Så kan det gå om man åker i kortbyxor.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
En arbetskollega som åker glidare brände sig på handen så det fräste.

Han stog på en parkering och skulle göra något på cykeln och kom åt avgasröret.

Det stog en hel del folk bakom honom och tittade på.
En kärring frågade förskräkt när hon hörde fräset: GÖR DET INTE ONT??
Kollegan (som aldrig vill röja sin coola glidar look) : nä fan det här känns ingenting, det är lugnt.

Hastigt upp på hojen och iväg, sved som fan hela vägen hem med präktig blåsa som följd.
Fan vad vi garvade när han berättade detta.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den som vurpat en gång med skydd kör inte utan :fakta

Om man vurpad flertalet gånger då både med och utan skydd, i höga och låga farter och kommit fram av sina egna upplevelser till att det är de kraftiga stoppen som gör ondast och ej går att skydda sig mot då?
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
3dje gradens brännskada, ca 10 sec på avgasystemet, fastnar mellan stolpe och pipan när jag ska putta in hojen efter en eftermiddagskörning i 38 gradigt värme!!!

Mysigt att veckan efter köra dom 180 milen hem i tajt skinnställ!!!!

Ja och ett sådant brännmärke försvinner ju aldrig helt tyvärr, även om det det bleknar en del :näsblod
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Om man vurpad flertalet gånger då både med och utan skydd, i höga och låga farter och kommit fram av sina egna upplevelser till att det är de kraftiga stoppen som gör ondast och ej går att skydda sig mot då?

Då ska man naturligtvis köra hoj enbart iförd Speedo-badbrallor.

För det är ju så att om ett skydd inte skyddar vid PRECIS ALLA olyckor (t.ex. omkullkörning, avkörning, påkörning, attack av vilda skalbaggar och meteoritnedslag m.fl.) är det ju helt poänglöst att använda det överhuvudtaget.
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Om man vurpad flertalet gånger då både med och utan skydd, i höga och låga farter och kommit fram av sina egna upplevelser till att det är de kraftiga stoppen som gör ondast och ej går att skydda sig mot då?

Nej för att glida 40 m på asfalt iförd shorts å t-shirt är knappt värt att nämna i smärtsammanhang, inte heller eftervärkningarna av att ha skalat av 5 cm hud å kött.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Ouch, har också lyckats bränna mig precis sådär. Jag köpte nån slags "kylpasta" (nått vitt klet som stelnade), på apoteket har jag för mig. Funkade jävligt bra.
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Om man vurpad flertalet gånger då både med och utan skydd, i höga och låga farter och kommit fram av sina egna upplevelser till att det är de kraftiga stoppen som gör ondast och ej går att skydda sig mot då?

Då är det nog dags att sluta vurpa :tummenupp
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Nej för att glida 40 m på asfalt iförd shorts å t-shirt är knappt värt att nämna i smärtsammanhang, inte heller eftervärkningarna av att ha skalat av 5 cm hud å kött.
Jag får rysningar bara jag tänker på det. Kommer ihåg när jag cyklade omkull vid 10-15 års ålder, gjorde ont..
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Hmm, är det någon som grillar?!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top