitsamma. Knarkar Kent åkte dit (hoppas att det var Knarkar Kent på en stulen moppe iaf).

SKÅL

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vem fan är ute och kör båge nu i det här skitvädret i onödan?

Antingen nånn som tar det lilla lugna för att han/hon vet att det kan va lite glatt underlag när det är kallt, eller nånn som jobbar med bud. Pålisen gjorde nog bedömningen att det inte var något av föregående. 1 - 0 till pålisen i min mening! :yoparty

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
690 smc -10
Och du har säker missat dessa ord i citatet.
"...och det med hänsyn till omständigheterna är försvarligt, använda våld..."

Och ingen här vet hur dom exakta omständigheterna var så det är meningslöst att spekulera.

Ni som försvarar MC föraren, tänk om polisen bara följt efter honom och han klippt eran 4åriga dotter på ett övergångställe längre fram? Inte lika kul då va? Tycker det är helt rätt att preja ner en sån stolle! Bättre han får ligga på sjukan som kört för fort och skitit i att stanna för snuten än att någon oskyldig blir skadad.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och ingen här vet hur dom exakta omständigheterna var så det är meningslöst att spekulera.

Ni som försvarar MC föraren, tänk om polisen bara följt efter honom och han klippt eran 4åriga dotter på ett övergångställe längre fram? Inte lika kul då va? Tycker det är helt rätt att preja ner en sån stolle! Bättre han får ligga på sjukan som kört för fort och skitit i att stanna för snuten än att någon oskyldig blir skadad.

Det är nog ingen i tråden som försvarat hojföraren.

Att man klandrar polisen betyder inte per automatik att man försvarar hojföraren.

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
HAHA är det inte helt underbart när trådar eskalerar redan efter 5 inlägg och det blir DAGIS VARNING! fan skit samma om någon är lite "harsh" i sina ord, klarar man inte av lite grövre humor och en gnutti ironi ska man nog stänga av datorn och läsa bibeln 10 gånger! O när man gjort de kan man ju läsa den bakofram eller upp och ned med :D BTW Chronic´s andra inlägg var ju ganska roligt xD

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det står i rubriken "vansinnesjakt på mc-förare" ...
Kan innebära att det stundtals gick över 50 km/h ...

Det där med "körde upp på trottoaren", "prejade ner i gräset", osv får jag inte ihop med tanke på hojens läge.
I en tidning kan man läsa ATT något har hänt, men förvänta dig aldrig att du får reda på VAD som har hänt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC