Så va man i Spanien igen...

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Arawak skrev:
10:e tid får jag det till. Bra kört i vilket fall :tummenupp
Så sant så sant. :tummenupp
Men 6:e uppifrån dock : :död
Såg siffrorna till höger lite för sent, reflexerna är väl lite sena i den här kylan :brinnerup
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Det är ju 21 som är med på testet, men hur många får plats i MotoGP academy?

Hoppas att det går bra för Gull.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Magnus skrev:
Det är ju 21 som är med på testet, men hur många får plats i MotoGP academy?

Hoppas att det går bra för Gull.
Jag tror de hade fyra stycke i år, men det beror nog en del på hur många som Puig tycker är värda att få köra också.

Hoppas det går bra för Robban! :tummenupp
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Vad är det för kriterier som gäller för att komma in, är det enbart resultat vid tester , eller är det så att ekonomi vilket land man kommer ifrån m.m. som också tas med i bedömningen?

I vilket fall som helst så får man hoppas att Gull lyckas.
 

Lillfetto

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Haninge
Hoj
Derbi
The entry list for the test is made up of four Germans, four Britons, two Frenchmen, a Bulgarian, a Swede, six Spaniards, two Australians and a Japanese rider, the youngest entrant being just 12 years old.

christer skrev:
Vad är det för kriterier som gäller för att komma in, är det enbart resultat vid tester , eller är det så att ekonomi vilket land man kommer ifrån m.m. som också tas med i bedömningen?

I vilket fall som helst så får man hoppas att Gull lyckas.

Vi har inte fått så mycket mer info än vad som finns att läsa sig till, Men det är med stor stolthet jag kör Robban till Valencia imorgon bitti oavsett hur utgången blir :) Lite bilder från hegen http://83.227.178.61/gallery/metrafest05

// Anders
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Randy Mamolas son Dakota Mamola var visst också där och körde. Blev tydligen avträngd på sista varvet och slutade 33:a i Mini GP A. Med hans varvider så borde han kunna ha legat runt 18-19 plats innan dess.

Nicky Haydens kusin Gillim Hayden kvalade in till B-finalen i Mini GP och kom 3:a.

Såg nån i listorna på www.metrakit.es som hette Eric Molina och Edgar Pons med men vet inte om dom är släkt med Alvaro Molina eller Sito Pons.

Kul att kolla lite på vilka som körde för kanske någon där som kommer köra VM om några år! :)
 
Last edited:

Lillfetto

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Haninge
Hoj
Derbi
rapport.

Så va vi tillbaka efter dagens testkörning. Dagen började med ett förarmöte där det mesta gick ut på att alla skulle ta det lugnt för att undvika vurpor, dessvärre var det en 5-6st som inte lyssnade. det va inte tider utan andra saker som dom skulle titta på...?? 3 grupper fick 2st 20 minuters pass vardera därefter fick ytterligare 10 st 15 min åktid till.. JA Robban var en utav dom 10 så nu är det bara vänta och se... svar kommer efter nyår då dom troligen ska ha ytterligare tester på Jerez.. Robban gjorde allt rätt enligt mitt tycke :) Men så kom jag ju inte närmare än så här:
motogp_academy.jpg

:banana // Anders G
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Kul att stå på läktarn :D

Hoppas han får en plats HRC kit är inte helt fel :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Lillfetto skrev:
Så va vi tillbaka efter dagens testkörning. Dagen började med ett förarmöte där det mesta gick ut på att alla skulle ta det lugnt för att undvika vurpor, dessvärre var det en 5-6st som inte lyssnade. det va inte tider utan andra saker som dom skulle titta på...?? 3 grupper fick 2st 20 minuters pass vardera därefter fick ytterligare 10 st 15 min åktid till.. JA Robban var en utav dom 10 så nu är det bara vänta och se... svar kommer efter nyår då dom troligen ska ha ytterligare tester på Jerez.. Robban gjorde allt rätt enligt mitt tycke :) Men så kom jag ju inte närmare än så här:
G]
:banana // Anders G


häftigt, hoppas det går bra då!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Oerhört roligt! Jag håller alla tummar jag har för att Robban ska få flytta till Barcelona snart. :D
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Lillfetto skrev:
Så va vi tillbaka efter dagens testkörning. Dagen började med ett förarmöte där det mesta gick ut på att alla skulle ta det lugnt för att undvika vurpor, dessvärre var det en 5-6st som inte lyssnade. det va inte tider utan andra saker som dom skulle titta på...?? 3 grupper fick 2st 20 minuters pass vardera därefter fick ytterligare 10 st 15 min åktid till.. JA Robban var en utav dom 10 så nu är det bara vänta och se... svar kommer efter nyår då dom troligen ska ha ytterligare tester på Jerez.. Robban gjorde allt rätt enligt mitt tycke :) Men så kom jag ju inte närmare än så här:
motogp_academy.jpg

:banana // Anders G

Håller tummarna!

/JPS
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
I förra årets klass i MotoGP Academy så har nog 3-4 st redan fått kontrakt för att köra i GP VM i år och några till förhandlar med team.

Mateo Tunez, Stefano Bianco (Totti Top Sport Aprilia) och Michael Ranseder (KTM) ska vara klara för 2006.

Daniel Saez har förhandlingar med Totti Top Sport och Roberto Tamburini med Matteoni Racing för kommande säsong. Finns säkert fler som letar platser.


2005 MotoGP Academy:

1) Mateo Tunez ESP
2) Bradley Smith GBR
3) Stefano Bianco ITA
4) Efren Vazquez ESP
5) Pol Espargaro ESP
6) Roberto Tamburini ITA
7) Pere Tutusaus ESP
8) Daniel Saez ESP
9) Joshua Sommer GER
10) Simone Grotzkyj ITA
11) Esteve Rabat ESP
12) Fabricio Perren ARG
13) Daniel Webb GBR
14) Enrique Jerez ESP
15) Marco Petrini ITA
16) Michael Ranseder AUT
17) David Bonache ESP
18) Kev Coghlan GBR
19) Dan Linfoot GBR
20) Hugo van den Berg HOL


Hoppas det kommer ett positivt svar till Gull snart!! :tummenupp :)
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom här 6st är nyutagna för att köra för MotoGP Academy och ska köra i CEV 125cc:

Danny Webb. 15år England
Kev Coghlan. 17år England
Scott Reading. 13år England
Jonas Folger. 12år Tyskland
Takaaki Nakagami. 14år Japan
Isaac Vinales. 12år Spanien

Hur har det gått för Robban?
Kommer det tas ut fler förare för MotoGP Academy?
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top