Så vad tycker du om Dataåldern !?.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad är bra? Rätt så subjektivt och man vill ju alltid tjäna mer än man gör... :fakta

Minns inte exakt vilka siffror de pratade om, men gemfört med annan produktionspersonal så. Inte verkar det vara något problem att finansiera ett liv på det heller.

Sen är det väl klart att alla vill ha mer. Men det är en annan sak än att ha det dåligt.

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Den är väl ok om det inte bara varit för det där djävla MUD-spelet twitter där allsköns miljö och vänsterpack ständigt ska trycka ned sina åsikter i halsen på folk.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
snigelpost och sladdtelefoner ....det var tider det

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Japp, inget större problem, förrän det dyker upp kvacksalvare och säljer på folk dumheter. Att iaf ha ett grundläggande hum om sakers ordning är ju vad som brukar kallas allmänbildning. Skulle vara bra om det existerade. Man behöver ju inte veta hur en dators olika minnen fungerar, men att veta att facebook är online, google är en sökmotor och firefox är en browser, och ingen av dem är internet kan ju sägas vara en ganska låg ribba att lyckas komma över. :hihi

Allmänbildningen var betydligt bättre förr på området!

bxwhstum.jpg

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag är mest fascinerad över hur man hittade information förr i tiden. Nu tar det sekundrar att hitta sprängskisser, företag som kan göra/sälja speciella prylar, begagnade prylar från hela världen osv. Visst, gula tidningen fanns, men då var ledtiderna betydligt mycket längre än idag, och ändå var det ganska begränsande.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag skulle lätt klara mig utan dator telefon mm allt jag behöver är min pilbåge och massa skog så är jag nöjd.

Hade saknat porr dock. :brinnerup

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Det som roar mig mest är att det fortfarande tar banker 3 dagar att föra över pengar mellan konton i olika banker. Jag menar kom igen! Kör bankerna 56k ännu?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det som roar mig mest är att det fortfarande tar banker 3 dagar att föra över pengar mellan konton i olika banker. Jag menar kom igen! Kör bankerna 56k ännu?

Vad har du för konstig bank :va
Nuförtiden är det väl mest löner dom vill smaska på i flera dagar om dom kan :brynad

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Nuförtiden är det väl mest löner dom vill smaska på i flera dagar om dom kan :brynad

När jag tänker efter så kanske jag har fel iaf när det gäller överföringar mellan privat konton.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

När jag tänker efter så kanske jag har fel iaf när det gäller överföringar mellan privat konton.

Båda mina banker är fullt så homo.
Tror de inbillar sig att det är en konkurrens grej för att samla alla kunder hos sig, men jag vettefan om jag tror det funkar.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Jag hade nog varit lyckligare utan datorer, faktiskt.

Trots att det ironiskt nog är det bästa jag vet, att lira spel eller bara hänga vid datorn.
Men satan vilken tid det tar i anspråk, och vad mycket annat man försakar.

Det hade varit rätt skönt att slippa veta "allt", också.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Förutom hela kommunikations grejen som har blommat upp tack vare nätverk, servrar och datorer så har mitt lyft varit motorstyrning....
Guuud så skönt att slippa kladda med munstycksbyten och hackade cdi-boxar.
Med programmerbara ECU, laptop och lambdalogger så har mitt liv lyfts åtskilligt :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...