Jag kom åkande på Bergshamraleden från Täby och la mig som vanligt i bussfilen eftersom det var kö på mottrafikanternas körbana. Drog upp hojen till 70-80 någonting för att passera de andra lite galant. Helt plötsligt kastar sig en ful liten vit pickup in i min fil utan att blinka, rakt framför mig.
Jag insåg på en nanosekund att det här kan gå riktigt illa om jag gör fel nu. Bromsar allt jag kan samtidigt som jag växlar ned för att få hejd på bettan och inte sätta mig som ett frimärke i pickisen. Det skriker om både bak- och framdäck men det är inte tillräckligt för att stanna bakom honom, så jag är tvungen att svänga ut i vägrenen för att inte krocka.
Hänger mig på tutan samtidigt som jag väntar in honom så jag kommer runt på andra sidan för att ge honom långfingret och möts av just detsamma! Idioten sitter alltså och pekar finger åt mig när det var han som närapå orsakade en riktigt allvarlig olycka
Jag kom mig inte för annat än att peka finger tillbaka och fräsa förbi i vredesmod. Såhär i efterhand inser jag att jag naturligtvis borde ha sparkat av hans backspegel, förslagsvis den på höger sida, eftersom han inte verkar använda den i alla fall.
Jävla idiot att bära sig åt. Stryk skulle han fan ha haft!!!