Så va man i Spanien igen...

Lillfetto

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Haninge
Hoj
Derbi
I helgen går Metrakit world festival i Valencia, ca.250 startande i två klasser. Robban lyckades prata till sig att låna en cykel för att få åka lite innan han nästa vecka ska få prova in till Moto gp academy. Kommer han in här så vill han flytta till Barcelona :( :) för att äta, andas och leva Roadracing http://www.dorna.com/eng/academy_home.html
försöker hålla dom som vill uppdaterade på www.gull-racing.com :tummenupp
// Anders
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Yeah!!! Håller tummarna för MotoGP academy, det vore STOOORT! :tummenupp
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Lillfetto skrev:
I helgen går Metrakit world festival i Valencia, ca.250 startande i två klasser. Robban lyckades prata till sig att låna en cykel för att få åka lite innan han nästa vecka ska få prova in till Moto gp academy. Kommer han in här så vill han flytta till Barcelona :( :) för att äta, andas och leva Roadracing http://www.dorna.com/eng/academy_home.html
försöker hålla dom som vill uppdaterade på www.gull-racing.com :tummenupp
// Anders


GO GO GULL! :) Kör hårt!

/Jörgen
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Men, men så fruktansvärt otrevligt det där lät då...menar ni att Robban håller på att sabba vårt svenska hårt inarbetade rykte som partande fyllesvin och sätta oss på RR-kartan istället? Ack ja, dagens ungdom...vad månde det bliva? En ny Rossi kanske :tummenupp
 

Lillfetto

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Haninge
Hoj
Derbi
Rapport.

Lördagen började bra med att jag (Pappa) var kraftigt magsjuk och fick sitta med en plastpåse på ratten 25 mil upp till Valencia :( Väl där fick Robban klara sig själv medans jag låg i bilen och tyckte synd om mig själv. En helt ny cykel fick han låna som dessvärre nöp på första träningen in i böj efter bakrakan, det slutade i en highsider och ond fot/ben. Cykeln blev lagom repad till tidsträningen som slutade med en 7:e startpostion. Söndagen på warm up så var det kallt och ingen ombestyckning gjordes vilket resulterade i ytterligare ett haveri in i böj efter startrakan. den här gången blev det ont i fingrar och arm :( Racet blev grymt roligt att titta på, då dom låg 5st och bytte plats som i bästa gp anda :) Robban slutade 6:a med 1 tusendels marginal till 7:an. Efter racet fick jag veta att dom bytt datum på Motogp academy testet till Söndagen den 18:e och vi hade hemresan bokad den 17:e :huvet men men nu är den ändrad till den 19:e.
Robban vann en nitro N200-vx Hjälm strl. L Metallic svart/grön/gråmet. som är till salu till högstbjudande.
// Anders
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Lillfetto skrev:
Lördagen började bra med att jag (Pappa) var kraftigt magsjuk och fick sitta med en plastpåse på ratten 25 mil upp till Valencia :( Väl där fick Robban klara sig själv medans jag låg i bilen och tyckte synd om mig själv. En helt ny cykel fick han låna som dessvärre nöp på första träningen in i böj efter bakrakan, det slutade i en highsider och ond fot/ben. Cykeln blev lagom repad till tidsträningen som slutade med en 7:e startpostion. Söndagen på warm up så var det kallt och ingen ombestyckning gjordes vilket resulterade i ytterligare ett haveri in i böj efter startrakan. den här gången blev det ont i fingrar och arm :( Racet blev grymt roligt att titta på, då dom låg 5st och bytte plats som i bästa gp anda :) Robban slutade 6:a med 1 tusendels marginal till 7:an. Efter racet fick jag veta att dom bytt datum på Motogp academy testet till Söndagen den 18:e och vi hade hemresan bokad den 17:e :huvet men men nu är den ändrad till den 19:e.
Robban vann en nitro N200-vx Hjälm strl. L Metallic svart/grön/gråmet. som är till salu till högstbjudande.
// Anders


Riktigt bra presterat med tanke på förutsättningarna.. *håller tummarna*

/Jörgen
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Lillfetto skrev:
Lördagen började bra med att jag (Pappa) var kraftigt magsjuk och fick sitta med en plastpåse på ratten 25 mil upp till Valencia :( Väl där fick Robban klara sig själv medans jag låg i bilen och tyckte synd om mig själv. En helt ny cykel fick han låna som dessvärre nöp på första träningen in i böj efter bakrakan, det slutade i en highsider och ond fot/ben. Cykeln blev lagom repad till tidsträningen som slutade med en 7:e startpostion. Söndagen på warm up så var det kallt och ingen ombestyckning gjordes vilket resulterade i ytterligare ett haveri in i böj efter startrakan. den här gången blev det ont i fingrar och arm :( Racet blev grymt roligt att titta på, då dom låg 5st och bytte plats som i bästa gp anda :) Robban slutade 6:a med 1 tusendels marginal till 7:an. Efter racet fick jag veta att dom bytt datum på Motogp academy testet till Söndagen den 18:e och vi hade hemresan bokad den 17:e :huvet men men nu är den ändrad till den 19:e.
Robban vann en nitro N200-vx Hjälm strl. L Metallic svart/grön/gråmet. som är till salu till högstbjudande.
// Anders



Bra kört nu ligger resultaten uppe på metrakits hemsida http://www.metrakit.es/imagenes/pdfs/Clasificacion_Oficial_Carrera_mini_GP_XL.pdf
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top