Så lyckades jag ta mc-kortet!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Grattis! :)

Hade min uppkörning idag och jag vart kuggad p.g.a att jag inte kunde konbanan. Det var inte den som jag hade övat med på körskolan utan någon annan, och jag körde lite fel 2 ggr och vipps så var jag kuggad.:(

Nästa tid är om en månad eller nått sånnt.:mad:

kass skola som inte lärt dig alla varianterna, fast du gick kanske inte så många lektioner vad vet jag. fast fan... de skulle ändå ha gett dig chansen att känna på de olika

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Grattis! :)

Hade min uppkörning idag och jag vart kuggad p.g.a att jag inte kunde konbanan. Det var inte den som jag hade övat med på körskolan utan någon annan, och jag körde lite fel 2 ggr och vipps så var jag kuggad.:(

Nästa tid är om en månad eller nått sånnt.:mad:

hmm, får inte ni värma upp innan uppkörningen, köra igenom alla banorna+ 70 och 90-bromsningen innan provet?:va
När jag körde upp för A1 så fick vi värma upp på banorna en timma innan provet.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
3034553 hmm, får inte ni värma upp innan uppkörningen, köra igenom alla banorna+ 70 och 90-bromsningen innan provet?:va
När jag körde upp för A1 så fick vi värma upp på banorna en timma innan provet.
Ingen aning..
tror inte det..

Jag gjorde det iallafall, var ute på ett flygfält, var där redan på morgonen för att ställa släpet osv, passade på att köra runt och leka lite då..:)
Men när det väl var dags för uppkörningen, dvs, när tiden jag bokat kom, nämndes det binget om någon uppvärmning eller nått:)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Kom innan provet ska börja så är det klart att du får öva!

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
kass skola som inte lärt dig alla varianterna, fast du gick kanske inte så många lektioner vad vet jag. fast fan... de skulle ändå ha gett dig chansen att känna på de olika

Nejnej min körskola är bäst, och jag fick köra igenom 2 olika banor en gång och dom sa att det såg bra ut. För de gjorde de.:)
Men på uppkörningen är man nervös och sen hade jag bara övat på den ena jag fick lära mig och de var inte den som var på uppkörningen.

Och ja vi fick öva 1 timme före och då körde jag som en Gud lärarna.:)

fredde91

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Aprilia Mx 125cc suzuki ts125r suzuki RM 125cc och EPA TRAKTOR=)
jag fick köra 2 olika bromsbanor och 2 olika krypkörningsbanor på körskolan sen fick jag köra vägen som dom brukar köra på uppkörningen=)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ingen aning..
tror inte det..

Jag gjorde det iallafall, var ute på ett flygfält, var där redan på morgonen för att ställa släpet osv, passade på att köra runt och leka lite då..:)
Men när det väl var dags för uppkörningen, dvs, när tiden jag bokat kom, nämndes det binget om någon uppvärmning eller nått:)

Ok, men det är nog upp till körskolorna och privatisterna då om dem vill vara där en stund innan det givna klockslaget och repetera banorna, vilket då rekomonderas till dig Marzz nästa gång du kör upp:rolleyes:

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Hoj
Yamaha DT125X
Ska köra upp om två veckor och undrar, blir man kuggad direkt om tex jag ska följa skyltarna till göteborg och sedan missar avfarten och kör och vänder så man kommer rätt igen? Man borde ju inte bli det eftersom att man då klarade och inte gav upp. :va

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Ska köra upp om två veckor och undrar, blir man kuggad direkt om tex jag ska följa skyltarna till göteborg och sedan missar avfarten och kör och vänder så man kommer rätt igen? Man borde ju inte bli det eftersom att man då klarade och inte gav upp. :va

Nej sånnt blir man inte kuggad av bara du "rättar till felet" så är det lungt.:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024